voiko tämä olla totta????!! plussaa lapsettomalle...

ihmeissään

voitteko rakkaat av-mammat uskoa, että minä tein raskaustestin joka näytti plussaa! ihan pyytämättä ja yllättäen. en ole viiteen vuoteen käyttänyt ehkäisyä koska gyne kertoi lapsensaantini todennäköisyyden heikoksi, en kuulemma luonnollisin keinoin raskaaksi tule... toinen munanjohdin on arpeutunut kiinni ja toisella puolella munasarja on vaurioitunut valtavan kystan poksahtaessa, sieltä ei kuulemma munasolut enää irtoa. eli jokinlainen ihme tämä minun plussa on! aloin ihmettelemään omituisia oloja ja menkkojen puuttumista ja ajattelin tehdä testin ennen lääkäriin menoa.. ja näin kävi. en vain osaa olla muuta kuin järkyttynyt, olin jo tottunut ajatukseen siitä, että en yhden lapseni lisäksi enää muita naperoita saa... on tämä..

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Onneksi olkoon! Mulla on yksi ystävä, jolla on tosi paha PCO, ja hänelle sanottiin, että ei tule lapsia saamaan. On kuitenkin saanut kaksi, ja ihan luomusti. Kaikki on siis mahdollista!

ihmeissään

kiitos onnitteluista. sain lapsettomuustuomion kun lapseni oli kaksivuotias. ehkäisynä käyttämäni hormonikierukka aiheutti niin pahoja kystia, että toinen munasarja vaurioitui. munanjohtimen arpeutuminen saattaa olla perintöä jo pitemmältä ajalta, ei tietoa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olet lapseton, mutta sinulla on yksi lapsi???
Sekundäärinen lapsettomuus

Typeristä typerin termi. Se jolla on lapsi, ei ole lapseton. Hedelmöitysongelma on asia erikseen.

Onnea kuitenkin ap!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
kiitos onnitteluista. sain lapsettomuustuomion kun lapseni oli kaksivuotias. ehkäisynä käyttämäni hormonikierukka aiheutti niin pahoja kystia, että toinen munasarja vaurioitui. munanjohtimen arpeutuminen saattaa olla perintöä jo pitemmältä ajalta, ei tietoa. 

Voiko kierukka aiheuttaa tuollaistakin? Eipä paljon puhuta... :/

Vierailija

joo, joillekkin aiheuttaa. minulla kokeiltiin kierukkaa kaksi kertaa, molemmilla kerroilla hirvittävät kivut ja jatkuvasti kystia. isoin ultrattu kysta oli 9cm halkaisijaltaan ja juuri se ehti puhjeta ennen leikkausta. mutta minulle ei kyllä sovi mikään muukaan hormonaalinen ehkäisy, harvalle varmaan kierukasta tämänkaltaisia oireita tulee.

voi taivas että oon täällä ihmeissäni tästä plussasta!! :) ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hyvinkin kuvaava termi. Vain sellainen jolla on järjetön lapsenkaipuu, vaikka kuinka olisi jo lapsi, ymmärtää sen.

Minulla on lapsi ja lapsenkaipuu, mutta jos käyttäisin itsestäni sanaa lapseton, niin tuntuisi todella oudolta.. Siis olemassa olevaa lastani kohtaan. Mutta sanat sikseen, onnea ap!

Vierailija

Onnea, toivottavasti kaikki sujuu hyvin!

Ymmärrän oikein hyvin ällistyksesi, itsellä on kahden lapsen jälkeen ollut 10 vuotta ilman ehkäisyä ja ilman raskautta ja sitten ykskaks 2 ylläriplussaa, jotka päättyivät surullisesti keskenmenoon. Olisin halunnut aikanaan suurperheen äidiksi. On ottanut vuosien varrella kupoliin ne kyselyt, että miksi ette tee lisää lapsia. Ei tule lapsi kuin nukke lelukaupan hyllyltä kaikille.

Toivon sulle kaikkea hyvää!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat