Kuinka paljon imetät n. 9-11 kk vauvaa? Onko 7 x liikaa?

Vierailija

Yöllä pari kertaa ja päivällä muutaman kerran imetän. Syö hyvin kaikkea kiinteää mutta ei tykkää juoda korviketta, vettä saa halutessaan. Yöllä on joku hulinakausi ja ainoa millä rauhoittuu on tissi. Tarkoitus on lopettaa (uudelleen) yöimetys kun vähän rauhoittuu. Kokonaan lopetan varmaan kun juo oikeaa maitoa tarpeeksi. Paljonko yleensä tämän ikäisiä imetetään? Kiinnostaa tietää kun kaverini ihmetteli. En ollut edes ajatellut että imettäisin jotenkin liikaa...

Kommentit (3)

Vierailija

Mä imetin niin paljon kuin lapsi halusi. Mua painostettiin lopettamaan jo ennenku olin synnyttänyt koska äidinmaito on lapselle huonompaa ravintoa kuin korvike. Ihan oikeasti imetät just sen verran ku sulle sopii ja anna kaverin ihmetellä. Mulla vauva joi 3 kertaa vuorokaudessa 9-12 kk ja sitten sillä iski joku älytön tissiroikuntavaihe ja se oli tissi suussa jatkuvasti ja sit se roikuntavaihe loppu kuin seinään ja joi taas 3 kertaa vuorokaudessa. Jos vauvalla on selkeitä tollasia roikuntavaiheita niin ei siihen kannata sitä vierotusta just ajottaa jos vaan voi välttää, vaan sellaseen vaiheeseen kun maailma vetää. Jos aiot imettää vielä kauan niin kannattaa alkaa puhua äidinmaidon tai tissin sijaan maidosta tms neutraalimmasta niin kun se kohta alkaa siitä maidosta puhua itekin niin ei herätä niin huomiota. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä imetin niin paljon kuin lapsi halusi. Mua painostettiin lopettamaan jo ennenku olin synnyttänyt koska äidinmaito on lapselle huonompaa ravintoa kuin korvike. Ihan oikeasti imetät just sen verran ku sulle sopii ja anna kaverin ihmetellä. Mulla vauva joi 3 kertaa vuorokaudessa 9-12 kk ja sitten sillä iski joku älytön tissiroikuntavaihe ja se oli tissi suussa jatkuvasti ja sit se roikuntavaihe loppu kuin seinään ja joi taas 3 kertaa vuorokaudessa. Jos vauvalla on selkeitä tollasia roikuntavaiheita niin ei siihen kannata sitä vierotusta just ajottaa jos vaan voi välttää, vaan sellaseen vaiheeseen kun maailma vetää. Jos aiot imettää vielä kauan niin kannattaa alkaa puhua äidinmaidon tai tissin sijaan maidosta tms neutraalimmasta niin kun se kohta alkaa siitä maidosta puhua itekin niin ei herätä niin huomiota. 

Nyt taitaa olla joku roikuntavaihe. Tulee ärisemään tissiä aika useinkin ja yöllä vaatii myös. Mietin tässä että teenkö homman vaan hankalammaksi jos en nyt ole tiukkana? Tarkoitus ei ole imettää kovin paljoa vuotta pidempään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat