En kehtaa nähdä enää ystäviäni koska olen lihonut niin paljon

Vierailija

Asuin 1,5 vuotta ulkomailla työni takia. Lihoin sinä aikana 23 kiloa. Työ oli stressaavaa ja kiireistä, joten tuli usein (aina) napattua pikaruokaa mukaan ja töiden jälkeen olin niin poikki ettei todellakaan huvittanut lähteä lenkille tai kuntosalille.
Juu juu, tekosyitä mutta kuitenkin.

Nyt taas Suomessa ja ystävät haluaisi kovasti nähdä minut ja on kova ikävä puolin ja toisin. Toki minäkin haluaisin nähdä heidät, mutten kehtaa! Olen nykyään 160cm/93kg ja sen tosiaankin huomaa, lähes kaikki on kerääntynyt vatsaan ja reisiin.

Olen keksinyt tekosyitä miksen ehdi muka näkemään muttei taida mennä enää kauaa läpi.
Mitä te tekisitte tilanteessani? Eikä nyt tarvitse tulla sanomaan että laihduta läski, koska sen aion todellakin tehdä, mutten halua olla näkemättä ystäviäni 1-2 vuoteen, sen verran tuon kilomäärän pudotus kestää. (Minun kohdallani, tiedän kokemuksesta että nopean laihdutuksen jälkeen kilot myös palaavat nopeasti)

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Sama juttu. Olen eristäytynyt täysin, koska en kestäisi sitä että ihmiset jotka on viimeksi nähneet minut 48-kiloisena, yllättyisivät kun näkisivät minut nyt 85-kiloisena... Enkä aio edes laihduttaa, en pysty.

Tosin jos sulla on kyse oikeasti hyvistä ystävistä, niin sellaisten kanssa varmaan nolouden voi kohdata. Itselläni ei ole yhtään hyvää ystävää, ne jotka haluaisivat tavata on vain jonkinlaisia pintapuolisia kavereita, ja niille en halua nykyistä tilaani paljastaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
sinuna soittaisin kavereille ja sopisin ajan jolloin nähdään.. puhelun aikana voit sanoa että oot sit lihonu ihan hirveesti :)

Tämä on hyvä! Varoitat etukäteen. Tilannehan on väistämättä sellainen että ystävillesi on sokki nähdä sut nykyisessä kuosissasi joten tilanne että kaikki teeskentelette etteivät he muka huomaa koko asiaa on vaan kiusallinen. Joten se kannattaa sanoa ääneen. Ehkä saat tsemppiä ja tukea laiduttamiseen.

t. eräs joka miettii tekosyitä laistaa perhejuhlat + 15 kg

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuolta suunnilleen näytän kropasta:

http://static.iltalehti.fi/nainen/bodypetra0108JID_na.jpg

Ei ole siis oma kuvani. Sanokaa suoraan, onko ihan hirveän paha? Pukeudun yleensä tunikoihin ja tummiin housuihin että piilottaisi läskejä edes vähän.

Ap

No eihän se noissa vaatteissa toki kovin hyvältä näytä, mutta itselläni on samantyyppinen kroppa, ja kyllä minusta ihan ihmisen näköisen saa. Esim. juuri tukevat muotoilevat alusvaatteet puristamaan vatsaläskit kokoon, kireät housut (kun mull aon jalat aika hoikat), pitkä tunika peittämään vatsaa ja lantiota, korkeat kengät että näyttää suhteessa pituuteen ohuemmalta. Mutta toki sen pyöreyden silti näkee, mutta ei nyt kovin pahalta näytä. Ja naama mulla on kaksoisleukainen pallero joten siitä ylipaino-ongelman näkee hyvinkin selvästi.

Vierailija

Ohis. Minä en kerran tunnistanut yhtä ihmistä, joka oli lihonut todella paljon. Huomasin, miten nolo olo tälle ihmiselle tuli ja sitä myöten myös minulle. Tunsin mokanneeni oikein olan takaa.

Vierailija

No en kyllä hylkäisi ystäviä tuon takia. Sanot että olet lihonnut ja sulla on elämäntaparemontti alkamassa. Jos aina keksit tekosyitä huomaat että pian saat olla rauhassa, nimittäin ajattelevat ettei kiinnosta sinua heidän seura.

Olet rakastettava oma itsesi, kukaan täysijärkinen aikuinen ihminen ei kyllä voi häiriintyä niin pienistä  asioista kuin että ystävä on kerännyt painoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ohis. Minä en kerran tunnistanut yhtä ihmistä, joka oli lihonut todella paljon. Huomasin, miten nolo olo tälle ihmiselle tuli ja sitä myöten myös minulle. Tunsin mokanneeni oikein olan takaa.

Minulta taas eräs vuosien jälkeen sattumalta nähtä kysyi, että koska vauva syntyy. En todellakaan ollut raskaana, olen vaan keskivartalolihava. Kumpaakin hävetti ihan helvetisti :( 

Vierailija

Sinulla on täysin ymmärrettävä selitys lihomiselle. Olisi paha virhe etääntyä ystävistä tuollaisen asian takia. Aiot laihduttaa, joten tilanne taas muuttuu.

En hämmästyisi yhtään, vaikka joku ystävistäsi olisi myös laihdutuskuurilla, vaikka ei olisi lihonut paljoa. Saatat saada kaverin kuntosalille, jos otat heihin yhteyttä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuolta suunnilleen näytän kropasta:

http://static.iltalehti.fi/nainen/bodypetra0108JID_na.jpg

Ei ole siis oma kuvani. Sanokaa suoraan, onko ihan hirveän paha? Pukeudun yleensä tunikoihin ja tummiin housuihin että piilottaisi läskejä edes vähän.

Ap

Laits nyt ensin vaatekaappisi uuteen uskoon, tunikat (ja muut löysät vaatteet) kun vaan korostaa oikein sitä lihavuutta ja saa sinut näyttämään paljon isommalta kuin oikeasti olet. Osta hyvin istuvia vaatteita ja heitä ne tunikat roskiin.

Vierailija

Kutsu ystävät luoksesi. Kerran se kirpaisee kun saattavat vähän puolihuolimattomasti sanoa painostaisi. Kerran se heitä ihmetyttää, mutta sitte asia on käsitelty. Itse kans lihoin n. 60kg:sta 90kg:n. Tiedän tuntee kun ei halua näyttäytyä missään. Vieläkin välttelen kotikaupungissani paikkoja johon voisin törmätä tuttuihin. Mutta nyt on liikunta löytänyt tiensä päivärutiiniini ja saan nauttia, oletpas laihtunut kehuista. Rohkeasti vaan kavereita tapaamaan! :) tsemppiä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sinulla on täysin ymmärrettävä selitys lihomiselle. Olisi paha virhe etääntyä ystävistä tuollaisen asian takia. Aiot laihduttaa, joten tilanne taas muuttuu.

En hämmästyisi yhtään, vaikka joku ystävistäsi olisi myös laihdutuskuurilla, vaikka ei olisi lihonut paljoa. Saatat saada kaverin kuntosalille, jos otat heihin yhteyttä.

Ai stressi on ok syy lihota bmi 36.3 eli vaikeaan lihavuuteen???? Ei ihme, että suomalaiset on niin vitun läskejä ku tällanen on hyväksyttävää!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat