Apua, täytyisi löytää mekko työpaikan henkilökuntajuhlaan!

Seuraa 
Liittynyt21.3.2014

Saa nähdä meneekö tämä keskustelu heti pelleilyksi, mutta yritetään edes! :D

Eli tilanne on se, että kk verran olisi vielä aikaa ennen työpaikan henkilökuntajuhlaa ja nyt iskee vaatekriisi! Todennäköisesti teen tästä nyt suotta taas elämää suuremman ongelman, kun voisin vain kaivaa kaapista vanhan, tutun ja turvallisen pikkumustani, mutta toisaalta haluaisin panostaa vähän hankkimalla jotain uutta.

Tilaisuus ei siis ole mikään yberhieno, mutta yleensä aina naiset tulleet joku mekko päällä, miehet kauluspaidassa ja vaihtelevasti joko puvun housuissa tai farkuissa. Mitään virallista pukukoodia ei siis ole, mutta kirjoittamattomana sääntönä aikaisempina vuosina vallinnut vähän juhlavampi pukeutuminen. Tosin aina porukkaan mahtuu myös niitä, jotka tulevat ihan perussiisteissä muttei niinkään juhlavissa vaatteissa.

Tilaisuus on siis meidän työporukalle (plus puolisoille, muttei siis muille ulkopuolisille). Vähän pikkujoulumeininki jouluruokailujen puolesta, minkä lisäksi tilaisuudessa jaetaan parit kunniakirjat tältä vuodelta, käydään läpi kulunutta vuotta jne. Jälkeenpäin lähdetään pienemmällä porukalla jonnekin baariin/yökerhoon jatkamaan, mutta siis virallinen juhla siis asiallisempi ja vähän enemmän edustustilaisuus.

Haluaisin panostaa, koska tiedän saavani erään kunniakirjan ja juhlistaa siis sitä. Lisäksi olen tässä nyt ollut mammalomalla ja lähinnä kotosalla vain, joten olisi mukava siinäkin mielessä vähän tälläytyä kun pitkästä aikaa pääsee johonkin :D

http://nelly.com/fi/vaatteita-naisille/vaatteet/juhlamekot/nly-one-1115/...

http://nelly.com/fi/vaatteita-naisille/vaatteet/juhlamekot/nly-one-1115/...

Näitä mekkoja katselin itse, mutta ainakin tuo toinen on auttamatta liian lyhyt. Siispä jos joku on bongannut vähän tuon tyylisiä mekkoja niin kertokaapa mistä lähteä etsimään! :D Kriteereinä ettei mekko saa olla "liian lyhyt" eikä mikään tissit tiskiin herutusmekko. Paljetteja sun muita koristuksia saa löytyä kun ei ihan överiksi mennä. Ja no mielellään väreistä joko musta, tummansininen tai punainen!

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Tietenkin asuvalinta riippuu myös työpaikasta, minkälaista pukukoodia yleensä noudatetaan. Minun makuuni ja meidän työpaikan pukeutumiseen verrattuna linkkien mekot ovat herutusmekkoja..

Vierailija

Ei mitään kuvaa, missä olet töissä, mutta mun työpaikan juhlatilaisuuksissa - missä tahansa niistä alkaen pikkujouluista ja päätyen iltapukugaaloihin - noin todellakin ois väärä valinta. Noissa on liikaa tyrkkyä sekä ylhäällä että alhaalla, lyhyyden lisäksi noi pyöreät rintakupit on no-no, ja sitten toisaalta leveyssuunnassa liikaa kangasta, liikaa hörselöä ja röyhelöä. Joo, mulla on työpaikka, jossa juhlapukeutumisetiketti on poikkeuksellisen ankara (ei siis tiukka, vaan vakava), mutta mietin vaan, että onkohan sulla nyt äitiysloma sekoittanut kuvan siitä, miten työpaikan tilaisuuksiin pukeudutaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tietenkin asuvalinta riippuu myös työpaikasta, minkälaista pukukoodia yleensä noudatetaan. Minun makuuni ja meidän työpaikan pukeutumiseen verrattuna linkkien mekot ovat herutusmekkoja..

Aika avonaisia ovat minunkin mielestäni. Sopivat mielestäni paremmin yökerhoon kuin työpaikan juhlaan.

Nythän on vaatekaupat täynnä talven juhlakauden mekkoja, joten sekaan vain hypistelemään ja sovittelemaan. :)

verena
Seuraa 
Liittynyt21.3.2014

Olen töissä pelastuslaitoksella, se kun nyt jäi mainitsematta. Ja tosiaan kuten koitin kuvailla, tilaisuus on melko vapaamuotoinen vaikkakin juhlavaa pukeutumista silti odotetaan. Ei siis missään tapauksessa ainakaan iltapukutason juhla :D Ja siis myöskään normaali työajan pukeutuminen ei nyt sitten tosiaan anna tähän vinkkiä.

Linkkien mekot olivat tyyliltään jotain siihen suuntaan mitä ko. juhlissa yleensä nähdään. Kuitenkin kuten itsekin kirjoitin, en halua lähteä missään liian lyhyessä tai liian tyrkyssä. Siispä pyysinkin vinkkejä :)

Vierailija

verena kirjoitti:
Olen töissä pelastuslaitoksella, se kun nyt jäi mainitsematta. Ja tosiaan kuten koitin kuvailla, tilaisuus on melko vapaamuotoinen vaikkakin juhlavaa pukeutumista silti odotetaan. Ei siis missään tapauksessa ainakaan iltapukutason juhla :D Ja siis myöskään normaali työajan pukeutuminen ei nyt sitten tosiaan anna tähän vinkkiä.

Linkkien mekot olivat tyyliltään jotain siihen suuntaan mitä ko. juhlissa yleensä nähdään. Kuitenkin kuten itsekin kirjoitin, en halua lähteä missään liian lyhyessä tai liian tyrkyssä. Siispä pyysinkin vinkkejä :)

Onhan tässä jo useammasakin viestissä vinkkejä. Eli mitä niistä tuumaat?

verena
Seuraa 
Liittynyt21.3.2014

Vierailija kirjoitti:
Tässä on pari sellaista, jotka itse voisin laittaa vastaavanlaiseen tilaisuuteen.

https://www.zalando.fi/more-more-juhlamekko-schwarz-m5821c05r-q11.html

https://www.zalando.fi/esprit-collection-trikoomekko-black-es421c0cs-q11...

Näistä ensimmäinen oli kyllä todella kiva, vähän ehkä turhan hintava, mutta harkinnan arvoinen ehdottomasti :) Toinen sen sijaan ei ollutkaan yhtään tyyliseni, en tiedä miksi siitä tuli ensimmäisenä tätifiilikset kun koitin kuvitella tuon päälleni vaikkei tuo mikään tätimekko olekaan :D Olen kai vain ronkeli!

verena
Seuraa 
Liittynyt21.3.2014

Vierailija kirjoitti:
Mene Haloselle. Kävin siellä eilen ja juhlamekkoja oli valtavasti eri hintaluokissa.

Uskon, että kaupat ovat väärällään hienoja mekkoja juuri nyt! Ainoa ongelma on rajallinen shoppailuaika ja se, että jos lähden yksin kaupoilla kiertämään ilman mitään ennakkosuunnitelmaa, palaan kotiin joko tyhjin käsin tai viiden mekon kanssa :D Siispä täytyy jo vähän suunnitella mihin tiettyihon kauppoihin menee mutta vielä parempi jos on jo vähän suunnitelmaa mitä siellä myös sovittaa.

Halonen on kyllä tuttu ja turvallinen ja hyväksi todettu :)

Vierailija

AP:n linkit nähtyäni pitää kysyä AP:n ikää? Linkkien mekot sopii 16-20 -vuotiaille. Aikuisen 30-40v naisen mekkoja lähtisin etsimään Haloselta tai Moda Jokiselta. Myös Esprit ja/tai Your Face voisi mennä, tosin sitten on suurempi vaara että jollain muulla on sama mekko päällä.

Vierailija

12 lisää vielä, että Zalandon linkin eka More&Moren mekko on ihana! Pakko saada! Ainoa vika, ettei kauniista Lapponian kaulakorustani olisi iloa tuon kanssa. Harmi ettei oo sellaisia juhlia tiedossa, missä voisin käyttää...

verena
Seuraa 
Liittynyt21.3.2014

Vierailija kirjoitti:
Ei mitään kuvaa, missä olet töissä, mutta mun työpaikan juhlatilaisuuksissa - missä tahansa niistä alkaen pikkujouluista ja päätyen iltapukugaaloihin - noin todellakin ois väärä valinta. Noissa on liikaa tyrkkyä sekä ylhäällä että alhaalla, lyhyyden lisäksi noi pyöreät rintakupit on no-no, ja sitten toisaalta leveyssuunnassa liikaa kangasta, liikaa hörselöä ja röyhelöä. Joo, mulla on työpaikka, jossa juhlapukeutumisetiketti on poikkeuksellisen ankara (ei siis tiukka, vaan vakava), mutta mietin vaan, että onkohan sulla nyt äitiysloma sekoittanut kuvan siitä, miten työpaikan tilaisuuksiin pukeudutaan.

Yritinkin tuossa selittää jo, että kyseisten juhlien pukeutumiskoodi ei ole mitenkään ankara tai vakava. :) Kyseessä on työporukan vuoden ainut yhteinen juhla, joten toki hienompaa päälle mutta ei tosiaan mitään iltapukutasoa muttei kuitenkaan lynkkausmeininkiä sen suhteen jos joku nyt sattuu tulemaan paikalle ihan vain perussiisteissä housuissa ja jossain topissa. :D

Mutta tosiaan, itse kun yleensä puleudun miten lystään niin tässä kohtaa tyylitietoisempien vinkit ja ohjeet kunniaan! Siispä kiitos mielipiteistä :)

verena
Seuraa 
Liittynyt21.3.2014

Vierailija kirjoitti:
AP:n linkit nähtyäni pitää kysyä AP:n ikää? Linkkien mekot sopii 16-20 -vuotiaille. Aikuisen 30-40v naisen mekkoja lähtisin etsimään Haloselta tai Moda Jokiselta. Myös Esprit ja/tai Your Face voisi mennä, tosin sitten on suurempi vaara että jollain muulla on sama mekko päällä.

Olen 28v, senkin olisi toki voinut tarkentaa heti alussa koska kylläpähän sekin asuvalintaan tosiaan vaikuttaa :D

Ja tosiaan se on sinällään minulle aivan sama jos jollakulla sattuu samanlainen mekko olemaan kuin itselläni, joten sinällään en ala ostopaikkaa valikoimaan sen perusteella :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat