Työnantaja: "En halua että työntekijöilläni on muita töitä"

Vierailija

Kuulostaako reilulta? Kyseessä kaupan ala. Toinen työ ei vaikuta millään tavalla varsinaiseen työhön.

Kommentit (8)

Vierailija

Kuulostaa reilulta, jos työnantajalla on tarjota työntekijöille säännöllinen, vakuitunen työ ja sellaiset ansiot, joilla elää tässä yhteiskunnassa. Mutta jos työntekijöitä osa-aikaistetaan ja pistetään nollasoppareille, niin ei todellakaan ole reilua, eikä varmaan laillistakaan. Kyllä jokaisen täytyy saada itselleen elanto tienattua.

Vierailija

Työnantaja saa vapaasti haluta mitä haluaa, mutta työehtosopimus ja työsopimuksesi sen sanovat, saako muita töitä olla.

Itse olen ihan eri alalla ja minulla jo työsopimuksessa on pykälä, etten samanaikaisesti voi työskennellä kilpailijan palveluksessa.

Jos jotain rajoituksia sinulla on, niin olisi reilua, jos vastavuoroisesti työnantaja tarjoaisi niin paljon töitä, että palkalla elääkin.

hassua

Kaipa työnantaja pelkää menettävänsä työntekijän kilpailijalle? aika hassua tosiaan :O
Tai sitten työnantaja olettaa että kun on vain hällä töissä niin voi työajoissa joustaa enemmän kun ei tarvitse toista paikkaa huomioida

Vierailija

Saako kaupan alalla kokoaikatyön? Ja miksi ei kilpailukielto riitä (oikeastaan en ymmärrä, mikä se semmoinen osaaminen on, jota kaupan alalla syntyy, jota ei saa viedä muualle), miksi ei saisi olla toista työtä?

Vierailija

Kuulemma sitoutuminen ei ole riittävää tästä syystä. Olen täysin eri mieltä. Kyseessä ala,jossa vajaat tunnit ja palkalla ei oikeasti elä. Ap

Vierailija

Ehkä jos työnantaja maksaa todella kovaa palkkaa. Niin ettei varmasti jää tarvetta lisäansioille. Varmasti tällainen työnantaja haluaa kieltää myös opiskelun, harrastukset, perheen perustamisen ja sosiaalisen elämänkin, jotta työntekijä olisi tarpeeksi joustava tekemään mitä tahansa työvuoroa millä tahansa varoitusajalla.

Vierailija

Millähän tavalla työnantaja edes pystyisi kontrolloimaan tuollaista asiaa?

Miten työnantaja edes pystyisi tietämään mitä työntekijä tekee sillä ajalla kun ei ole töissä?

Vierailija

Ei kuulosta reilulta eikä olekaan, jollei asiasta ole sovittu työsopimuksessa. Soitto omaan liittoon ja sieltä selviää.

Entisellä työnantajallani oli paljon freelancereita listoillaan. Yhtä oikein hyvää työnantaja yritti houkutella vakituiseen työsuhteeseen lupaamalla taata vähintään 15 erikseen maksettua viikkotuntia (ei siis peruspalkkaa) sillä ehdolla, että työntekijä ei saisi työskennellä millekään muulle työnantajalle eikä omiin nimiinsä. Kesäisin, vuodenvaihteessa ja muina yleisinä loma-aikoina oli hyvin vähän töitä. Tuo houkuteltava oli ulkomaalainen, joten hänen oletettiin suostuvan tietämättömyyksissään mihin tahansa. Ei suostunut, ja ehdottelijat olivat pitkään äimänä.

Kannattaa tosiaan kysyä liitosta, ja jollei kuulu liittoon, vaikka sitten ensi hätään keskustelupalstalta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat