Miksi heikkolahjaiset puhuvat niin kovalla äänellä?

Vierailija

Koko metrovaunu kaikuu.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Luulevat, ettei toinen ymmärrä, koska tämä ei kuule. Tosiasiassa toinen ei ymmärrä, koska hän ei saa heikkolahjaisen katkoajattelusta kiinni.

Vierailija

Heikkolahjaiset kailottaa kaikki asiansa kännyyn kaikkien kuullen, ei mitään filtteriä!

Kun heitä vilkaisee paheksuvan näköisesti niin yltyvät vaan puhumaan kovemmalla äänellä.

Sivistyneet ihmiset vastaavat kännyyn julkisilla paikoilla normaali äänellä niin että pahoittelevat että on huono hetki mutta että voivatko soittaa takaisin.

Vierailija

Tällä palstalla on monasti kehuskeltu omalla puheliaisuudella ja äänekkyydellä - vieläpä itseään korkeasti koulutettuina ja keskivertoa älykkäämpinä pitävät ihmiset - ja väheksytty ja pilkattu hiljaisempia ihmisiä. Mutta kylmä fakta on se, että ainakin länsimaisissa kulttuureissa kovaäänisiä ja itsestään melua pitäviä ihmisiä pidetään melko hölmöinä tai ainakin maalaisina.

Vierailija

Mun isä puhuu myös todella kovaan ääneen ja me muut vastataan hänelle ihan samalla tavalla puolihuutaen takaisin. Kukaan meistä ei tosin ole heikkolahjainen tai edes huonosti koulutettu.
Syy: isällä on paha kuulovaurio.

Vierailija

Tyhmiä ei hävetä olla väärässä.

Samahan se on näillä keskutelupalstoilla, mitä typerämpi tyyppi, sitä räyhäkkäämmät kommentit.

Vierailija

Miksi teillä on niin heikot äänihuulet? Eikö Suomessa muka saa käyttää normaalia tervettä ääntään? Ettekö ole kuulleeet, että jatkuva kuiskailu on epäterveellistä?

Minulla oli ihana kovaääninen äidinkeilen opettaja. Ei tarvinnut takapenkissä arvailla, että mitä hän opetti ja luokassa oli muutenkin rauhallista ilman häiriköintiä, kun hän jaksoi puuttua. Tämä sivistyksestä.

Vierailija

Mulla on huono kuulo ja tarvitsisi kuulolaitteen, mutta valitettavasti se maksaa saman verran mitä tienaan yhteensä kuukaudessa.
Anteeksi siis huutamiseni, en tee sitä tyhmyyttäni tai siksi, että olisin "heikkolahjainen".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi teillä on niin heikot äänihuulet? Eikö Suomessa muka saa käyttää normaalia tervettä ääntään? Ettekö ole kuulleeet, että jatkuva kuiskailu on epäterveellistä?

Minulla oli ihana kovaääninen äidinkeilen opettaja. Ei tarvinnut takapenkissä arvailla, että mitä hän opetti ja luokassa oli muutenkin rauhallista ilman häiriköintiä, kun hän jaksoi puuttua. Tämä sivistyksestä.

On täysin eri asia että opettaja puhuu kovalla äänellä (hänen puheistaan kun on tarkoitus oppia jotain ja koska luokka/sali on iso, on kova ääni hyödyksi sen suhteen, että myös takana istuvat kuulevat) kuin että joku teinin tasolla oleva kailottaa tyhjänpäiväisyyksiä ja henkilökohtaisia, muille kuulumattomia asioitaan v.tuilla ja p.rkeleillä höystettynä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat