Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siivousalalla työskentelevät, eikö teitä koskaan ketuta

Vierailija

Se ihmisten piittaamattomuus? Monet kun luulevat, että on ihan ok sotkea ja jättää roskia miten tykkää, kun "niiden siivoamisestahan siivoojille maksetaan".

Olen lentokonesiivooja. Istuintaskut on pulloillaan roskaa, joukossa tahmaavia käärepapereita ja räkäisiä nenäliinoja. Lattialla on ne istuintaskujen lehdet, muovista pakkausjätettä, pahvikuppeja, ruokaa, huopia, tyynyjä, jopa käytettyjä vaippoja.
Osaavat ne jotkut lentoemännätkin. Tai eivät osaa, nimittäin vaihtaa roskapussia. Roskikset on joskus tungettu niin täyteen, että vaikka kuinka painaisi kädellä roskia kasaan (mitä ei oikeasti saisi koskaan turvallisuussyistä tehdä), kasa roskia päätyy lattialle. Sieltä niitä ruuantähteitä on sitten kivaa noukkia.

Onko täällä sellaisia ihmisiä, jotka eivät tajua, miten paljon ylimääräistä aikaa siihen kuluu, kun sen yleisen perussiivouksen ja niiden tahattomien, välttämättömien sotkujen (paskarannut pöntössä, kahvi- ja viiniläikät, ruuanmuruset penkillä, huomaamatta lattialle pudonneet roskat) lisäksi joudutaan siivoamaan niiden ihmisten sotkut, jotka ihan vaan huvikseen jättää paikkansa hirveään kuntoon?
Itse matkustajana katson, että en jätä jälkeeni roskia tai sitten pakkaan roskat siististi. Käsidesi on myös kovassa käytössä, koska tiedän millaisella aikataululla ja väleineillä ne koneet siivotaan, kun aika ei riitä parempaan :)

Mitenkäs te muut siivoojat, ottaako koskaan päähän?

Sivut

Kommentit (60)

Vierailija

Noh. Itse olen rappusiivooja ja jotkut talot on kyllä käsittämättömiä.
On ranskalaisia, verta, tumppeja, kaljaa/viinaa kaadettu tai OKSENNETTU.
Kiva siivota kuivunutta oksennusta hissistä ja lattioilta kun ei ole voitu ilmoittaa että näin on käynyt. Tai kun viina "palaa" lattiaan, jää läikkä kun se on niin kauan ehtinyt olla :(
.
Mutta suurinosa rapuista on kyllä siistejä, ilo siivota ja asukkaatkin kiittää :)

Vierailija

Todellakin vituttaa. On aivan käsittämätöntä miten ajattelemattomia ihmiset voivat olla. Nimenomaan juurikin kaikki ihan yksinkertaiset pikkujutut jotka pienellä vaivalla voisi jokainen itse hoitaa, jätetään hoitamatta koska "käyhän meillä siivooja". Vaan ei taida kukaan, edes meidän pomo, tulla ajatelleeksi että kun niitä pikkujuttuja jätetään sinne siivoojan iloksi tuhat ja sata, siinä tilassa johon on laskettu aikaa käytettävän esim. 5 minuuttia, meneekin 15 tai enemmänkin ja sitten ollaan aikataulusta myöhässä ja tulee ylitöitä, tai töitä jää tekemättä koska ylityökielto. Olen myös ihmetellyt että eikö ihmiset ajattele niillä tekemättä jättämisillään lainkaan työkavereitaan ja heidän viihtyvyyttä. Sama se jos sinua ei haittaa ne tomaatit ja kurkut lattialla joita et kertakaikkiaan viitsinyt nostaa, mutta entäpä ne parikymmentä muuta jotka käyttää samaa taukotilaa? Etkö juuri muidenkaan vuoksi viitsi niitä sieltä noukkia? Oletko koskaan ajatellut/huomannut että siivooja käy aamulla, ja kun sinä sotket sen tilan ensimmäisellä tauollasi niin se on siivoton koko päivän - seuraavaan aamuun saakka. Parhaimmillaan koko viikonlopun yli sillä se siivotaan vain arkiaamuisin. Onneksi olkoon vaan.

Vierailija

Siivosin opintojen ohessa ja kyllä tuli ihmeteltyä, millaisia friikkejä jotkut aikuiset ihmiset osaavat olla.

Vierailija

Kuivunutta oksennusta on muuten älyttömän kiva yrittää pestä pois, seinistä varsinkin. Ja voi sitä iloa kun on vasta vahattu lattia ja se loiskitaan valloilleen kahvia. Äkkiäkös siinä on pesemällä lähtemätön jälki.

Vierailija

Välillä ihmetyttää, että eikö ihmisiä karvastele marssia kuraisilla työkengillä peränurkkaan asti taukotilassa sitä kahvia hakemaan. Eikö yhtään kylmi kun näkee minkälaisen paskavanan jättää jälkeensä? Ovet työnnetään ikkunalasista auki, ei vahingossakaan kahvasta.

Kaiken vittumaisempia on pönttöön jätettävät paskarannut. Minä en voi kotonakaan poistua wctiloista ennen kuin olen päästänyt niin kauan bideestä kuumaa vettä paineella rantujen päälle ja vetänyt pöntön uudestaan ettei varmaan jää sattumia kellumaan pinnalle seuraavaa vessassa kävijää tervehtimään.

En todellakaan tajua ihmisiä, jotka eivät vilkaise minkälaiseen kuntoon pöntön jäljiltään jättävät.

Perjantaina kun joku jättää megalomaanisesti turitun pöntön niille sijoilleen on siivoojan kiva maanantaina rapsuttaa sitä helvetin piukkaan pinttynyttä paskaa pöntöstä kun tuoreeltaan se irtoaisi yhdellä harjan huljautuksella.

Suurin osa asiakkaistani on ihania ja ajattelee siivoojaa mutta aina joukkoon mahtuu näitä törkymöykkyjä joiden ansiosta samoihin hommiin menee tupla aika kun pitää aikuisten ihmisten jälkiä korjata.

Esim jos tiputat taukohuoneen lattialle kahvia; PYYHI SE HETI pois ettei se kulkeudu muiden kengissä pitkin käytäviä portaisiin ym ja kuivuessaan jälleen hankalampi poistaa.

Vierailija

Ne jotka jättää vessanpöntön vetämättä kun siellä asioimassa käydään, mitä ihmettä teidän päässä liikkuu? Voi että ne vähintäänkin yön yli muhineet kuset ja paskat siellä, oi oi oi <3

Vierailija

En ole koskaan työskennellyt siivoojana, mutta minuakin kiukuttavat tuollaiset tyypit. Mä en edes kehtaa jättää hirveetä sotkua jälkeeni, roskat menee roskikseen tai taskuun, ei todellakaan maahan tai lattialle. Jos esim. kaadan kahvia lattialle niin pyyhin sen jne, ei se niin siistiksi siitä tule etteikö siivoojillekin jäisi riittävästi tekemistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ne jotka jättää vessanpöntön vetämättä kun siellä asioimassa käydään, mitä ihmettä teidän päässä liikkuu? Voi että ne vähintäänkin yön yli muhineet kuset ja paskat siellä, oi oi oi <3

:DDD tää on kyllä paras viihdettä

Vierailija

Jeps, ottaa välillä päähän. Ja jos vessoja seuraa, valitettavasti naiset ovat monessa paikassa miehiä sotkuisempia. En ymmärrä, mikä ongelma on pudottaa ne käsipaperit metriä leveään roskikseen. Pienet roskikset ovat täysin ylivoimaisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

:DDD tää on kyllä paras viihdettä

Ole hyvä vain. Joskus sille jaksoi itsekin naurahtaa, enää ei jaksa. Melkein joka aamu alueellani on kahdessa tietyssä vessassa vähintään ne kuset, toisinaan ihan sitä itseään. Vetämättä. Rankkaa on elämä kun ei edes vessanpönttöä voi huuhdella.

Vierailija

Olen porrassiivooja, ja on ihan käsittämätöntä miten jotkut eivät ymmärrä asuvansa betonikuutiossa sadan muunkin talouden kanssa. Miten vähän he arvostavat ensisijaisesti naapureitaan perseilemällä rapussa, saunassa, pesulassa ja toisekseen siivoojia hieromalla persettään hissin nappuloihin ja heittelemällä ruokaa ja roskia rappuun.

Sitä mukaan kun olen oppinut tuntemaan kohteideni asukkaita, olen pistänyt merkille että korkeammin koulutetut arvostavat siivoojia enemmän, sekä käyttäytymällä siivosti että sanomalla asian päin naamaa. Vähiten arvostusta saa toiminnan ja puheen tasolta sellaisilta, jotka itse leviävät sossumasseilla himassaan, tai vastaavasti käy jossain yhtä matalasti palkatussa työssä. Jännä juttu, kun kuvitelma on aina vähän päinvastainen puheissa.

Vierailija

Kyllä v*tuttaa aika usein. Teen siivoustyötä isolla konepajalla, joka on muutenkin raskas ja todella likainen siivouskohde. Vessat ovat joka päivä järkyttävässä kunnossa, nimenomaan pöntöissä on paljon kuivunutta p*skaa ja paperit heitelty lattialle.

En voi kuin ihmetellä, miten jotkut "aikuiset" miehet voivat olla niin sikoja! Taitavat olla kotonakin samanlaisia suttaajia. Kaikesta huolimatta pidän silti työstäni, vaikkei varmaan heti uskoisi.

Moni mies siellä tekee myös sitä, että kun paperirulla tyhjenee, niin se hylsy pujotetaan vessaharjan varteen. Pieni, mutta tosi ärsyttävä asia! (Prkl!) Juuri kun olen saanut mopattua pukuhuoneen lattian, niin eiköhän sinne marssi heti joku  mies (esim.) koneistamosta ja lattiaan jää ihan kamalat jäljet. Sitten vaan hekotellaan: "Oho, tuli tommoset jäljet, heh!"  >:) Että tällaista meillä... :D

Vierailija

Kokemusta useista erilaisista kohteista.

Rappukäytäviin jätetty roskapusseja, rikkinäisiä huonekaluja, kaadettu kaljat, jätetty järkyttäviä koirankarvatuppoja

Toimistoissa peruskauraa vetämättömät pytyt ja täydet roskikset, joista lentää aina suodatinpussi ensimmäisenä lattialle

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat