Kun mies ei kosi...
Olemme seurustelleet kolme ja puoli vuotta miesystäväni kansssa. Kun olemme puhuneet yhteisistä tulevaisuuden suunnitelmista yms. olen selkeästi kertonut, että haluan mennä naimisiin ja hankkia lapsia (mikäli niitä suodaan.) Mies on sanonut olevansa ihan samoilla linjoilla. Vaan sitä kosintaa ei kuitenkaan kuulu...
Olen muutaman sanonut miehelle, että olisi kiva mennä naimisiin (viimeksi mainitsin asiasta kesällä ystäviemme häissä), johon mies on todennut jotain ympäripyöreää sitten kun aika on oikea lässytystä.
Aina jos meiltä udellaan koska ajattelimme hankkiä perheenlisäystä mies vaihtaa äkkiä puheenaihetta tai kiertelee ja kaartelee tätäkin vastausta. 
Mies tietää, että minun arvomaailmassani naimisiinmeno on tärkeä asia, vaan silti hän ei kosi. Pitääkö minun siis päätellä, että mies ei halua mennä naimisiin kanssani? Hän mahdollisesti odottelee, että joku parempi nainen osuu kohdalle?
Kehtaanko sanoa miehelle, että hän joko menee naimisiin kanssani tai sitten eroamme?
Ajatuksia aiheesta ja anteeksi sekava kirjoitus.
Kommentit (42)
Meillä päätettiin lasten hankinnat ja asunonnon ostot ym. ihan ilman mitään kosintoja sun muita. Kahtena tasavertaisena ihmisenä keskusteltiin, koska kyseessä oli kuitenkin sellaisia elämänpäätöksiä jotka muuttavat elämää enemmän kuin kihlat. Mies sanoi haluavansa naimisiin, mutta halusi myös kosia. Sinänsä hassua. Meillä siis kosinta tuli vasta joskus 8. vuoden päästä kun olimme ajat sitten jo päättäneet elää yhdessä. Oltiin ostettu asunto ja tehty lapsikin. Mutta oli se aikamoinen kosinta, täytyy sanoa. Mies oli sitä suunnitellut vuosia. Ei olla siis romanttisia kumpikaan, ja minulle avioliitto ei ole tärkeä asia. Jostain syystä mies kuitenkin halusi sen kosinnan joskus tehdä, ja tekikin sitten jälkijunassa.
Minä kyllä olisin enemmän huolissaan siitä, että kun otat perheenlisäyksen ym. tulevaisuudenasiat puheeksi, hän vaihtaa puheen aihetta. Kyllä sitä saa kukanenkin ihan omalla tahdilla asioissa edetä, mutta parisuhteen kannalta on todella tärkeää että niistä keskustellaan avoimesti. Eikä toinen ikään kuin perhe-elämän toivossa odottele kosintaa, kun mies ei vielä haluakaan kosia/perustaa perhettä, ja välttelee puheenaihetta.
tottakai tykkään seksistä. jos kuitenkin rakastat miestä ja haluat suhteelta enemmän, mutta mies sanoo, että ei halua naimisiin, niin seksi satuttaa liikaa. ei siihen pysty sitten enää.