Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivousalalla työskentelevät, eikö teitä koskaan ketuta

Vierailija
19.11.2015 |

Se ihmisten piittaamattomuus? Monet kun luulevat, että on ihan ok sotkea ja jättää roskia miten tykkää, kun "niiden siivoamisestahan siivoojille maksetaan".

Olen lentokonesiivooja. Istuintaskut on pulloillaan roskaa, joukossa tahmaavia käärepapereita ja räkäisiä nenäliinoja. Lattialla on ne istuintaskujen lehdet, muovista pakkausjätettä, pahvikuppeja, ruokaa, huopia, tyynyjä, jopa käytettyjä vaippoja.
Osaavat ne jotkut lentoemännätkin. Tai eivät osaa, nimittäin vaihtaa roskapussia. Roskikset on joskus tungettu niin täyteen, että vaikka kuinka painaisi kädellä roskia kasaan (mitä ei oikeasti saisi koskaan turvallisuussyistä tehdä), kasa roskia päätyy lattialle. Sieltä niitä ruuantähteitä on sitten kivaa noukkia.

Onko täällä sellaisia ihmisiä, jotka eivät tajua, miten paljon ylimääräistä aikaa siihen kuluu, kun sen yleisen perussiivouksen ja niiden tahattomien, välttämättömien sotkujen (paskarannut pöntössä, kahvi- ja viiniläikät, ruuanmuruset penkillä, huomaamatta lattialle pudonneet roskat) lisäksi joudutaan siivoamaan niiden ihmisten sotkut, jotka ihan vaan huvikseen jättää paikkansa hirveään kuntoon?
Itse matkustajana katson, että en jätä jälkeeni roskia tai sitten pakkaan roskat siististi. Käsidesi on myös kovassa käytössä, koska tiedän millaisella aikataululla ja väleineillä ne koneet siivotaan, kun aika ei riitä parempaan :)

Mitenkäs te muut siivoojat, ottaako koskaan päähän?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen siivojien työtä katsonut, eivät todellakaan tiedä mikrobiologiasta mitään. Samalla rätillä vedetään. Kaikki lika ei näy ja sitä mikä ei näy, eivät todellakaan ymmärrä siivota. Joku pöydän reuna vedetään. Mutta hissinnappeja/ovenkahvoja ei koskaan. Esimerkkinä. Sairaspoissaolot eivät ole ilmaisia

Vierailija
42/61 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ärsyttää kun toimiston siivoja ei yhtään katso millaiseen kuntoon jättää siivoamansa tilan poistuessaan... Jos joutuu siirtelemään tavaroita siivouksen ajaksi, olisi asiallista siirtää ne myös takaisin paikoilleen kun työ on tehty. Mutta ei. Aina siivouksen jäljiltä työpisteet ovat kuin pommin jäljiltä, kaikki työpöydän päällä olleet tavarat ja paperit sikin sokin, kumossa, jopa lattialla. Ja paskaista on silti, ainoa mistä huomaa että siivooja on käynyt on tuo että tavarat ovat pois paikoiltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lentääkö sen lattian yli pitäisi?

Mistä ihmeestä sä vänkäät? 

Kukaan ei ole, edelleenkään, kieltänyt kävelemästä vastapestyllä lattialla, joten missä se ongelma sulla nyt on?

Jos taas takerruit aiemmalla sivulla mainittuun vastavahattuun lattiaan ja sille kahvin loiskimisesta niin kerronpa pari faktaa jotka valitettavasti kyllä koskee vain ja ainoastaan yritystä jossa itse työskentelen, en voi puhua kaikkien puolesta.

- Lattiat vahataan 1-2 kertaa vuodessa (jotkut tilat useammin, itse en sellaisella alueella työskentele) riippuen siitä missä kunnossa ne on

- Ennen vahausta siitä tulee ilmoittaa asiakkaille hyvissä ajoin, ja tällä tarkoitetaan useita päiviä, niin että tolloimmallakin pitäis olla jo tiedossa että vahaamaan ollaan tulossa ja ei - siinä ei todellakaan kävellä ennen kuin vaha on kuivaa. Tästä syystä vahaukset pyritään tekemään kellonaikaan jolloin ketään ei enää töissä ole. Paitsi ne joiden on aivan pakko päästä liukastelemaan vahanpoistoaineen sekaan tai jättämään kengänjälkensä tuoreeseen vahaan, not our problem. Niitä on aina. Vaikka ei pitäis olla. 

- Meillä on lukuisista valituksista huolimatta käytössä vain vahaa, johon jää jälki ihan pelkästä vedestäkin jos se tarpeeksi kauan vahatulla pinnalla seisoo. Puhumattakaan sitten kuumasta kahvista kun sitä lattioille loiskitaan ja jätetään pyyhkimättä sinne. Esimerkiksi vaikka käytävä johon sitä kahvia käydään kai kaatamassa välillä suoraan pannusta, se mopataan aamulla kellonaikaan xx, ja kun se on kerran sille päivälle tehty niin sitä ei enää toista kertaa tehdä ellet ihan tosissaan käy sinne sontimassa. Että kun sitä kahvia sitten loiskitaan pitkin poikin ja jätetään sinne pyyhkimättä koska liian vaativaa, siinä on vahapinta pilalla. Mutta voi, kun se vahataan seuraavan kerran vasta kuukausien päästä niin voit syyttää rumasta ja epäsiistin näköisestä lattiasta vain ja ainoastaan sitä kahvin loiskuttelijaa.

Minäpä kerron sinulle oman esimerkkini. Tulin töihin yhtenä päivänä ilman mitään tietoa että pukuhuoneen lattia aiotaan vahata. En todellakaan tiedä oliko siitä ilmoitettu jossain. Koska tein vain paria työvuoroa viikossa niin olen saattanut vain missata palaverin jossa tämä kerrottiin. Kotiin lähtiessä sitten huomasin että ulkovaatteni ovat loukussa pukuhuoneessa jonne ei saa mennä. Luulivat ilmeisesti että kukaan ei ole töissä viikonloppuisin. Mutta kun on. Mitä olisi pitänyt tehdä? 

Ja vaikka vahaus olisi aloitettu jo ennen kuin olin tullut töihin, niin olisin kuitenkin tarvinnut pukukaapista aamulla turvakenkäni ja kuulosuojaimet, koska en edellisenä työpäivänä tiennyt olla jättämättä niitä kaappiin.

Tai mitä pitäisi tehdä niinä kertoina kun kerrostalossani vahataan lattiat päivällä, koska suurin osa on silloin töissä, mutta minun työaikani alkaakin vasta puolen päivän jälkeen?

No kävelen sillä vastavahatulla lattialla. Voi voi.

Ja kuinka moni oikeasti edes kiinnittää huomiota siihen onko lattia ruma? Minulla on yleensä muuta mietittävää.

Vierailija
44/61 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin äsken tahallani heitin murut lattialle, koska aamulla katselin siivojan siivoamista tässä työpöydälläni. Siivosi rätillä pöydän etuosaa mutta ei vahingossakaan koskenut sinne missä se pöly oikeasti on.

Yleensä ohjeistus kuuluu, että pöydän vapaa pinta pyyhitään.

20 vuoden siivoojan uran aikanani vapaata pintaa ei juuri ole tullut vastaan (toimistoissa). 

Ja tuskinpa "rätti" oli kädessä, mikrokuituliina tai tavallinen siivouspyyhe.

Siinäpä se onkin kun siellä on vapaata. Rätiltä näyttää. Tiesivät kollegat kertoa että samalla rätillä siivoo vessankin.

Vierailija
45/61 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin äsken tahallani heitin murut lattialle, koska aamulla katselin siivojan siivoamista tässä työpöydälläni. Siivosi rätillä pöydän etuosaa mutta ei vahingossakaan koskenut sinne missä se pöly oikeasti on.

20 vuoden siivoojan uran aikanani vapaata pintaa ei juuri ole tullut vastaan (toimistoissa). 

Siinäpä se onkin kun siellä on vapaata. Rätiltä näyttää. Tiesivät kollegat kertoa että samalla rätillä siivoo vessankin.

Tuota et kyllä usko itsekään.

Vierailija
46/61 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole, edelleenkään, kieltänyt kävelemästä vastapestyllä lattialla, joten missä se ongelma sulla nyt on?

Jos taas takerruit aiemmalla sivulla mainittuun vastavahattuun lattiaan ja sille kahvin loiskimisesta niin kerronpa pari faktaa jotka valitettavasti kyllä koskee vain ja ainoastaan yritystä jossa itse työskentelen, en voi puhua kaikkien puolesta.

- Lattiat vahataan 1-2 kertaa vuodessa (jotkut tilat useammin, itse en sellaisella alueella työskentele) riippuen siitä missä kunnossa ne on

- Ennen vahausta siitä tulee ilmoittaa asiakkaille hyvissä ajoin, ja tällä tarkoitetaan useita päiviä, niin että tolloimmallakin pitäis olla jo tiedossa että vahaamaan ollaan tulossa ja ei - siinä ei todellakaan kävellä ennen kuin vaha on kuivaa. Tästä syystä vahaukset pyritään tekemään kellonaikaan jolloin ketään ei enää töissä ole. Paitsi ne joiden on aivan pakko päästä liukastelemaan vahanpoistoaineen sekaan tai jättämään kengänjälkensä tuoreeseen vahaan, not our problem. Niitä on aina. Vaikka ei pitäis olla. 

- Meillä on lukuisista valituksista huolimatta käytössä vain vahaa, johon jää jälki ihan pelkästä vedestäkin jos se tarpeeksi kauan vahatulla pinnalla seisoo. Puhumattakaan sitten kuumasta kahvista kun sitä lattioille loiskitaan ja jätetään pyyhkimättä sinne. Esimerkiksi vaikka käytävä johon sitä kahvia käydään kai kaatamassa välillä suoraan pannusta, se mopataan aamulla kellonaikaan xx, ja kun se on kerran sille päivälle tehty niin sitä ei enää toista kertaa tehdä ellet ihan tosissaan käy sinne sontimassa. Että kun sitä kahvia sitten loiskitaan pitkin poikin ja jätetään sinne pyyhkimättä koska liian vaativaa, siinä on vahapinta pilalla. Mutta voi, kun se vahataan seuraavan kerran vasta kuukausien päästä niin voit syyttää rumasta ja epäsiistin näköisestä lattiasta vain ja ainoastaan sitä kahvin loiskuttelijaa.

Minäpä kerron sinulle oman esimerkkini. Tulin töihin yhtenä päivänä ilman mitään tietoa että pukuhuoneen lattia aiotaan vahata. En todellakaan tiedä oliko siitä ilmoitettu jossain. Koska tein vain paria työvuoroa viikossa niin olen saattanut vain missata palaverin jossa tämä kerrottiin. Kotiin lähtiessä sitten huomasin että ulkovaatteni ovat loukussa pukuhuoneessa jonne ei saa mennä. Luulivat ilmeisesti että kukaan ei ole töissä viikonloppuisin. Mutta kun on. Mitä olisi pitänyt tehdä? 

Ja vaikka vahaus olisi aloitettu jo ennen kuin olin tullut töihin, niin olisin kuitenkin tarvinnut pukukaapista aamulla turvakenkäni ja kuulosuojaimet, koska en edellisenä työpäivänä tiennyt olla jättämättä niitä kaappiin.

Tai mitä pitäisi tehdä niinä kertoina kun kerrostalossani vahataan lattiat päivällä, koska suurin osa on silloin töissä, mutta minun työaikani alkaakin vasta puolen päivän jälkeen?

Ja kuinka moni oikeasti edes kiinnittää huomiota siihen onko lattia ruma? Minulla on yleensä muuta mietittävää.

Jos sinulla ei ollut tietoa siitä että työpaikallasi vahataan niin voi itku. Aika tympeä työpaikka jos jätetään kertomatta poissaolijoille mistä palaverissa puhuttiin. Ei niitä tyhjänkään takia järjestetä. 

Hyvissä ajoin vahauksista ilmoittaminen ei ole pelkästään käytäntö vaan kuuluu myös hyviin tapoihin. Todellakin se tulisi saattaa kaikkien tietoon. Vaan kyllä minä sen tiedän ettei kaikissa yrityksissä näin toimita, muutaman viimeisen kerran kun meidän kerrostalossa on tultu vahaamaan, niin siivoojat on tullessaan laittaneet alaovelle lapun jossa kehoitetaan välttämään rapussa liikkumista tietyllä aikavälillä. Se on hämmentävää, koska itse olen töissäni tottunut toisenlaiseen käytäntöön ja mielestäni on parempi kaikkien kannalta mitä useampi tietää ja osaa mahdollisuuksiensa mukaan välttää siellä märässä vahassa tai sitten vahanpoistoaineessa talsimista.

Kun kävelee vahanpoistoaineessa, sitä ainetta kulkeutuu kengänpohjissa muuallekin jättäen jäljet toisaalle, pahimassa tapauksessa vielä pilaa jonkun toista materiaalia olevan lattian. Sama on märässä vahassa kävelemisen kanssa, sitä voi kulkeutua (sen lisäksi että siihen vahaan jättää jälkensä). Kävele vaan niillä märillä lattioilla niin paljon kuin haluat, mutta ei kannata vihoitella siivoojille. He tekee työtä käskettyä, jos on urputettavaa niin ne voi osoittaa sinne ylemmälle taholle joka sopimukset ja säännöt laatii.

Niin ja niihin lattioihin kiinnittää huomiota useampi kuin osaat aavistaakaan.

Vierailija
47/61 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on meilläkin. Pyyhitään vain sieltä mistä voi pyyhkiä. Toimistoissa joita itse siivoan, on pöydät niin täynnä ettei niissä ole mitä pyyhkiä. Meidän töihin ei kuulu alkaa nostelemaan ensimmäistäkään tavaraa tai paperilappusta ja lippusta yhtään kenenkään pöydältä. Puhumattakaan mistään paperipinoista ja kansiotorneista.

Vierailija
48/61 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan toimistosiivooja poisti roskikset. Siitähän älämölö nousi. Siivooja vain totesi, että mitä te sillä teette, kun roskat ovat kuitenkin sen ympärillä ja roskis tyhjä. Auttoi kuulemma jonkin verran.

Vierailija
49/61 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla ei ollut tietoa siitä että työpaikallasi vahataan niin voi itku. Aika tympeä työpaikka jos jätetään kertomatta poissaolijoille mistä palaverissa puhuttiin. Ei niitä tyhjänkään takia järjestetä. 

Hyvissä ajoin vahauksista ilmoittaminen ei ole pelkästään käytäntö vaan kuuluu myös hyviin tapoihin. Todellakin se tulisi saattaa kaikkien tietoon. Vaan kyllä minä sen tiedän ettei kaikissa yrityksissä näin toimita, muutaman viimeisen kerran kun meidän kerrostalossa on tultu vahaamaan, niin siivoojat on tullessaan laittaneet alaovelle lapun jossa kehoitetaan välttämään rapussa liikkumista tietyllä aikavälillä. Se on hämmentävää, koska itse olen töissäni tottunut toisenlaiseen käytäntöön ja mielestäni on parempi kaikkien kannalta mitä useampi tietää ja osaa mahdollisuuksiensa mukaan välttää siellä märässä vahassa tai sitten vahanpoistoaineessa talsimista.

Kun kävelee vahanpoistoaineessa, sitä ainetta kulkeutuu kengänpohjissa muuallekin jättäen jäljet toisaalle, pahimassa tapauksessa vielä pilaa jonkun toista materiaalia olevan lattian. Sama on märässä vahassa kävelemisen kanssa, sitä voi kulkeutua (sen lisäksi että siihen vahaan jättää jälkensä). Kävele vaan niillä märillä lattioilla niin paljon kuin haluat, mutta ei kannata vihoitella siivoojille. He tekee työtä käskettyä, jos on urputettavaa niin ne voi osoittaa sinne ylemmälle taholle joka sopimukset ja säännöt laatii.

Niin ja niihin lattioihin kiinnittää huomiota useampi kuin osaat aavistaakaan.

Enhän ole vihoitellutkaan. Ihan sama se minulle on vaikka eivät vahaisi ollenkaan.

Vierailija
50/61 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa kyllä voin.

Vierailija
51/61 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on meilläkin. Pyyhitään vain sieltä mistä voi pyyhkiä. Toimistoissa joita itse siivoan, on pöydät niin täynnä ettei niissä ole mitä pyyhkiä. Meidän töihin ei kuulu alkaa nostelemaan ensimmäistäkään tavaraa tai paperilappusta ja lippusta yhtään kenenkään pöydältä. Puhumattakaan mistään paperipinoista ja kansiotorneista.

Sepäse onkin, kun voi pyyhkiä, mutta ei viittitä.

Vierailija
52/61 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistosiivoojat eivät yleensä saa edes koskea työpöydillä oleviin papereihin ja tavaroihin. Eli sitä pöytää pyyhitään niiltä osin kun pystytään. Piste. Mitään roskia ei pöydiltä kerätä, työntekijä heittää ne itse roskiin tai sen lähettyville.

Lattiat toki otetaan ja roskat viedään ulos roskiin. Työpöytiä ei sen kummemmin siivota sopimuksen mukaisesti.

Vierailija
53/61 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä ärsyttää kun toimiston siivoja ei yhtään katso millaiseen kuntoon jättää siivoamansa tilan poistuessaan... Jos joutuu siirtelemään tavaroita siivouksen ajaksi, olisi asiallista siirtää ne myös takaisin paikoilleen kun työ on tehty. Mutta ei. Aina siivouksen jäljiltä työpisteet ovat kuin pommin jäljiltä, kaikki työpöydän päällä olleet tavarat ja paperit sikin sokin, kumossa, jopa lattialla. Ja paskaista on silti, ainoa mistä huomaa että siivooja on käynyt on tuo että tavarat ovat pois paikoiltaan.

Eikö se ole yleinen juttu, että jos työpöytä on kaaoksessa, niin siitä pyyhitään mistä pystytään. Mitään eivät siirrä.

Näin ainakin meillä ja tykkään siivoojista kovasti. Töissä mun ei tarvii siivota, vaan poistun tieltä siksi aikaa mielelläni. Kommunikaatio käyttöön, sillä varmaan selviäs.

Silleen törkeä olen, että joka vuosi muistan vielä siivojia joululahjalla. Tekevät hyvää työtä, etten hukkuis paskaan.

Vierailija
54/61 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuollaiset vahaukseen käytetyt kemikaalit tarpeellisia. En ymmärrä tuollaista vahauspakkoa. Hirveästi menee aikaa, rahaa, ympäristöystävällistä se ei ole eikä takuulla tarpeellistakaan. Vahattiinko ennen toimiston lattioita? Vaikka 50 vuotta sitten? 100 vuotta sitten? Miksi nykyaikana kaiken pitää olla niin ubertäydellistä? Lattioidenkin?

Vierailija
55/61 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihmetellyt yhtä asiaa. Meillä on aamuisin toimisto täynnä väkeä noin puoli tuntia, jonka jälkeen se on tyhjä seuraavat 3-5 tuntia. Miksi v*tussa siivoojan on pakko tunkea juuri sen puolen tunnin aikana tyhjään se roskis. Hän on kuitenkin koko päivän 50 metrin säteellä toimistostamme. Hänen työpäivänsä myös alkaa aiemmin joten olisi mahdollista vaikka tyhjätä se ennen meidän tuloa

Vierailija
56/61 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin rappukäytäviä viisi vuotta. Siellä tuli vastaan kaikkea mahdollista eritettä, mitä ihmisistä/lemmikeistä lähtee. Jos jonkun koira oli k*ssut lattialle, sinne se lammikko jätettiin odottamaan siivoojaa. :(

Onneksi oli myös taloja, joissa asukkaat olivat siistejä ja kiittivät minua hyvin tehdystä työstä. Siivosin myös yhtä pankkia. Kerran mulle soitettiin keskellä päivää, että joku asiakas oli oksentanut asiakasvessan lattialle. No pakkohan sinne oli lähteä, oli oksennettu pöntön viereen lattialle. Usein oli myös k*stu lavuaariin. :(

Ei siivoojan työ ole aina mitään herkkua, onneksi mulla on nykyään toiset kuviot. :)

Vierailija
57/61 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoustyö on oikeasti mukavaa hommaa, silloin kun perusasiat ovat kunnossa, kuten työvälineet. Joissain kohteissa ei ole edes työvälineitä, ainakaan tarkoituksenmukaisia. Yritäppä pyyhkiä lattiat 25cm leveällä lattiakuivaimella (puuvartisella, ei nivelletyllä, 80-luvulta peräisin) ja siivouspyyhkeellä, kyllä ei naurata.

Olen itse kouluttautunut alalla ja tiedossa on aseptiikka ja hygieniavaatimukset, joku täällä mikrobeista puhui, niistä ei tosiaan kaikki vaan tiedä, ikävä kyllä.

Joskus voisitte ajatella, että kaikki siivoojat eivät ole kouluttamattomia ja kaikki muka pystyvät työhön. Vaikka ei olisi alan koulutusta, niin saattaa olla mm. firman sisäistä koulutusta käyneenä tai muuten tietoisena olla ammattitaitoinen työntekijä.

Ennakkoluulot paistaa kauas, kun tullaan johonkin uuteen kohteeseen, usein joku tulee ja ala-arvoisesti alkaa käskyttämään tyyliin "täällä sitten tehdään tämä ja tämä asia näin", ennen kuin työt on edes aloitettu.

Kun ei muuten voi purkaa pahaa oloaan valittamalla laadusta jos se on kohdillaan, niin sitten valitetaan kun on paikat rikki.

Joskus joutuu selittämään juurta jaksaen, miksi pöytiä siirtämällä raahaten tulleita naarmuja ei saa moppaamalla pois:D se on siivoojan vika kun paikat on rikki.

Just piittaamattomuus ja oman egon pönkittäminen sillä, että siivoojat on sivistymätöntä paskasakkia, vituttaa. Todella köyhämielistäkin sakkia on, joissain toimistoissa tämä on vallitseva tunnelma (taitaa ilmapiiri olla muutenkin mätä), joissain taas aivan päinvastoin.

Vierailija
58/61 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa kyllä voin.

Jaa niin, uskoohan jotkut Joulupukkiinkin. Ja hammaskeijuun. Ei kait siinä.

Vierailija
59/61 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihmetellyt yhtä asiaa. Meillä on aamuisin toimisto täynnä väkeä noin puoli tuntia, jonka jälkeen se on tyhjä seuraavat 3-5 tuntia. Miksi v*tussa siivoojan on pakko tunkea juuri sen puolen tunnin aikana tyhjään se roskis. Hän on kuitenkin koko päivän 50 metrin säteellä toimistostamme. Hänen työpäivänsä myös alkaa aiemmin joten olisi mahdollista vaikka tyhjätä se ennen meidän tuloa

Joku teidän porukasta on sitten saanut siivoojan niin vittuuntuneeksi että hän sitten kiusaa teitä. Tai sitten kyseessä on jokin muu asia. Helpoin tapa saada muutos tuohon asiaan on ottaa yhteyttä siivoojan esimieheen joka voisi mahdollisesti auttaa siivoojaa itseään rytmittämään hänen päivänsä uudelleen jolloinka hänen läsnäolonsa ei teitä haittaisi. Jos sinulla ei ole siivoojan esimiehen yhteystietoja, voit pyytää niitä siivoojalta itseltään, tai ottaa puhua yhteyshenkilön kanssa. Tai ottaa yhteyttä  siivouspäällikköön. Keinoja on monia.

Vierailija
60/61 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuollaiset vahaukseen käytetyt kemikaalit tarpeellisia. En ymmärrä tuollaista vahauspakkoa. Hirveästi menee aikaa, rahaa, ympäristöystävällistä se ei ole eikä takuulla tarpeellistakaan. Vahattiinko ennen toimiston lattioita? Vaikka 50 vuotta sitten? 100 vuotta sitten? Miksi nykyaikana kaiken pitää olla niin ubertäydellistä? Lattioidenkin?

Veikkaisin että ennen on vahattu enemmän. Ei mitenkään "ennen vanhaa", mutta ylipäätään ennen. Nykyään on enemmän valinnanvaraa lattiamateriaaleissa. Niitä lattioita joita vahataan, vahataan siksi että ne pysyisivät paremmassa kunnossa. Ihan samalla tavoin kuin joitain puulattioita öljytään. Kustannuskysymyksiin en osaa ottaa kantaa.