Pahinta lapsiperhe-elämässä on:

Vierailija

Jatkuva sairastelu. Koko syksy mennyt pilalle flunssan kourissa.

Kommentit (9)

Vierailija

Se, että aina pitää sopeuttaa oma vireystila sen lapsen vireystilaan (kun lapsi on pieni). Lapsen psyykkisen energian ohjaaminen on raskasta, varsinkin jos lapsi on haastava ja itse sellainen että rasittuu ristiriidoista. 

Oikeastaan kuitenkin väsymys on kaikkein kamalinta. Meillä on lapset nukkuneet ekat vuodet tosi huonosti. Olen ollut millimetrin päässä siitä tilanteesta, että vaan pimahdan ja tulen raivohulluksi väsymyksestä. Kaikki menis ok jos lapsiperheen arjen lisäksi ei olisi muita stressitekijöitä kuten lähiomaisten sairasteluja ja menetyksiä, mut jotenkin tosi usein ne näyttää tulevan juuri tuohon kriittisimpään pikkulapsiaikaan, ja niin meilläkin.

Vierailija

Raskainta on se, jos lapset eivät nuoruusiässä itsenäistykään normaalisti, vaan jäävät syystä tai toisesta vanhempien huolehdittavaksi. Esim. Sairaus, psyykkiset ongelmat, syrjäytyminen ym. Jos ei ole toivoa edes että joskus helpottaa, se on rankinta.

Vierailija

Se tajuton väsymys totaali-yksinhuoltajana. Ei hetken lepoa kun ei ole muita ihmisiä ympärillä auttamassa. Asia helpottuu kun lapsi kasvaa, toki, mutta nyt on vain se sumea uupumus.

Ja tätä tilannetta en ole itse valinnut, toinen osapuoli otti ja hakkasi minut ja vauvan ja läksi toisen naisen matkaan.

Laakson Lilja
Seuraa 
Liittynyt27.3.2013

Ei mulla yleensä lapset väsymystä aiheuta. Sairastelut on tosi ikäviä, tosin kyllähän sitä itse sairastelisi sinkkunakin, onneksi mun lapset on aina sairastanut vähän, kuten minä ja sisaruksenikin aikoinaan. En varmaan jaksaisi jos olisi kuten joillakin tuntuu olevan, tämän tästä joku oksennustauti, silmä/suu tulehdus, angiina...

En tajua mitä tarkoittaa lapsen psyykkisen energian ohjaaminen...

Ei mulla tule mitään mieleen että mikä nyt lapsiperhe-elämässä olisi niin kauheaa, tässähän sitä elellään kaikessa rauhassa, jos laskut saa maksettua, ja terveys ei ala kauheasti reistailla, niin mikäs tässä on elellessä, esikoinen on jo muutama vuosi sitten lähtenyt omilleen ja nuorimmaisetkin lähtee kymmenen vuoden päästä, silloin on varmaan jo lapsenlapsia ilona. Liian nopeasti menee vuodet.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat