Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kauan suihkugeelin ja shampoon tuoksu voi muka säilyä iholla?! Tuoksuista migreenin saava ystävä valitti

Vierailija
23.05.2026 |

Että mitä olen kaatanut päälleni kun alkaa jo jomottaa päätä.

Eilen illalla kävin suihkussa ja tänä aamuna laitoin dödöä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin seuraavaan pesuun saakka, kunhan peset tuolloin jollakin toisella aineella.

Vierailija
2/9 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteiden (hajustetut hygieniatuotteet jne) haju voi kestää kauan. Ne hajusteet on nimenomaan suunnitelu niin. Jotkut deodorantit ovat hyvinkin voimakkaan tuoksuisia. Eri tuotteden tuoksuissa on tietenkin myös paljon eroja, toieset ovat miedompia kuin toiset. Myökin jotkut tietyt hajusteet voivat olla "pahempia" kuin toiset.

Miksi epäilet ystäväsi havaintoja ja kertomaa siitä, mistä hänen migreeninsä laukeaa? 

SItten, jos on erityisen tuoksu- tai kemikaaliherkkä, niin vain mietokin haju voi riittää aiheuttamaan erilaisia ikäviä oireita ja laukaisemaan juurikin esim. päänsärkyä tai migreeniä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dödö voi etenkin kesällä tuoksua voimakkaasti kun on vaan joku toppi päällä ja nostaa käsivarsia  Samoin vaatteiden huuhteluaine voi tuoksua vahvasti.

Vierailija
4/9 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ituhippi, kaveri vaihtoon. Olisit kysynyt siltä että milloin se meinaa ostaa tehokkaammat saippuat itse kun sinua alkaa oksettaa se paskanhaju.

Vierailija
5/9 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä deodorantti ja antiperspirantti tuoksuvat pitkään, ja jotkut tosi voimakashajuiset suihkugeelitkin. Ne on tehty tuoksuviksi. Migreenikkona sanoisin, että kun migreeni on jo päällä vaikka ei vielä särkisikään pää tai ei oksettaisi, niin hajuaisti on yliherkillä. Kaiken haistaa paljon normaalia tarkemmin ja voimakkaammin. Jopa normaalisti hyväntuoksuinen ruoka haisee liian voimakkaasti. Se on kamalaa, ette voi arvatakaan miten kamalaa se on. Joten ystävälläsi on saattanut migreeni olla jo ja siksi haistoi sinun tuoksusi voimakkaina.

Vierailija
6/9 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkäät käyttää hajusteita, niin käytä. Toki esimerkiksi leffaan tai teatteriin kannattaa mennä mahdollisimman hajusteettomana.

Itse tykkään tuoksuista enkä aio lopettaa niiden käyttöä. Syystä, että niin kauan kun on ihmisiä, jotka eivät huolehdi hygieniastaan, niin minä aion käyttää tuoksuja. Suomalaisissa on ihan liikaa sellaisia, jotka eivät peseydy päivittäin, vaatteet haisevat koiralle tai muuten vaan tunkkaiselle, hiukset on likaiset ja löyhkäävät talille. Jos joku pitää oikeutenaan olla epähygieeninen pahalle haiseva yksilö, niin minullakin on oikeus käyttää tuoksuja.

Vierailija
7/9 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shampoo vähintään 3 päivää, suihkusaippua 2vrk. Dödö voi haista vielä suihkun jälkeenkin.

En ole hajuherkkä, mun mulla toimii hajuaisti.

Vierailija
8/9 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas etoi tänään henkilö, joka ei varmasti ollut mitään hajustetta tai pesuainetta nähnytkään. Istui edessäni eräässä näytöksessä ja haisi päänahan talille ja eltaantuneelle ihmiselle.  

Vierailija
9/9 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tykkäät käyttää hajusteita, niin käytä. Toki esimerkiksi leffaan tai teatteriin kannattaa mennä mahdollisimman hajusteettomana.

Itse tykkään tuoksuista enkä aio lopettaa niiden käyttöä. Syystä, että niin kauan kun on ihmisiä, jotka eivät huolehdi hygieniastaan, niin minä aion käyttää tuoksuja. Suomalaisissa on ihan liikaa sellaisia, jotka eivät peseydy päivittäin, vaatteet haisevat koiralle tai muuten vaan tunkkaiselle, hiukset on likaiset ja löyhkäävät talille. Jos joku pitää oikeutenaan olla epähygieeninen pahalle haiseva yksilö, niin minullakin on oikeus käyttää tuoksuja.

Aha. Vanha kunnon "No kun joku toinenkin tekee väärin, niin minäkin saan tehdä väärin." 

Entäs ne, jotka peseytyvät ja eivät haise? Sä laitat nekin kärsimään samalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän