Raivaushaaste!

Vierailija

Pohdiskelin tänään joulua ja päätin aloittaa siivouksen raivauksesta. Ennen joulua tästä asunnosta poistuu sata tavaraa! Pyrin myös siihen, että mahdollisimman monet tavarat löytäisivät uuden kodin tai tulevat ainakin oikeaoppisesti kierrätetyksi.

Kuka lähtee mukaan? :)

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Ei kukaan vielä. :) no, kirjoittelen tänne omasta urakasta ja ehkä joku innostuu.

Tänään keräsin ensimmäiset 7 asiaa. Rikkinäisiä vaatteita, jotka vien h&m:n keräyslaatikkoon. Vaatteet ovat siis rikkoutuneet kulumisen seurauksena ja niitä ei pysty korjaamaan.

7/100 siis täynnä!

Ap

Vierailija

Laitoin tänään tänne aloituksen, raivasin kaappeja ja viisi jätesäkillistä poistuvia vaatteita. Kappalemäärä nousee varmaankin pariin sataan sillä poistettavia huivejakin oli varmaankin noin parikymmentä, housuja parikymmentä yms. Lapset käyvät läpi oma tavaroitaan. Ennen joulua meiltä on lähtenyt varmaankin yli kymmenen säkillistä pois, huh miten helpottavaa kun pääsee turhasta eroon!

Vierailija

Olen tehnyt raivausta pikkuhiljaa koko vuoden. Viime vuosina on tullut muutettua usein, joten tavaraa on tullut karsittua jo aiemminkin, mutta pakko sitä on jatkaa koko ajan lapsiperheessä. Vaatteet jää pieniksi, lelut ja kirjat tavallaan myös jne.

Kaikesta huolimatta on tänä vuonna kirjanpidon mukaan (kyllä, pidän listaa :D ) tavaramäärä vähentynyt melkein kolmellasadalla. Sen lisäksi on ollut "kodin sisäistä kierrätystä", eli esim. vanhasta paidasta on tehty lapselle hame, hajonneista farkuista tarvikelaukku jne. Ido helpotus on ollut huomata että meidän aikuisten tavaramäärä pysyy aika hyvin kurissa ja jopa vähenee. Lapsellakin huomattavissa samansuuntaisia muutoksia kun ikää tulee lisää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt raivausta pikkuhiljaa koko vuoden. Viime vuosina on tullut muutettua usein, joten tavaraa on tullut karsittua jo aiemminkin, mutta pakko sitä on jatkaa koko ajan lapsiperheessä. Vaatteet jää pieniksi, lelut ja kirjat tavallaan myös jne.

Kaikesta huolimatta on tänä vuonna kirjanpidon mukaan (kyllä, pidän listaa :D ) tavaramäärä vähentynyt melkein kolmellasadalla. Sen lisäksi on ollut "kodin sisäistä kierrätystä", eli esim. vanhasta paidasta on tehty lapselle hame, hajonneista farkuista tarvikelaukku jne. Ido helpotus on ollut huomata että meidän aikuisten tavaramäärä pysyy aika hyvin kurissa ja jopa vähenee. Lapsellakin huomattavissa samansuuntaisia muutoksia kun ikää tulee lisää.

Ihanaa, että joku muukin pitää listoista! Ajattelin, että tämä 100 tavaran haaste on vielä itselleni sopivan "helppo" ja juuri listan pito toivottavasti motivoisi myös jatkamaan.

Jatkoin raivausta laittamalla toriin ilmoituksen muutamasta lampusta. Toivottavasti joku hakee pois!

Ap

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Laitoin tänään tänne aloituksen, raivasin kaappeja ja viisi jätesäkillistä poistuvia vaatteita. Kappalemäärä nousee varmaankin pariin sataan sillä poistettavia huivejakin oli varmaankin noin parikymmentä, housuja parikymmentä yms. Lapset käyvät läpi oma tavaroitaan. Ennen joulua meiltä on lähtenyt varmaankin yli kymmenen säkillistä pois, huh miten helpottavaa kun pääsee turhasta eroon!

Wau! Minne viet vaatesäkit? Lahjoitatko pois vai onko sinulla kirppikseltä pöytä?

Ap

Vierailija

Vien vaatesäkit joko Uffin tai Spr:n laatikkoon. En jaksa juuri nyt sitä kirppispaikan touhua, on niin paljon muuta nyt etten välitä vaikken saa näistä vaatteista mitään rahaa kunhan saan pois nurkista. T se tänään aiheesta aloituksen tehnyt

Vierailija

Meillä sata tavaraa tai edes kaksisataa ei auttaisi mitään... Olen seitsemän lapsen äiti, vanhin 10v. Heitän pois kaiken tarpeettoman heti. Kirppiksiä harrastin joskus, kun lapsia oli vielä vähemmän, mutta koska olen yrittäjä niin aika ei riitä. Lisäksi lasten vaatteille ja tavaroille löytyy uusi käyttäjä kotoa tai sitten tavara on niin mää, että joutaa pois. Minun vinkkinä raivaukseen on siivota/raivata yksi hylly tai kaapin lokero päivässä. Surutta pois kaikki, joka on paskaa tai tarpeetonta, muut vaatteet/tavarat siististi paikoilleen. Joka päivä yksi lokero, laatikko tai hylly niin pysyy koti jokseenkin kuosissa ja tietää missä tavarat ovat. Joitakin komeroita joutuu tietty käymään läpi useammin kuin toisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Rikkinäiset vaatteet keräyslaatikkoon?

Tämä oli eri ihminen, ei ap. Hyväkuntoista vaatetta vie laatikkoon.

Itse olen raivannut pikkuhiljaa jo ehkä vuoden verran, tarkoituksena kun on muuttaa pienempään asuntoon muutaman vuoden sisällä. Mutta vielä on paljon tekemistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Rikkinäiset vaatteet keräyslaatikkoon?

Joo, ap vie rikkinäiset h&m:n keräyslaatikkoon. Huolivat kaiken ja ainakin väittävät kierrättävänsä materiaalit. Hyväkuntoiset menee kiertoon uff:n tms. kautta.

Vierailija

Raivaus jatkuu. Ystävä on saamassa lapsen ja kävi valikoimassa muutamia tarvikkeita, 11/100.

Torin kautta tuli kysely lampuista, mutta niitä en vielä laske lähteneiksi. Lisäksi pakkasin kassillisen vaatetta, jotka vien kirpputorin ostopalveluun arvioitavaksi. Kyllä tämä tästä!

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan vielä. :) no, kirjoittelen tänne omasta urakasta ja ehkä joku innostuu.

Tänään keräsin ensimmäiset 7 asiaa. Rikkinäisiä vaatteita, jotka vien h&m:n keräyslaatikkoon. Vaatteet ovat siis rikkoutuneet kulumisen seurauksena ja niitä ei pysty korjaamaan.

7/100 siis täynnä!

Ap

Minä olen mukana :)

Missä on hm:n kierrätyslaatikko? Sinne saisin jo tänään parikymmentä poistettavaa.

sulina

Mukana! Mulla ajatuksena, että kaikella tavaralla olis paikka. Nyt varsinkin kodinhoitohuoneessa on läjäpäin tavaraa lojumassa, kun ei ole tilaa. Nyt sitä tilaa on löydyttävä. Kaapit siivoukseen ennen joulua. Uuden ostamisen olen jo lopettanut ts järkevöittänyt. Vain perustellusta syystä uutta tavaraa meille. Kaikkea on jo, liikaakin. Käytän nimimerkkiä sulina.

Vierailija

Tuo on loppujen lopuksi ihan kivaa hommaa, vaikka aloitusta tulee lykättyä ja lykättyä. Minä kävin kesällä läpi kaikki kaapit. Ja kyllä nyt on joulusiivous helppoa, kun kaikille tavaroille löytyy paikat.

Vierailija

Ensi viikolla alkaa kirppispaikka. Toivottavasti siellä menee kaupaksi ainakin sata tavaraa. Ja joululahjaksi en toivo itselleni mitään. Ehkä itse ostan jouluisen kukkakimpun.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat