Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaan lapsen hoito. Pomo:"Tee tunnit muulloin"

Vierailija
20.11.2015 |

Jäin kotiin hoitamaan sairasta lasta yhdeksi päiväksi. Onko työnantajalla oikeutta vaatia työntekijää tekemään nämä tunnit muuna aikana?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jos kyseessä on lapsen äkillinen sairaus. Tarkista asia omasta työehtosopimuksesta, mitä siellä sanotaan ja kerro esimiehelle.

Vierailija
2/21 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on lapsen sairaustodistus ja lapsi on alle 10-vuotias, niin sinulla on oikeus jäädä hoitamaan sairasta lasta kotiin. Edellyttää myös sitä, että lapsen toinen vanhempi on ansiotyössä, tai ei pysty pitkän välimatkan takia hoitamaan lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Työnantaja voi kyllä vaatiä lääkärintodistuksen lapsen sairastumisesta.

Vierailija
4/21 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on lapsen sairaustodistus ja lapsi on alle 10-vuotias, niin sinulla on oikeus jäädä hoitamaan sairasta lasta kotiin. Edellyttää myös sitä, että lapsen toinen vanhempi on ansiotyössä, tai ei pysty pitkän välimatkan takia hoitamaan lasta.

 

Näin. Työnantajallasi on myös oikeus vaatia todistus puolisosi työnantajalta, että hän on ollut töissä samaan aikaan. Muuten se on luvaton poissaolo.

Vierailija
5/21 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tes:stä tarkistin ja siitähän pomo suorastaan suuttui! Olen kuulemma joustamaton kun en tehnyt niin kuin pomon mielestä olis pitänyt eli tehdä tunnit muulloin. Ap

Vierailija
6/21 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole saikkulappua, olet ollut pois luvatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OBV ap:lla ei ole saikkulappua tai lapsi on yli 10 kun ei sitä sano... Siinä tapauksessa ole vaan tyytyväinen jos pomo tyytyy siihen, että teet tunnit myöhemmin etkä saa kirjallista varoitusta luvattomasta poissaolosta.

Vierailija
8/21 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla ei ole saikkulappua, olet ollut pois luvatta.

Olisin toimittanut,ei kuulemma tarvetta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsi päiväkoti-ikäinen,jäi mainitsematta aloituksessa. Ap

Vierailija
10/21 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et ole toimittanut saikkulappua, olet valinnut pomon tarjoaman vaihtoehdon tehdä tunnit myöhemmin takaisin.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos et ole toimittanut saikkulappua, olet valinnut pomon tarjoaman vaihtoehdon tehdä tunnit myöhemmin takaisin.

 

Mikä sulla on ongelmana? Etkö osaa lukea?

Vierailija
12/21 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi 3 lapsen äiti töissä eikä perheen isä ole koskaan pois töistä koska on niin tärkeä työ. Hänen tapauksessaan haluaisimme noudattaa tuota Ap:lle sanottua käytäntöä että jos sen avulla se mies jäisi kerrankin katsomaan jotain lapsista...

Muuten tuo ei ole reilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työnantajat yleensä vaadi saikkulappua, varsinkin jos ei muuten ole tarvetta mennä lääkäriin. Flunssainen lapsi terveyskeskuksessa saa parhaimmillaan bonuksena jonkun toisen taudin. 

Vierailija
14/21 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä, olen ollut tasan tämän yhden kerran pois töistä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö muuten sitä, kun lapsi täyttää 10v. ja lapsen sairauden takia ei voi olla töistä pois, niin sen jälkeen noudatetaan sitä pykälää, jonka mukaan voi olla pois yhden päivän lähiomaisen sairastuttua.

Vierailija
16/21 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö muuten sitä, kun lapsi täyttää 10v. ja lapsen sairauden takia ei voi olla töistä pois, niin sen jälkeen noudatetaan sitä pykälää, jonka mukaan voi olla pois yhden päivän lähiomaisen sairastuttua.

Mutta ei varmaankaan palkallisena...

Vierailija
17/21 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö muuten sitä, kun lapsi täyttää 10v. ja lapsen sairauden takia ei voi olla töistä pois, niin sen jälkeen noudatetaan sitä pykälää, jonka mukaan voi olla pois yhden päivän lähiomaisen sairastuttua.

Mutta ei varmaankaan palkallisena...

Kyllä, palkallisena. Mutta vain yksi päivä.

Vierailija
18/21 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö muuten sitä, kun lapsi täyttää 10v. ja lapsen sairauden takia ei voi olla töistä pois, niin sen jälkeen noudatetaan sitä pykälää, jonka mukaan voi olla pois yhden päivän lähiomaisen sairastuttua.

Mutta ei varmaankaan palkallisena...

Kyllä, palkallisena. Mutta vain yksi päivä.

Jaahas ja minkäs tessin tai lakipykälän mukaan?

Vierailija
19/21 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö muuten sitä, kun lapsi täyttää 10v. ja lapsen sairauden takia ei voi olla töistä pois, niin sen jälkeen noudatetaan sitä pykälää, jonka mukaan voi olla pois yhden päivän lähiomaisen sairastuttua.

Mutta ei varmaankaan palkallisena...

Kyllä, palkallisena. Mutta vain yksi päivä.

Jaahas ja minkäs tessin tai lakipykälän mukaan?

Meinaan kun av-mammapalsta ei oikein kelpaa lähteeksi meidän pomolle jos ja kun yritän pitää palkallista vapaata hoitaakseni 11 vuotiastani...

Vierailija
20/21 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö muuten sitä, kun lapsi täyttää 10v. ja lapsen sairauden takia ei voi olla töistä pois, niin sen jälkeen noudatetaan sitä pykälää, jonka mukaan voi olla pois yhden päivän lähiomaisen sairastuttua.

Mutta ei varmaankaan palkallisena...

Kyllä, palkallisena. Mutta vain yksi päivä.

Tarkoitatko poissaoloa pakottavista perhesyistä? Se nimittäin on palkaton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän