Pesetkö hampaat kahdesti päivässä?
Kommentit (36)
No todellakin. Ja lankaan joka toinen päivä, vaikka inhoan sitä. Reikiä yksi pieni ja silloin oli aika kun jätin lankaamisen välistä. Ei olis kannattanut. Ällöttävää kun nuorillakin naisilla n. 25v on ruskeaa likaa hampaissa. Miettikää nyt vähän! Tai pliis älkää tulko lähelleni puhumaan ja hymyilemään. En näe muuta kuin ällöt ruskeat ja likaiset hampaanne ja meinaan oksentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Motkotan kyllä asiakkailleni harjauksen ja välien puhdistamisen tärkeydestä, mutta täytyy myöntää, etten aina itse noudata oppejani. Olen siis hammaslääkäri.
Sanopa hammaslääkärinä allekirjoitatko tämän, mitä muut hammaslääkärit ovat minulle sanoneet? Optimaalisin harjauskertojen määrä on päivässä 2, eli kerran aamulla ja illalla. 3. harjauskerta ei kuulemma enää hyödytä mitään kahteen kertaan verrattuna ja kolmea enemmän harjauskertoja on enemmän haitallista kuin hyödyllistä.
Ja optimaaliseksi pesuajaksi/harjauskerta on sanottu 2 minuuttia. Hammaslääkärit sanoivat, että kahdessa minuutissa ehtii saada koko suun puhdistettua, kun harjaus on oikeaoppista.
Itse suosittelen asiakkaitani hankkimaan sähköhammasharjan, koska sillä saa hampaat paljon puhtaammaksi kuin tavallisella harjalla. Toki tavallisellakin pärjää. Sähköinen harja myös ilmoittaa, jos painaa liikaa (ei tule niin helposti kiillevaurioita). 2 min harjaus riittää aamuin ja illoin, kolmas kerta saattaa jo kuluttaa kiillettä liikaa. Välit kannattaa puhdistaa vähintään joka toinen päivä.
Kyllä ja proput pukkaan virkkuukoukulla veke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Motkotan kyllä asiakkailleni harjauksen ja välien puhdistamisen tärkeydestä, mutta täytyy myöntää, etten aina itse noudata oppejani. Olen siis hammaslääkäri.
Nyt tulee ohis, mutta jos oikeasti olet hammaslääkäri, nii olis kiva, jos vastaisit... Ongelma on se, etten uskalla mennä käymää hammaslääkärissä, koska olen alottanu oksentamisen. Teen sitä 2-3krt viikossa ja hävettää, jos hammaslääkäri huomaa sen hampaista. Mitä vois tehdä, että sais kiilteen(?) takasin?
Ei kiillettä saa takas, meni jo
Alapeukuttajille tiedoksi, kiillettä ei oikeasti saa enää takaisin. Jos hampaat pahasti kuluvat, niin joskus joudutaan tekemään juurihoitoja, kruunutuksia ym.
Pesen yleensä. Joskus kyllä saattaa jäädä aamulla tekemättä, jos olen koko päivän kotona, mutta muuten pesen aina ennen ihmisten ilmoille lähtemistä. Iltapesua en ole jättänyt varmaan kertaakaan väliin. Reikiä edelleen nolla, vaikka olen 30v. Käytän myös hammaslankaa ja hammastikkuja lähes päivittäin. En ymmärrä, kuinka joku voi olla päiväkausia pesemättä hampaita! Eikö suu tunnu tahmealta ja ällöttävältä? Varmaan henkikin haisee aika raadolle. Monesti tekee pahaa bussissa tai metrossa, kun joku papattaa puhelimeen selän takana ja henki lemuaa kuolemalle. Yäääk. Eikö se olisi itsellekin mukavampi, jos suu olisi raikas ja hampaat kunnossa? Ei kukaan voi olla niin laiska!
Useimmiten pesen vain kerran päivässä, mutta kyllä joinakin päivinä pesen kahdesti päivässä.
Pesen aamuin illoin, aamulla aamiaisen jälkeen, eli töihin lähtiessä. Ihmettelen, kuinka voi mennä nukkumaan pesemättä hampaita ja kuinka mennä töihin pesemättä hampaita? Mutta joo, pesen hampaat kahdesti myös viikonloppuna ja usein pesasen päivälläkin, jos lähden jonnekin :)
Pesen aina aamuin illoin. Jos joskus jää välistä, on ihan kauhea olo. Tikutan &lankaan 2 krt viikossa.
Hammaslääkäriltä olen saanut vain kehuja hampaistani. Reikiä nolla.
Pesen kahdesti päivässä, todella huolellisesti ja ainakin 2min. Silti on hampaat reikiintyneet aina tosi helposti. :/ Lisäksi minulla oli muutaman vuoden bulimia, joten nyt on entistä tärkeämpää pitää hampaista huolta. Varmaan tekarit aika nuorena tms.
Vierailija kirjoitti:
Pesen aamuin illoin, aamulla aamiaisen jälkeen, eli töihin lähtiessä. Ihmettelen, kuinka voi mennä nukkumaan pesemättä hampaita ja kuinka mennä töihin pesemättä hampaita? Mutta joo, pesen hampaat kahdesti myös viikonloppuna ja usein pesasen päivälläkin, jos lähden jonnekin :)
Täsmälleen sama vastaus. Näin olen opettanut myös lapseni tekemään. N41
Vain iltaisin. Ei vaan muista koskaan aamulla pestä. Tästä syystä sama pesu lapsillekin eli vain illalla
3 kertaa. Joskus neljä. Aamulla,päivällä, ilta päivällä ja illalla
Tikuttakaa testimielessä pesun jälkeen jokainen hammasväli. Hämmästytte säilyneen plakin määrää. Omassa päivittäisohjelmassani on ensin huolellinen tikkutyö ja lopuksi kaikkien pintojen ja ikenien sähköharjaus.
Joo, pesen joka aamu ja ilta. Paikkoja yksi, ikää 42-v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täsmälleen sama vastaus. Näin olen opettanut myös lapseni tekemään. N41
Sama täällä!
Koska tuntiin ei saisi sydöä mitään ennen pesua ja iltapalan jälkeen nukahdan melkein heti en yleensä pääse pesemään iltaisin. Oon kyllä huomannu ettei haittaa juurikaan. Hammaslangan käytöstä on oikeasti hyötyä, hampaat näyttää valkoisemmilta. Tupakoinninkin olen lopettanut, ja hammaslääkäri jopa erehtyi kerrankin kehumaan että hyväkuntoiset hampaat :)