Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittäisikö sulle viikossa yhtenä yönä 4-5h yöunet jos muina öinä voisit nukkua vaikka 8h

Vierailija
19.09.2024 |

halutessasi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, hyvin usein on tuonkaltainen tilanne. Olen vuorotyössä ja usein saan huonosti nukuttus yö-vuoron päälle.

Vierailija
2/12 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska. Jos saatana saisi nukuttua edes 8 tuntia kerran vuodessa niin olisi mahtavaa! Eiköhän 4 tuntia ole ihan normi määrä nukkumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monelle toi viisi tuntia on normi. Ja suhtkoht terve aikuinen ihminen ei yhdestä nukkumattomasta yöstä sekoa, ellei väkisin tee siitä ongelmaa ja taivastele että voi kamala sentään. (Nää samat joilla tunnin kellonajan siirto sekoittaa pakan kuukaudeksi, ihan vaan siksi että siitä pitää tehdä numero). 

Vierailija
4/12 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tulee tuollaisia öitä, mutta muinakaan öinä en sitten yleensä nuku yli 7,5 tuntia. Mä olen vaihdevuosien myötä tullut (vähän liiankin) aamuvirkuksi ja kun uni loppuu niin se loppuu, oli sitten kello puoli 5 tai 6.

Vierailija
5/12 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se onnistuu, mutta pää ei sitten toimi ollenkaan huonosti nukutun yön jälkeen.

Vierailija
6/12 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan nuku ikinä kokonaista 8 tuntia, mutta tuollaiset 4 tunnin yöt on ihan normia kun kärsii unettomuudesta. Jääpä usein paljon vähemmäksikin. Ei se mihinkään vaikuta ennen kuin siinä kohtaa kun on jo useampi huono yö takana.

Vierailija
7/12 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta tulee kakka joka aamu klo 6. Herään klo 7

Vierailija
8/12 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän riippuu siitä, mikä se oma unen tarve on. Joku voi pärjätä 7 tunnin yöunilla, jolloin 8h yöunet tuovat ylimääräistä lepoa viikon aikana sen verran ettei tuo 5 tunnin yöuni kerran viikossa kerrytä yhtään univelkaa.

Jos taas jonkun toisen luonnollinen unen tarve on 8 h, niin hänellä viikottainen 5h yö kerryttää jatkuvasti univelkaa ja alkaa vaikuttamaan kuntoon.

Vierailija
9/12 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki menee niin että 5,5h unta ja vkonloppuna se 8h

Vierailija
10/12 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään, tai joudun heräämään useimmiten klo 3. Menen nukkumaan 22,joten ei siitä tule montaa tuntia unta. Heräilen myös öisin. Tätä siis työpäivinä. Viikonloppuisin/ vapaalla nukun sitten enemmän, mutta hyvin harvoin silloinkaan 8 tuntia. Herään vapaapäivinä usein viimeistään klo 6. 

Nukun kyllä päiväunet melkein joka päivä, vieläpä aika pitkät, puolesta tunnista tuntiin. 

Näin olen elänyt vuosikaudet, ei aikainen rytmi tai lyhyet yöunet kuormita minua. Ilta, tai siis yöhön valvominen on vaikeaa

Vierailija
11/12 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukun aina ennen arkipäiviä vain noin 4 tuntia. Viikonloppuna sitten ilman herätyskelloa niin paljon kuin nukuttaa, 10-12 tuntia. Hyvin pärjään eikä väsytä oikeastaan koskaan. Olen viisikymppinen nainen. 

Vierailija
12/12 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti kun 40v on nukkunut 2-4 h yhtäjaksoista unta ja ehkä kerran vuodessa peräti 6h. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi