Miten Finnairin HKI-NYC-lentojen First-luokka eroaa Business-luokasta?

Vierailija

Olen varaamassa itselleni lentoa New Yorkiin, ihan Economy-luokassa. Satuin vain huomaamaan, että lennolle olisi tarjolla myös Business- ja First-luokat. Mun käsittääkseni Finnairilla ei ole sellaista lentokalustoa, jossa olisi erikseen First-luokkaa? Kuten jossain kaksikerroksisissa koneissa on, vaikkapa British Airwaysillä ja Qantasilla?

Hinnassa oli eroa aikamoisesti, Business-hinta 2591€ ja First-hinta 4740€. Katsoin, että lento lennetään Finnairin A330-300-koneella, jossa on kyllä kahdenlaisia penkkejä (Economy ja Business), mutta minkäänlaista First-luokkaa ei ole eriteltynä.

Onko siis käytännössä niin, että joku hoopo maksaa järkyttävät 2200€ YLIMÄÄRÄISTÄ siitä, että matkustaa jonkun Business-luokkalaisen vieressä, saa samat Business-luokan palvelut, mutta lipussa lukee First ja se pääsee ehkä ihan ekana koneeseen ja ehkä ihan ekana sieltä pois?

Sivut

Kommentit (56)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ole first-luokkaa. Joku virhe siinä varaussysteemissä.

Miten voi olla vain virhe, jos Finnairilla ei ylipäätään ole mitään First-luokkaa? Miten järjestelmä siis osaa tarjota suomeksi First-luokkaa lippuehtoineen kaikkineen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole first-luokkaa. Joku virhe siinä varaussysteemissä.

Miten voi olla vain virhe, jos Finnairilla ei ylipäätään ole mitään First-luokkaa? Miten järjestelmä siis osaa tarjota suomeksi First-luokkaa lippuehtoineen kaikkineen?

Mitä kautta olet varaamassa? Voihan olla, että siinä on vaan väärä termi, pitäisi olla joku business flex tms. joka on kalliimpi, vaikka penkki on samanlainen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen varaamassa itselleni lentoa New Yorkiin, ihan Economy-luokassa. Satuin vain huomaamaan, että lennolle olisi tarjolla myös Business- ja First-luokat. Mun käsittääkseni Finnairilla ei ole sellaista lentokalustoa, jossa olisi erikseen First-luokkaa? Kuten jossain kaksikerroksisissa koneissa on, vaikkapa British Airwaysillä ja Qantasilla?

Hinnassa oli eroa aikamoisesti, Business-hinta 2591€ ja First-hinta 4740€. Katsoin, että lento lennetään Finnairin A330-300-koneella, jossa on kyllä kahdenlaisia penkkejä (Economy ja Business), mutta minkäänlaista First-luokkaa ei ole eriteltynä.

Onko siis käytännössä niin, että joku hoopo maksaa järkyttävät 2200€ YLIMÄÄRÄISTÄ siitä, että matkustaa jonkun Business-luokkalaisen vieressä, saa samat Business-luokan palvelut, mutta lipussa lukee First ja se pääsee ehkä ihan ekana koneeseen ja ehkä ihan ekana sieltä pois?

Jos valitset Firstin, Atlantin yli lennetään todennäköisesti BA:n tai jonkun muun One World -allianssin lentoyhtiön koneella. Finnairin koneessa tosiaan ei ole ensimmäistä luokkaa, vaan ainoastaan business. Sen takia huvittaakin, kun niin moni suomalainen väittää lentäneensä ensimmäisessä luokassa, vaikka on päivittänyt itsensä pisteillä pisnekseen 95 %:ssa tapauksista.

Vierailija

Finnairin omilla sivuilla, vai jonkun muun sivuilla?

Katsoitko myös , onko lennot suoria vai onko lento todella esim. Lontoon kautta, josta First luokkaan jo pääseekin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole first-luokkaa. Joku virhe siinä varaussysteemissä.

Miten voi olla vain virhe, jos Finnairilla ei ylipäätään ole mitään First-luokkaa? Miten järjestelmä siis osaa tarjota suomeksi First-luokkaa lippuehtoineen kaikkineen?

Mitä kautta olet varaamassa? Voihan olla, että siinä on vaan väärä termi, pitäisi olla joku business flex tms. joka on kalliimpi, vaikka penkki on samanlainen.

Finnairin omien sivujen kautta varaan. Ja ostinkin jo sen oman Economy-lippuni, mutta edelleen vaihtoehtoina lipputyypeille näkyy seuraavat:

Economy Campaign

Economy Saver

Economy Premium Saver

Economy Flexible

Economy Premium

Business Campaign

Business Saver

Business

First

Samalla koneella mennään, minä 534€:n lipullani ja joku ykkösluokassa 4740€:n lipulla. Yhdeksänkertainen hinta. Toivottavasti on sen arvoinen.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varaamassa itselleni lentoa New Yorkiin, ihan Economy-luokassa. Satuin vain huomaamaan, että lennolle olisi tarjolla myös Business- ja First-luokat. Mun käsittääkseni Finnairilla ei ole sellaista lentokalustoa, jossa olisi erikseen First-luokkaa? Kuten jossain kaksikerroksisissa koneissa on, vaikkapa British Airwaysillä ja Qantasilla?

Hinnassa oli eroa aikamoisesti, Business-hinta 2591€ ja First-hinta 4740€. Katsoin, että lento lennetään Finnairin A330-300-koneella, jossa on kyllä kahdenlaisia penkkejä (Economy ja Business), mutta minkäänlaista First-luokkaa ei ole eriteltynä.

Onko siis käytännössä niin, että joku hoopo maksaa järkyttävät 2200€ YLIMÄÄRÄISTÄ siitä, että matkustaa jonkun Business-luokkalaisen vieressä, saa samat Business-luokan palvelut, mutta lipussa lukee First ja se pääsee ehkä ihan ekana koneeseen ja ehkä ihan ekana sieltä pois?

Jos valitset Firstin, Atlantin yli lennetään todennäköisesti BA:n tai jonkun muun One World -allianssin lentoyhtiön koneella. Finnairin koneessa tosiaan ei ole ensimmäistä luokkaa, vaan ainoastaan business. Sen takia huvittaakin, kun niin moni suomalainen väittää lentäneensä ensimmäisessä luokassa, vaikka on päivittänyt itsensä pisteillä pisnekseen 95 %:ssa tapauksista.

Ton pitäisi näkyä kyllä varaustilanteessa, että jos on oikea first-luokka tarjolla

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Finnairin omilla sivuilla, vai jonkun muun sivuilla?

Katsoitko myös , onko lennot suoria vai onko lento todella esim. Lontoon kautta, josta First luokkaan jo pääseekin.

Katsoin ja tiedän, että vaihtolennoilla noita First-luokkia tarjotaankin juurikin Lontoon tai vaikka Frankfurtin kautta. Tämä on ihan suora, se ainut suora lento, lähtö Helsingistä 14.10, perillä New Yorkissa 15.55 (AY005). Ja paluu 17.45 ja Helsingissä 8.50 seuraavana päivänä (AY006).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varaamassa itselleni lentoa New Yorkiin, ihan Economy-luokassa. Satuin vain huomaamaan, että lennolle olisi tarjolla myös Business- ja First-luokat. Mun käsittääkseni Finnairilla ei ole sellaista lentokalustoa, jossa olisi erikseen First-luokkaa? Kuten jossain kaksikerroksisissa koneissa on, vaikkapa British Airwaysillä ja Qantasilla?

Hinnassa oli eroa aikamoisesti, Business-hinta 2591€ ja First-hinta 4740€. Katsoin, että lento lennetään Finnairin A330-300-koneella, jossa on kyllä kahdenlaisia penkkejä (Economy ja Business), mutta minkäänlaista First-luokkaa ei ole eriteltynä.

Onko siis käytännössä niin, että joku hoopo maksaa järkyttävät 2200€ YLIMÄÄRÄISTÄ siitä, että matkustaa jonkun Business-luokkalaisen vieressä, saa samat Business-luokan palvelut, mutta lipussa lukee First ja se pääsee ehkä ihan ekana koneeseen ja ehkä ihan ekana sieltä pois?

Jos valitset Firstin, Atlantin yli lennetään todennäköisesti BA:n tai jonkun muun One World -allianssin lentoyhtiön koneella. Finnairin koneessa tosiaan ei ole ensimmäistä luokkaa, vaan ainoastaan business. Sen takia huvittaakin, kun niin moni suomalainen väittää lentäneensä ensimmäisessä luokassa, vaikka on päivittänyt itsensä pisteillä pisnekseen 95 %:ssa tapauksista.

Aa, olisiko siis niin, että vaikka ostan Finnairin omilta sivuilta lipun Finnairin lennolle, se saattaakin olla codeshare-lento, joka lennetään vaikka American Airlinesin koneella, jossa sitten onkin se ykkösluokka? 

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varaamassa itselleni lentoa New Yorkiin, ihan Economy-luokassa. Satuin vain huomaamaan, että lennolle olisi tarjolla myös Business- ja First-luokat. Mun käsittääkseni Finnairilla ei ole sellaista lentokalustoa, jossa olisi erikseen First-luokkaa? Kuten jossain kaksikerroksisissa koneissa on, vaikkapa British Airwaysillä ja Qantasilla?

Hinnassa oli eroa aikamoisesti, Business-hinta 2591€ ja First-hinta 4740€. Katsoin, että lento lennetään Finnairin A330-300-koneella, jossa on kyllä kahdenlaisia penkkejä (Economy ja Business), mutta minkäänlaista First-luokkaa ei ole eriteltynä.

Onko siis käytännössä niin, että joku hoopo maksaa järkyttävät 2200€ YLIMÄÄRÄISTÄ siitä, että matkustaa jonkun Business-luokkalaisen vieressä, saa samat Business-luokan palvelut, mutta lipussa lukee First ja se pääsee ehkä ihan ekana koneeseen ja ehkä ihan ekana sieltä pois?

Jos valitset Firstin, Atlantin yli lennetään todennäköisesti BA:n tai jonkun muun One World -allianssin lentoyhtiön koneella. Finnairin koneessa tosiaan ei ole ensimmäistä luokkaa, vaan ainoastaan business. Sen takia huvittaakin, kun niin moni suomalainen väittää lentäneensä ensimmäisessä luokassa, vaikka on päivittänyt itsensä pisteillä pisnekseen 95 %:ssa tapauksista.

Aa, olisiko siis niin, että vaikka ostan Finnairin omilta sivuilta lipun Finnairin lennolle, se saattaakin olla codeshare-lento, joka lennetään vaikka American Airlinesin koneella, jossa sitten onkin se ykkösluokka? 

ap

Ehkä näin, mutta siitä huolimatta joudut menemään isomman kentän kautta. HKI-Vantaalla kun niitä isoja laajarunkokoneita ei nähdä kuin näytöksien ja hätälaskujen yhteydessä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varaamassa itselleni lentoa New Yorkiin, ihan Economy-luokassa. Satuin vain huomaamaan, että lennolle olisi tarjolla myös Business- ja First-luokat. Mun käsittääkseni Finnairilla ei ole sellaista lentokalustoa, jossa olisi erikseen First-luokkaa? Kuten jossain kaksikerroksisissa koneissa on, vaikkapa British Airwaysillä ja Qantasilla?

Hinnassa oli eroa aikamoisesti, Business-hinta 2591€ ja First-hinta 4740€. Katsoin, että lento lennetään Finnairin A330-300-koneella, jossa on kyllä kahdenlaisia penkkejä (Economy ja Business), mutta minkäänlaista First-luokkaa ei ole eriteltynä.

Onko siis käytännössä niin, että joku hoopo maksaa järkyttävät 2200€ YLIMÄÄRÄISTÄ siitä, että matkustaa jonkun Business-luokkalaisen vieressä, saa samat Business-luokan palvelut, mutta lipussa lukee First ja se pääsee ehkä ihan ekana koneeseen ja ehkä ihan ekana sieltä pois?

Jos valitset Firstin, Atlantin yli lennetään todennäköisesti BA:n tai jonkun muun One World -allianssin lentoyhtiön koneella. Finnairin koneessa tosiaan ei ole ensimmäistä luokkaa, vaan ainoastaan business. Sen takia huvittaakin, kun niin moni suomalainen väittää lentäneensä ensimmäisessä luokassa, vaikka on päivittänyt itsensä pisteillä pisnekseen 95 %:ssa tapauksista.

Aa, olisiko siis niin, että vaikka ostan Finnairin omilta sivuilta lipun Finnairin lennolle, se saattaakin olla codeshare-lento, joka lennetään vaikka American Airlinesin koneella, jossa sitten onkin se ykkösluokka? 

ap

Ehkä näin, mutta siitä huolimatta joudut menemään isomman kentän kautta. HKI-Vantaalla kun niitä isoja laajarunkokoneita ei nähdä kuin näytöksien ja hätälaskujen yhteydessä.

Finnairillakin on isoja laajarunkokoneita. Vai tarkoitatko että First-luokka on tarjolla vain Airbussin A380-koneissa? =D

Vierailija

No minä katsoin sitä, niin Finnairin omilla lennoilla First-sarake on tyhjä, mutta jos siinä on Lontoossa vaihto American Airlinesin lennolle, niin sitten voi valita First-luokan myös.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No minä katsoin sitä, niin Finnairin omilla lennoilla First-sarake on tyhjä, mutta jos siinä on Lontoossa vaihto American Airlinesin lennolle, niin sitten voi valita First-luokan myös.

Minä menen New Yorkiin 25.1. ja palaan 1.2. Kun menen uudestaan Finnairin sivuille ja teen varauksen noille päiville, voin etusivun valikoista valita joko Economy tai Business&First. Economy-valikon takaa tulee nuo Economy Flexit ja Saverit ja muut, Business&Firstin takaa Businessin vaihtoehdot ja First-luokan liput.

Kun valitsen Business&First, saan lopulta noille päiville neljä eri lipputyyppivaihtoehtoa, Business Campaign, Business Saver, Business ja First. Vain yksi vaihtoehdoista on suora lento ja se on se, jolla itsekin menen Economy-luokassa. Muissa vaihtoehdoissa mennään Manchesterin tai Lontoon kautta. Tuolloin ensimmäinen lento Manchesteriin tai Lontooseen on näennäisessä Business-luokassa, jossa penkit ovat samoja kuin Economyssä, mutta viereinen penkki on vapaa ja saa jotain Business-etuja, kuten aterian tai lehden. Ja loppumatka New Yorkiin mennään British Airwaysin isommalla koneella, jossa onkin jo oikea First-luokka.

MUTTA. Tuon suoran lennonkin voi varata First-luokassa (paitsi että EDIT: juurikin menomatkalle ei enää olekaan First-lippuja, paluumatkalle vielä on!).

First-lipputyypin ehdoissa lukee näin: 

EDUT
First
  Muutokset
(ennen matkaa / matkan alettua) Sallittu
  Peruutus
(ennen matkaa / matkan alettua) Täysi takaisinmaksu
  Kirjattu matkatavara
max. 23 kg/laukku 3 priority -laukkua
  Istuinpaikan valinta Ilmainen
  Finnair Plus -pisteet Kyllä
  Käsimatkatavara 2 laukkua
  Lounge-etu Kyllä
  Priority turvatarkastus Kyllä, jos saatavilla
  Priority lähtöselvitys ja koneeseen siirtyminen Kyllä

Onko Finnairille siis tulossa isompia koneita tammikuun lopussa vai onko tämä täyttä huijausta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varaamassa itselleni lentoa New Yorkiin, ihan Economy-luokassa. Satuin vain huomaamaan, että lennolle olisi tarjolla myös Business- ja First-luokat. Mun käsittääkseni Finnairilla ei ole sellaista lentokalustoa, jossa olisi erikseen First-luokkaa? Kuten jossain kaksikerroksisissa koneissa on, vaikkapa British Airwaysillä ja Qantasilla?

Hinnassa oli eroa aikamoisesti, Business-hinta 2591€ ja First-hinta 4740€. Katsoin, että lento lennetään Finnairin A330-300-koneella, jossa on kyllä kahdenlaisia penkkejä (Economy ja Business), mutta minkäänlaista First-luokkaa ei ole eriteltynä.

Onko siis käytännössä niin, että joku hoopo maksaa järkyttävät 2200€ YLIMÄÄRÄISTÄ siitä, että matkustaa jonkun Business-luokkalaisen vieressä, saa samat Business-luokan palvelut, mutta lipussa lukee First ja se pääsee ehkä ihan ekana koneeseen ja ehkä ihan ekana sieltä pois?

Jos valitset Firstin, Atlantin yli lennetään todennäköisesti BA:n tai jonkun muun One World -allianssin lentoyhtiön koneella. Finnairin koneessa tosiaan ei ole ensimmäistä luokkaa, vaan ainoastaan business. Sen takia huvittaakin, kun niin moni suomalainen väittää lentäneensä ensimmäisessä luokassa, vaikka on päivittänyt itsensä pisteillä pisnekseen 95 %:ssa tapauksista.

Aa, olisiko siis niin, että vaikka ostan Finnairin omilta sivuilta lipun Finnairin lennolle, se saattaakin olla codeshare-lento, joka lennetään vaikka American Airlinesin koneella, jossa sitten onkin se ykkösluokka? 

ap

Ehkä näin, mutta siitä huolimatta joudut menemään isomman kentän kautta. HKI-Vantaalla kun niitä isoja laajarunkokoneita ei nähdä kuin näytöksien ja hätälaskujen yhteydessä.

Finnairillakin on isoja laajarunkokoneita. Vai tarkoitatko että First-luokka on tarjolla vain Airbussin A380-koneissa? =D

No en, vaan esim. 747:n ja A340-600:n kokoluokan ISOJA laajarunkokoneita, joissa on tyypillisesti 3 tai jopa 4 eri matkustusluokkaa.

Vierailija

Noniin. Tässä nyt kuvallista todistusaineistoa: http://aijaa.com/YPW0wM

Suora Finnairin lento, varattu Finnairin omilta sivuilta. Finnairin kone, ei mainintaa muista lentoyhtiöistä tai codeshare-lennoista. Helsingistä New Yorkiin, ilman välilaskuja.

Virhe? Vai onko niillä First-luokka? Ja jos on, onko sillä mitään muuta eroa Business-luokkaan kuin yli 2000€:n hinta?

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat