Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko koululaisen kuunnella musiikkia samalla kun siivoaa huonettaan?

NatsiMutsi ;)
16.11.2015 |

Olen aina tykännyt ajatuksesta että ensin siivotaan ja sit tehdään muita juttuja, että lapsi oppii siivoamisen olevan normaalia ja se pitää onnistua ilman hauskuutuksiakin. Ja näin meillä on aina tehtykin. 

Lapsi pyysi isältään että saisiko kuunnella musiikkia puhelimesta samalla kun siivoaa ja minulle, äidilleen, sanoi että enpä siivoaisi ilman musiikkia. 

Tuntuu että mies ei jaksa vaatia lapselta normaalia kotityötä tai ottaa niskoittelua vastaan ja sen takia hyväksyi musiikin kuuntelun.

Nuoremmatkin sisarukset siivoavat ensin ja sitten siirtyvät muihin tekemisiin, olisi mukava että isommallekin opetettaisiin asia samoin. Varsinkin kun näkee että omatoiminen siivoaminen ei ole vielä hallinnassa. Tuntuu että musiikin kuuntelun kanssa ei motivoidu siivoamisesta muuten, haluaisin että lapset pitävät siivoamista normaalina asiana. Kun näen että omatoimisuus kehittyy niin mikäs siinä... 

Olemme miehen kanssa eri mieltä ja halusin kysyä teidän mielipidettä... Ehdotin kompromissia että pieniä siivoamisia tekisi vaikka musiikkia kuunnellen mutta isomman siivoamisen tekisi niin kuin kaikki muut, siivotaan ja sen jälkeen pelit, musiikit,leikit... Ei käynyt. Tuntuu että isompi siivoaminen nimenomaan opettaisi kärsivällisyyttä ja motivoitumista, sen järjestyksen saamisen eikä musiikin takia.

Miten teillä tehdään ja opetetaan?

Kommentit (165)

Vierailija
21/165 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään! Kyllä elämän ja velvollisuuksien pitää olla yksi loputon, iloton suo, johon hukutaan kärsien.

Vierailija
22/165 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina tykännyt ajatuksesta että ensin siivotaan ja sit tehdään muita juttuja, että lapsi oppii siivoamisen olevan normaalia ja se pitää onnistua ilman hauskuutuksiakin. Ja näin meillä on aina tehtykin. 

Lapsi pyysi isältään että saisiko kuunnella musiikkia puhelimesta samalla kun siivoaa ja minulle, äidilleen, sanoi että enpä siivoaisi ilman musiikkia. 

Tuntuu että mies ei jaksa vaatia lapselta normaalia kotityötä tai ottaa niskoittelua vastaan ja sen takia hyväksyi musiikin kuuntelun.

Nuoremmatkin sisarukset siivoavat ensin ja sitten siirtyvät muihin tekemisiin, olisi mukava että isommallekin opetettaisiin asia samoin. Varsinkin kun näkee että omatoiminen siivoaminen ei ole vielä hallinnassa. Tuntuu että musiikin kuuntelun kanssa ei motivoidu siivoamisesta muuten, haluaisin että lapset pitävät siivoamista normaalina asiana. Kun näen että omatoimisuus kehittyy niin mikäs siinä... 

Olemme miehen kanssa eri mieltä ja halusin kysyä teidän mielipidettä... Ehdotin kompromissia että pieniä siivoamisia tekisi vaikka musiikkia kuunnellen mutta isomman siivoamisen tekisi niin kuin kaikki muut, siivotaan ja sen jälkeen pelit, musiikit,leikit... Ei käynyt. Tuntuu että isompi siivoaminen nimenomaan opettaisi kärsivällisyyttä ja motivoitumista, sen järjestyksen saamisen eikä musiikin takia.

Ja milläköhän tavalla se musiikki estää siivoamasta? Itse ainakin silloin kun joudun tekemään isompaa siivousta,pistän taustalle soimaan "siivousmusiikkia" eli jotain menevää,ei tuutulauluja,se innostaa siivomaan,ei suinkaan häiritse.Sinulla on outo ja ihan liian ankara asenne kasvatukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/165 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urpo!!

Vierailija
24/165 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole iloinen ahkerasta lapsesta, toki hän saisi kuunnella musaa.

Vierailija
25/165 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei ollut provo niin todella kamalalta kuulostaa jos lapsi joutuu erikseen pyytämään lupaa kuunnella musiikkia.

Toivottavasti kukaan lapsi ei OIKEASTI joudu elämään tällaisessa keskiaikaista kuria harjoittavassa perheessä vielä nykypäivänäkin.

Vierailija
26/165 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan työkseni napit korvilla.

Kamalaa

Vierailija
27/165 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n on pakko asua Porvoossa!

Vierailija
28/165 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No empä ole kysynyt edes että kuunteleeko musiikkia samalla vai ei. Siinähän vaikka lauleskelee samalla jos tykkää, saako ap sun lapsi edes laulaa samalla?

Ymmärrän ettei mitään telkkaria katsota samalla tai pelailla pelejä, mutta mitä se musiikin kuuntelu häiritsee itse siivoamista? Kyllä jää ikävät muistot lapsellesi siivoamisesta, luultavasti hänen kämppänsä on kuin sikolätti kun muuttaa pois kotoa

Vierailija
29/165 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei missään nimessä. Demoni imeytyy samantien puhelimesta aivoihin jos erehtyy kuuntelemaan musiikkia siivotessa ja sen jälkeen teillä makaakin siellä sänkyyn kiinni köytetty ja riivattu tyttö. Huonekalut vaan tärisee, kärpäset täyttää huoneen ja tyttö oksentaa vihreää limaa paikallisen papin päälle.

Vierailija
30/165 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten me voitais nyt ankeuttaa tätä ap:n tyttären siivousta? Jotenkin?!

Vierailija
31/165 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan jopa töissä tietokoneelta tulemaan musiikkia kun pitää keskittyä pitkään rupeamaan laskutusta, ei häiritse sitten muualta kenties oven läpikin kuuluvat äänet, meillä kun on tuossa metallinpurku vieressä, sielä paukutetaan aika kovaakin. 

Kaikki eivät pysty tekemään keskittymistä vaativaa työtä musiikin soidessa, mutta siivoaminenhan ei ole sellaista mitä pitäisi ajatella, imurin hinkkaamiseen edestakaisin lattiaa pitkin ei varmasti häiriinny musiikista, päin vastoin, voi käydä ripeämmin kuin normaalisti. 

Ap, selitäpä jos olet ihan oikea ihminen eikä provo, että miksi se musiikki olisi pahasta siivoamiselle? Miksi työnteon pitää olla mahdollisimman ankeaa ja tylsää?

Vierailija
32/165 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ain laulain tyotas tee...

Vierailija
33/165 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin opiskeluaikana siivooja ja kuuntelin jopa töissä musaa korvanapeilla. Ai kamala.

Vierailija
34/165 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on pakko olla provo, ei kukaan voi olla noin hullu.

Lapsi joutuu kysymään luvan musiikin kuunteluun? 

Normaalissa perheessä saa kuunnella musiikkia niin paljon kuin haluaa, meillä esim. ainoa rajoite on se, ettei teinien musiikki saa kuulua koko talossa muita häiritsevästi. 

Musiikki tutkimusten mukaan vähentää masennusta ja tekee hyvää mielelle - miksi ihmeessä sen kuuntelua tulisi rajoittaa? Miksi normaaleja askareita ei voisi tehdä samalla musiikkia kuunnellen? Miten se vähentää tehtävien askareiden arvoa tai merkitystä? Voisitko ap selittää, mikäli et olekaan provo.

Vierailija
35/165 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No empä ole kysynyt edes että kuunteleeko musiikkia samalla vai ei. Siinähän vaikka lauleskelee samalla jos tykkää, saako ap sun lapsi edes laulaa samalla?

Ymmärrän ettei mitään telkkaria katsota samalla tai pelailla pelejä, mutta mitä se musiikin kuuntelu häiritsee itse siivoamista? Kyllä jää ikävät muistot lapsellesi siivoamisesta, luultavasti hänen kämppänsä on kuin sikolätti kun muuttaa pois kotoa

Vähän OT, mutta mulla yleensä aina pyörii tv:ssä joku sarja, kun siivoan. :D Siis laitan joko Netflixistä pyörimään tai sitten dvd:ltä jonkun tuotantokauden. Musiikkia kuuntelen harvemmin. :)

Vierailija
36/165 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän OT, mutta mulla yleensä aina pyörii tv:ssä joku sarja, kun siivoan. :D Siis laitan joko Netflixistä pyörimään tai sitten dvd:ltä jonkun tuotantokauden. Musiikkia kuuntelen harvemmin. :)

Itse kuuntelen aina siivotessa musiikkia, paitsi tiskatessa pistän Netflixin pyörimään. Läppäri vaan uunin päälle vedeltä turvaan ja tiskiallas vaahtoamaan =)

Vierailija
37/165 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla tavalla nimenomaan opetat et siivoaminen ei ole normaali asia, vaan jonkinlainen elämänkestoinen prosessi, johon tulee keskittyä sataprosenttisesti. Antamalla lapsen laittaa siivouksen taustalle musiikkia ja vaikka tanssahdellakin välillä jäisi siivoamisesta nimenomaan sellainen kuva, että se on täysin normaalia, eikä edes niin nihkeää ja ankeaa kuin voisi kuvitella.

Kadvatuksellasi saat lapsen nimenomaan kavahtamaan siivousta. Löystäppä tukkapantaa nainen.

Vierailija
38/165 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhuu ap?

Vierailija
39/165 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat opettaa, että siivous on normaalia eli toisin sanoen jumalattoman tylsää hommaa, joka pitää saada mahdollisimman nopeasti alta pois, että pääsee tekemään niitä kivoja juttuja? Okei... Minun järjelläni olisi fiksumpaa opettaa, että siivouskin voi olla hauskaa, eikä se ole pois kaikesta muusta mukavasta. Varmasti tulee parempaa jälkeäkin, kun ei ole hirveä hoppu päästä siitä tylsyydestä eroon.

Kaiken maailman hulluja ilontappajia sitä löytyykin.

Vierailija
40/165 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei missään nimessä. Demoni imeytyy samantien puhelimesta aivoihin jos erehtyy kuuntelemaan musiikkia siivotessa ja sen jälkeen teillä makaakin siellä sänkyyn kiinni köytetty ja riivattu tyttö. Huonekalut vaan tärisee, kärpäset täyttää huoneen ja tyttö oksentaa vihreää limaa paikallisen papin päälle.

Ja ajattele mitä tapahtuu, jos tuo teini kuuntelee musiikkia takaperin. Sitten on piru irti ja maailma tuhoutuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan