Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos vanhemmat ei pääse sopuun vauvan sukunimestä

Vierailija
16.11.2015 |

Kun ei olla naimisissa. Miten ratkaista asia niin ettei tarvi tapella??
En suuostu miehen sukunimen ottamiseen koska hän petti lupauksensa naimisiin menosta.

Rupesi keksimään tekosyitä, ettei sitten menty naimisiin.
Olin ostanut kihlasormuksetkin ja erään riidan jälkeen mies tipautti sen mun vesikannuun.

Päätin että antaa olla. Ei mennä naimisiin mutta lapselle ei myöskään tule miehen sukunimeä.

Onko tämä asia yksin mun päätettävissä koska asutaan avoliitossa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole hyvä kompromissi, että lapsi nimetään äidin mukaan ja jos isä joskus muuttaa mielensä avioliiton suhteen niin sitten äiti lapsineen ottaa miehen sukunimen.

22/25 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei sopua synny, niin valtioneuvoston päätöksellä lapselle annetaan sukunimeksi Väyrynen.

Luojan kiitos mun vanhemmat pääsivät aikanaan sopuun minun sukunimestäni... :D

Melkein muuten purskautin päiväkahvit kännykän ruutuun kun tämän luin ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat yksiselitteisesti, että lapsella on sama sukunimi kuin äidillään ja laitat ilmoituksen itse, heti. Naimisiin tuskin menette.

Serkkuni uskoi avioliittolupauksiin (halusi yhteisen sukunimen koko perheelle) ja avoliitossa syntyneille lapsille laitettiin miehen sukunimi. Mies ei kestänyt pikkulapsiarkea puoltatoista vuotta pidempään. Lapset ovat sittemmin muuttaneet sukunimensä, kun isä ei ollut omasta halustaan paljoakaan tekemisissä jälkikasvunsa kanssa.

Vierailija
24/25 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos nauruista. Mun miehen kohdalla on varmaan käynyt näin.

Vierailija kirjoitti:

Jos ei sopua synny, niin valtioneuvoston päätöksellä lapselle annetaan sukunimeksi Väyrynen.

Ole hyvä vain, Väyryskä.

Vierailija
25/25 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole hyvä kompromissi, että lapsi nimetään äidin mukaan ja jos isä joskus muuttaa mielensä avioliiton suhteen niin sitten äiti lapsineen ottaa miehen sukunimen.

Samaa mieltä, lapselle äidin nimi.

Jos mies haluaa saman nimen kuin lapsellaan, niin voihan hän muuttaa oman nimensä jos joskus avioliiton uskaltaa solmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän