Miten pääsen miehestäni eroon? Apua.
Oon niin helvetin kypsynyt oon nyt 2 vuotta elättänyt 26-vuotiasta miestä joka ei maksa laskuja eikä osallistu ruokakuluihin tai ylipäätään mihinkään. Hän saa sossusta toimeentulotukea ja rahat häneltä häviää päivissä, käyttää huumeisiin ja lainaa kavereilleen. Sitten kun rahat on loppu niin häntä koipien välissä on täällä kotona ja on mukamas niin ihana. Tänään oli rahapäivä joten hän haastoi riitaa jotta sai taas tekosyyn häipyä kavereilleen ja käyttämään rahat huumeisiin.
Olen monta kertaa sanonut että nyt riitti ja haluan erota mutta sitten hän alkaa sanomaan että minä olen muka hänelle velkaa ja ei lähde ennen kun olen velkani maksanut. Tänään ennen kuin lähti käskin häntä antamaan mulle avaimen takas mutta ei suostunut. Vuokrasoppari on vain mun nimellä. Miten siis pääsisin hänestä eroon? Onko kenelläkään ollut samanlaista ongelmaa?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä265 kirjoitti:
Joidenkin palstalla provoilevien urpojen mielestä "nainen ottaa miehen" aina vain ja ainoastaan taloutta parantaakseen. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää,miten huumeita käyttävä sossupummi parantaa kenenkäään elämää,saati taloutta.
Eihän se lähtötilanteessa aina parannakaan. Taustalla on kuitenkin useimmiten idea saada mies töihin, tienaamaan ja siten parantamaan naisen taloudellista tilannetta tulevaisuudessa. Sitten tulee ero, jos näin ei tapahdukaan. Ihan tuttu kuvio.
Niin että nainen ihan itsekkäistä syistä toivoo,että mieskin tuo rahaa perheeseen,ei ainoastaan kuluta sitä? :D Ei elämäntapapummeja kukaan tai mikään saa töihin.Jos taas on kyse normaalista miehestä,se että mies saa töitä on miehen,naisen ja koko yhtyeiskunnan kannalta parempi kun sossun tuilla elely.Jos nainen hakee ensisijaisesti elättäjää,pummi on kyllä viimeinen vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä palstan vakkariluuseri, Elämäntapatyötön ja hippi tietää varsin hyvin mikä on nisti. Hän on sellainen itsekin.
Oma huumeiden käyttöni rajoittuu kyllä etanoliin ja hyvin satunnaiseen pajautteluun, jota tapahtuu ehkä pari kertaa vuodessa.
En tiedä mitä on pajauttelu, mutta sinulta pitäisi kaikenlaisten päihteiden käyttö olla kiellettyä niin kauan kun et niistä itse maksa. Ei sinunlaisillesi pitäisi tosin edes ruokaa kustantaa.
Vähän OT mutta pajauttelu on pilven polttamista.Muuten olen samaa mieltä.hyvä että Suomessa autetaan vähävaraisia,mutta jos ne tuet menee päihteisiin,ei niitä pitäisi maksaa ollenkaan.Tai korkeintaan maksusitoumuksia ruokakauppaan sellaisille tyypeille.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä14 kirjoitti:
No kuule vaihda lukot. Kamat ulos vaan.
Kaks vuotta olet katsellut tuota? Mahtaa olla ihana.
Mies on erittäin taitava manipuloimaan ja valehtelemaan. Olen yrittänyt uskoa pelkkää hyvää hänestä ja on monet kerrat sanonu ettei tuo toistu mutta vasta nyt silmäni ovat auenneet. Tiedätkö onko tollanen lukkojen vaihtaminen kallis pieti?
Ap
Halvemmaks se viime kädes tulee kuin narkkipaskan elatus. Älä ole nainen noin lapanen.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista. Taidan tosiaan soittaa poliisille jahka mies kotiutuu reissustansa. Tosiaan kaikki huonekalut on mun ostamia, miehen ainut omaisuus on urheilukassillinen vaatteita😇
No kiva. Mieheni ei maksanut vuokraa; mutta rikkoi läppärini ja hankki itselleen mm 2000 € taulutelevision.
Vierailija kirjoitti:
Miten mies voi saada toimeentulotukea, jos on kirjoilla naisen asunnossa? Silloinhan toimeentulotuki tulisi yhteisten tulojen perusteella.
Mä ainakin ymmärsin aloituksesta,että mies ei ole kirjoilla vaan muuten vaan loisii toisten nurkissa.Tiedän ihmisiä,joilla ei ole vuosiin ollut omaa osoitetta,he ovat majailleet kavereiden/kumppaneiden luona ja postiosoitteena ollut posti restante.
Tuntui kurjalta ap:n puolesta erityisesti tuo yksi kohta:"Olen yrittänyt uskoa pelkkää hyvää hänestä ja on monet kerrat sanonu ettei tuo toistu mutta vasta nyt silmäni ovat auenneet. "
Tuttu tunne,elämä manipuloivan huumeidenkäyttäjän kanssa on jatkuvia pettymyksiä.Voimia ap:lle miehen lemppaukseen!
Käyttäjä265 kirjoitti:
Vähän OT mutta pajauttelu on pilven polttamista.Muuten olen samaa mieltä.hyvä että Suomessa autetaan vähävaraisia,mutta jos ne tuet menee päihteisiin,ei niitä pitäisi maksaa ollenkaan.Tai korkeintaan maksusitoumuksia ruokakauppaan sellaisille tyypeille.
Ne voidaan tukina tai ne voidaan maksaa rikollisuutena. Suomessa tehdään toteutetaan kumpaakin mallia eli maksetaan sekä tukina ja maksetaan rikollisuutena. Tukina maksaminen on osoittautunut näistä kahdesta mallista huomattavasti halvemmaksi.
Käyttäjä265 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä palstan vakkariluuseri, Elämäntapatyötön ja hippi tietää varsin hyvin mikä on nisti. Hän on sellainen itsekin.
Oma huumeiden käyttöni rajoittuu kyllä etanoliin ja hyvin satunnaiseen pajautteluun, jota tapahtuu ehkä pari kertaa vuodessa.
En tiedä mitä on pajauttelu, mutta sinulta pitäisi kaikenlaisten päihteiden käyttö olla kiellettyä niin kauan kun et niistä itse maksa. Ei sinunlaisillesi pitäisi tosin edes ruokaa kustantaa.
No tälle "pajauttelijalle" ei pitäisi myöntää minkäänlaisia tukia. Ei edes maksusitoumuksia ruokakauppaan, sillä hän on työkykyinen, mutta ei edes aio hakea työtä koskaan. Tällaisia ihmisiä ei yhteiskunta kaipaa. Ymmärrän vähävaraiset, työkyvyttömät ja ne, jotka vastentahtoisesti ovat työttöminä, heitä kuuluukin auttaa. Mutta tällainen vapaaehtoinen sosiaalipummius saa vereni kiehumaan siihen malliin, että haluaisin pajautella tätä elämäntapainkkaria päin näköä.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä kerran kauniisti avainta takaisin kun ukko ilmestyy. Jos ei anna, sitten sano että joudut ottamaan yhteyttä poliisiin. Jos ei tule avainta, saat äijän ulos ainakin sillä, että otat puhelimen ja alat soittaa poliisille.
Sitten vaihdat ne lukot. Pakkaa äijän tavarat ja laita oven ulkopuolelle tai vie jollekin sen kaverille. Tämä tyyppi on huumeveikko ja renttu, joten hän tuskin ottaa poliisiin yhteyttä oli kirjoilla tahi ei vaikka heittäisit ulos.
Lisäksi vaikka saisit avaimen takaisin, et tiedä onko tehnyt laittomia kopsua, joten ihan oman mielenrauhasi takia joudut vaihtamaan lukot silti. Et myöskään tiedä minkälaisten roistojen kanssa liikkuu.
Jos kerran on huumeiden käyttäjä, niin kehotan sua olemaan tosi tarkka missä ja milloin kerrot ukaasit. Ei kannata oll yksin hänen kanssaa asunnossa. Mieluummin jossain julkisella paikalla. Veikkaan, että tulee hankaluuksia. Kannattaa varautua niihin.
Kun kerran uhkailee sinua. Pistäkää velat paperille, niin ei tarvi tammalta niitä ilmasta. Silloin kannatta toimia kun on se hyvä kausi. Huonona kautena tulee huumepäissään uhoamaa...ihan on veikkaus.
Huumeet tekee ihmisestä arvaamattoman.
Et kai sä enää usko noihin satuihin? Vai menetkö samaan halpaan, kun jälleen kauniisti on?
Mitä sä ite haluat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostipa tutulta...
Kunhan ei ole kirjoilla asunnossasi tosiaan soitolla poliisille tai lukkojen vaihdolla ratkeaa.
Saanko mä ihan uteliaisuudesta kysyä tyypin etunimen alkukirjainta? :DSaat toki. T. Vieläkö kuulostaa tutulta? :D
Saanko kysyä mistä paikkakunnalta? Kulostaa minunki korvaani meinaan tutulta :D
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä265 kirjoitti:
Ne voidaan tukina tai ne voidaan maksaa rikollisuutena. Suomessa tehdään toteutetaan kumpaakin mallia eli maksetaan sekä tukina ja maksetaan rikollisuutena. Tukina maksaminen on osoittautunut näistä kahdesta mallista huomattavasti halvemmaksi.
Sanoinkin,että on hyvä että tukia maksetaan,mutta ne on tarkoittu elämiseen,ei viinaan tai huumeisiin.Sitä paitsi huumeidenkäyttäjäthän sekä nostavat tukia että tekevät rikoksia,ottavat yhteiskunnalta paljon eivätk anna mitään takaisin.
Tuossa viestissä 49 oli hyviä pointteja.Toivottavasti ap saa heitettyä loisijamiehen pian pihalle.
Käyttäjä265 kirjoitti:
Tuossa viestissä 49 oli hyviä pointteja.
Noi "hyvt pointit" eivät ole muuta kuin harhaluuloon ja propagandaan perustuvia mielikuvia "pahoista huumehörhöistä". Selvästi huomaa, ettei tuon viestin kirjoittajalla ole lainkaan henkilökohtaista kokemusta "huumehörhöstä", niin ennakkoasenteista tuubaa koko viesti oli.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä265 kirjoitti:
Noi "hyvt pointit" eivät ole muuta kuin harhaluuloon ja propagandaan perustuvia mielikuvia "pahoista huumehörhöistä". Selvästi huomaa, ettei tuon viestin kirjoittajalla ole lainkaan henkilökohtaista kokemusta "huumehörhöstä", niin ennakkoasenteista tuubaa koko viesti oli.
Riippuu tietysti ihan siitä miten asian määrittelee.Esimerkiksi pilvenpolttaja voi jonkun silmissä olla "huumehörhö" ja toisen silmissä "harmiton pajauttelija". Ihan ap:n avauksen perusteella ap:n mies on kaikkea muuta kuin harmiton tyyppi,jos loisii toisen nurkissa ja ei suostu lähtemään sovinnolla vaan vetoaa johonkin ap:n velkoihin(pikemminkin tyyppi on velkaa ap:lle ruuasta,vuokrasta ja muista kuluista),on siis hyväksikäyttäjä ja osaa puhua mustan valkoiseksi.Sellaisen tyypin kanssa eläminen on raskasta,käytti hän huumeita tai ei.Jos mies lisäksi käyttää huumeita(mehän emme tiedä "pajautteleeko" mies satunnaisesti vai onko koukussa opiaatteihin)hän voi olla tavallista pummia arvaamattomampi.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä265 kirjoitti:
Hassu,itsekin huumeidenkäyttäjien kanssa koko aikuisikäni hengailleena sanoisin että kommentoija 49 tietää mistä puhuu eikä toivo muiden joutuvan kokemaan samaa kuin on itse joutunut kokemaan.
Joko ap sai hulttiomiehen heitettyä pihalle?
Hei! Mukava kuulla että joitain kiinnostaa tämä tilanteeni😊 Tosiaan mies tuli eilen illalla kotiin. Yritin aloittaa keskustelun mutta hän sanoi että pitää mennä suihkuun, ok, minäpä odottelen. Hänen ollessa suihkussa kaivoin hänen takin taskusta avaimet ja otin asunnon avaimen talteen, piilotin sen.
Kun viimeinkin päästiin juttelemaan kerroin miten asiat on ja etten halua enää olla hänen kanssaan. Sitten alkoi taas se sama laulu siitä kuinka muka olen hänelle velkaa. (Esim. niistä kaikista kolmesta lahjasta mitä hän on mulle ostanut) Yritin saada häntä ymmärtämään että miten MINÄ voin olla hänelle velkaa kun hän ei meidän yhteisessä kodissa maksa osuuttaan vuokrista, laskuista tai ruoista. Tämmöistä saan aikuiselle ihmiselle inttää..
No kuitenkin, tilanne kärjistyi siihen että mä otin ja soitin poliisit paikalle. Mies raivostui ja sanoi ettei jää tällaista pelleilyä kattomaan ja otti takkinsa taskusta avaimet ja heristeli niitä mun edessä ja sanoi että kyllä kotiin tulen kun huvittaa. Siihen totesin että vaikea ilman avainta. Mies alkoi huutamaan mulle että missä se avain on. Istuin vaan hiljaa sohvalla ja pienen hetken päästä hän alkoi kirjaimellisesti itkemään ja lupasi parantaa tapansa kunhan vain antaisin hänen jäädä. Tuota mankumista jatkui siihen asti kunnes poliisit tulivat. Menin alaovelle vastaan ja kerroin tilanteen. Poliisit sitten saattoivat mieheni ulos asti.
Aluksi tuntui vähän kurjalta mutta nyt on jotenkin kiva fiilis. Hienoa aloittaa uusi tuleva vuosi ilman tuota taakkaa. Suuri kiitos kaikille teille neuvonantajille!😊
Ap
Ap, onko se hunsvotti jo kotiutunut, mikä on tilanne?