Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Espoon kirppikset Akseli, Toinen Kierros ja Eemelin kirppis

Vierailija
18.11.2015 |

Onko kellään ollut näissä paikkaa viime aikoina? Tuo Eemelin kirppishän on ihan uusi, ja Vantaan puolella Hämevaarassa. Otin sieltä paikan ja nyt kun paikka on ollut minulla melkein viikon, on myyntiä ollut peräti 16 euron edestä. :( Miinuksella siis olen. Myynnissä minulla on ollut mm. merkkivaatteita pilkkahintaan, hyväkuntoisia kenkiä jne.

En haluaisi millään säilöä noita kirppiskamoja kotinurkissa, joten mietin nyt, kannattaisiko ottaa pöytä Akselista tai Tapiolan Toisesta Kierroksesta. Mutta käykö kauppa kirppiksillä ollenkaan? Onko teillä viimeaikaisia kokemuksia? Onkohan hirveät varausjonot?

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viikonloppuna Punavuoren Patinassa ja siellä vasta tungos olikin😂 Ehkä sattui vain huono hetki! Kaupan kyllä luulisi tuolla ainakin melko hyvin käyvän

Vierailija
82/95 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin viikonloppuna Punavuoren Patinassa ja siellä vasta tungos olikin😂 Ehkä sattui vain huono hetki! Kaupan kyllä luulisi tuolla ainakin melko hyvin käyvän

Turkkarit ja luteet leviää, hyi en menisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ns. "erilainen"...? Outo kommentti.

Vierailija
84/95 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat juuri niitä ihmisiä, joiden kannattaakin pysyä kotona desinfioimassa itseään niin, etteivät muut ihmiset joudu tapaamaan heitä .

Vierailija
85/95 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemelin kirppiksellä on nykyään useampi myyntipöytä+hylly ns. vakiomyyjällä eli onko kirpputorin/omistajan omia tai jonkun divari-kauppiaan, en tiedä. Mutta selvää on, ettei ole kenenkään oikean myyjän, koska samat tavarat ovat viikosta toiseen.

Kahvila vie paljon tilaa ja on huonosti sijoitettu. Lisäksi henkilökunnan kaakatus on hermoja raastavaa. Ennen kirppis oli tosi kiva, kun espoolaisrouvat tyhjensivät sinne kaappejaan konmarituksen huumassa. Nyt on enemmän ja enemmän vain lastenvaatteita.

Vierailija
86/95 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emerion yllättävän ahdas: myyntipöytiä on haluttu sulloa pieneen tilaan mahdollisimman paljon. Esimerkiksi Bella on tilava,ilmava. Femmatori on aikamoinen labyrintti... Tuomarila myös tilava, mutta hyvää ostettavaa ei yhtä paljon kuin edellä mainituissa,varsinkin Bellassa.

Vierailija
87/95 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eemelin kirppiksellä on nykyään useampi myyntipöytä+hylly ns. vakiomyyjällä eli onko kirpputorin/omistajan omia tai jonkun divari-kauppiaan, en tiedä. Mutta selvää on, ettei ole kenenkään oikean myyjän, koska samat tavarat ovat viikosta toiseen.

Kahvila vie paljon tilaa ja on huonosti sijoitettu. Lisäksi henkilökunnan kaakatus on hermoja raastavaa. Ennen kirppis oli tosi kiva, kun espoolaisrouvat tyhjensivät sinne kaappejaan konmarituksen huumassa. Nyt on enemmän ja enemmän vain lastenvaatteita.

Joo. Tuntuu että näitä kauppiaiden heidän kavereittensa omia pöytiä on tullut Eemelin lisää ja lisää. Kahvila on minun mielestäni kivassa paikassa, mutta välillä kun lapset leikkivät mininurkkauksessaan kahvilan vieressä, sekin on levoton.

Vierailija
88/95 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on heikot tiedot kirjoittajalla.Hinnoittelutaito on kaiken a ja o. Hinnoittelun tekee myyjät, ei omistajat. Myyjät ovat siis pöydän vuokranneet ja hinnoittelevat omat tuotteensa, jotka tuovat myyntiin. Henkilökunta ei ole myyjiä, vaan he ovat paikan omistajia tai työtekijöitä, jotka viikkovuokraa vastaan hoitavat myytävien tavaroitten rahastuksen ja tilitykset myyjille. Yksinkertaista eikö vain.

Monella torilla asioineena tiedän, että kirppis ei menesty, jos sen eteen ei tee työtä, kovaa työtä. Olisitko itse valmis seisomaan kassalla pitkän päivän seitsemän päivänä viikossa ja vielä sen jälkeen iltamyöhällä lähettämään myyjille kiitokset ja tekstiviestin päivän myynnistä.

Vain työtä tekemällä kirppis pyörii. Toinen syy on rehellisyys. Kokemuksista tiedän, että kertaakaan minulta ei ole kadonnut tavaraa, ei epäselvyyksiä tilityksissä tai jotain muuta vastaavaa. Tässä syy, miksi kirppis täytti viime viikolla 8 vuotta. Siitä vielä onnittelut.

Myyjien tulee muistaa, että kirppis ei ole kaatopaikka. Tavaran, esim vaatteiden tulee olla puhtaita ja ehjiä. Hyvä mitta vaatteiden laadulle on se, että ennen tavaroitten vientiä mietit itse sitä, että onko tuote sellainen, että voidit ostaa sen itse.

Vierailija
89/95 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on Eemelin kirppis! Myyjänä voin suositella! Erittäin ystävälliset ja rehelliset paikan pitäjät. Henkilökunta järjestelee ja siivoaa hyllyjä ihan kiltteyttään! Eivät ota provikkaa ja hälärit ovat ilmaisia. Eemelin kirppis on monesta ostajasta kiva, koska on sopivankokoinen. Kaiken jaksaa katsoa. Olen n. 5 vuoden aikana myynyt 2 kertaa vuodessa ja aina tehnyt hyvän tilin. Hinnat täytyy vain olla tosi alhaiset, jotta tavara menee kaupaksi. Mutta pienistä puroista kuitenkin kasvaa valtava virta. Onnittelen Eemeliä! 688

Vierailija
90/95 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on Eemelin kirppis! Myyjänä voin suositella! Erittäin ystävälliset ja rehelliset paikan pitäjät. Henkilökunta järjestelee ja siivoaa hyllyjä ihan kiltteyttään! Eivät ota provikkaa ja hälärit ovat ilmaisia. Eemelin kirppis on monesta ostajasta kiva, koska on sopivankokoinen. Kaiken jaksaa katsoa. Olen n. 5 vuoden aikana myynyt 2 kertaa vuodessa ja aina tehnyt hyvän tilin. Hinnat täytyy vain olla tosi alhaiset, jotta tavara menee kaupaksi. Mutta pienistä puroista kuitenkin kasvaa valtava virta. Onnittelen Eemeliä! 688

Muutoin samaa mieltä mutta "Henkilökunta järjestelee ja siivoaa hyllyjä ihan kiltteyttään"...? Mikseivät siellä työssä olevat ihmiset järjestelisi...?  Se on yleensä kaupoissa tapana, että henkilökunta järjestelee ja pitää paikkoja kunnossa. Ja tuosta "valtavasta virrasta" voi kyllä olla montaa mieltä. Tein muutama kk sitten viikossa HYVÄLLÄ lasten merkkivaatteella ja tarvikkeella n. 170€ tilin miinus pöytävuokra. Ovh noille oli kuitenkin tunneissa. Ostajan markkinat on kirppareilla tänä päivänä.

Vierailija
91/95 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ovh oli kuitenkin tonneissa", kirjoitin😅

Vierailija
92/95 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemeli on hyvä paikka. Kesällä varsinkin, kun voi istua rauhassa ulkona kahvittelemassa. Meluisammaksi se on kyllä muuttunut; pandemia-aikaan taisi alkaa se, että äidit ottavat lapsensa ja rattaansakin mukaan shoppailureissuilleen. Konalaankin kyllä mahtuisi kirppari. Kuulin Aurinkokirpparista, joka siellä aikanaan oli teollisuusalueella ollut. Nyt on vain autokorjaamoita 😐 

Vierailija
93/95 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppismamma kirjoitti:

Nyt on löytynyt uusi suosikkikirppari: Eemelin kirppis Vantaan Hämevaarassa! Pääkaupunkiseudun kirppistarjonnassa aivan loistomesta.

- kohtuuhintainen vuokra 30 e ja vuokra-aika 7 päivää!

- EI provisiota

- loistava, erittäin ystävällinen palvelu sekä paikan päällä kaupassa, että päivän lopuksi tulee tekstiviestillä saldo puhelimeen!!!

- hälyttimistä ei tarvitse erikseen maksaa

- vitriinin käyttö kuuluu pöydän hintaan

- myyntipöytä juuri niinkuin pitää ollakin: rekki erikseen eikä roikkuvat vaatteet peitä pöydällä olevia tavaroita. Hyllyssä on takaseinä, jota vasten voi laittaa tavaroita nojalleen ja esille.

- siistiä ja siivoavat myös itse myyntipöytiä!

- ei liian iso paikka ja huomaa: paikassa on ollut kesähelteillä jopa viilennys!

- mainostaa facebookissa pöytiä

- lapsille leikkipaikka ja kahvittelumahdollisuus aikuisille

- erinomaiset päivittäiset ja pitkät aukioloajat

Termillä "peräkammaripoika" ei viitata siviilisäätyyn, vaan äireen hemmottelemaan ns. ikipoikamieheen...

Vierailija
94/95 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako Eemelin kirppiksellä mitään myytyä? Tai ylipäätään kirppiksillä nykyään?

Vierailija
95/95 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime vuosina myynyt 1-2 kertaa vuodessa Eemelissä. Myyntitulos on ollut aina 150-450 välilllä. Ennätystuloksen tein viime syksynä: tavaraa meni todella paljon. Myyn lasten vaatteita, leluja, aikuisten vaatteita. Minusta Eemelissä menee kaikenlaista, mutta pelit ja lelut menevät parhaiten. Niillä usein varmistaa tuloksen. Aikuisen siisti vaate menee välillä hyvin, mutta se vaihtelee. Ihmiset sovittelevat siellä paljon.

Minulla on nytkin siellä pöytä ja myynti hipoo 300 euroa. Tänä syksynä myynti on vaatinut enemmän pöydän hiomista, sillä ihmiset miettivät hankintojaan enemmän. Lasten vaatetta, leluja ja pelejä on kuitenkin mennyt hyvin. Kenkiä jostain syystä vähemmän, luulen, että lämmin sää on aiheuttanut tätä katoa, vaikka minulla on myynnissä Eccoa ja Vansia yms. Osin uusia kenkiä. Myyntitulos vaatii pöydän siivoamista ja tuunaamista päivittäin. Itsekin totesin, että aikuisten vaate ei mene mutta huomasin erikoisvaatteen menevän ja toin sitä kotoa lisää. Näin saa tulosta parannettua. Jos tällaista mahdollisuutta ei ole, myyntitulos saattaa joskus jäädä heikoksi. Vika ei ole silloin kirppiksessä, vaan omassa tavarassa.