Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin 20 vuotta alkoholin suurkuluttaja

Vierailija
26.08.2025 |

Lopetin juomisen vuosi ja seitsemän kuukautta sitten. En enää edes muista miltä tuntuu olla humalassa, mitä krapula on tai ei ole himoa juoda. Tuntuu hurjalta. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sinänsä kadu, että join noin kauan. Join yleensä kerran viikkoon itseni humalaan. Hauskaa oli monta kertaa. Mietin kyllä myös teenkö asiat väärin päin, koska ura on vielä tekemättä sen verran mitä mikään ura edes kiinnostaa. Kunhan olisi säällinen elinkeino tästä keski-iästä eläkeikään asti. Töitä olen siis tehnyt ja kouluttautunut, mutta alkoholi määritteli asioita pitkälti.

Vierailija
2/12 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei oikeastaan kiinnosta muu kuin perhe-elämä, koti, harrastukset ja sitten se urasuunta. Aiemmin kun vielä join alkoholi myös pyöri mielessä koko ajan ja nyt on mennyt se koukkukin siihen. Tilanne on siis parempi kuin heillä joilla jää se henkinen koukkukin mukaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin joskus 20 vuotta sitten. Ei ole kaipuuta alkoholiin, vaikkei niin kovasti sitä vedettykään. Kun ikääntyy, niin kroppa ei enää kestää viinaa, tule krapula jo vähästäkin. Sama olla kokonaan ilman.

Vierailija
4/12 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetin joskus 20 vuotta sitten. Ei ole kaipuuta alkoholiin, vaikkei niin kovasti sitä vedettykään. Kun ikääntyy, niin kroppa ei enää kestää viinaa, tule krapula jo vähästäkin. Sama olla kokonaan ilman.

Se oli hauskempaa silloin nuorena. Nyt jos joisin olisin viikon ihan hajalla. 18 ikäisenä join, nukuin pari tuntia ja olin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ei ihme, että monet lopettaa sen siinä kun valmistuvat korkeakoulusta.

ap

Vierailija
5/12 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskuus on keinotekoisesti luotua, jos se on saatu aikaan alkoholilla. Onko se aitoa hauskuutta? Känniörvellyksissä tehdään tyhmyyksiä, joita jälkikäteen kadutaan.

Vierailija
6/12 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ilo ilman viinaa on teeskentelyä" :)

Eipä vaan, 20 vuotta vedettiin melko kovaa tahtia, oli jo ongelmia olla juomatta ja pelti kiinni vedettiin useamman kerran viikossa, joskus pitkien pätkiä joka ilta jotakin. Työt saatiin hoidettua miten kuten. Terveys kesti toki nuorena vielä hyvin. Nyt oltu 20 v ilman, eikä edes mieli tee. Kyllästyin olemaan riippuvainen.

Se ei vaan ole enää osa elämääni. Baareissakin käyn välill porukoissa, mutta eipä tee mieli mitään ottaa.

Takaisin en vaihtaisi

Vierailija
7/12 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin 40 vuotiaana Sanna Marinin innostamana ja hauskaahan tämä on ollut!

Vierailija
8/12 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko ap:llä meni että sai alkoholin pois mielestä ? Itsellä joskus taisi olla noin kuukauden tauko niin riippuvuus oli kadonnut. Nykyään käytän säännöllisesti mutta kerralla niin että aamulla ei särje päätä.

Vierailija
9/12 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon joit kerran viikossa? Mikä oli annosmäärä? Oletko mies vai nainen?

Vierailija
10/12 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko ap:llä meni että sai alkoholin pois mielestä ? Itsellä joskus taisi olla noin kuukauden tauko niin riippuvuus oli kadonnut. Nykyään käytän säännöllisesti mutta kerralla niin että aamulla ei särje päätä.

En osaa sanoa kauanko meni, mutta pitkään. Perheellistyin niin en edes päässyt juomaan, mutta pitkään oli se, että pyöri se josko olisi kännissä-ajatus päässä. Nykyään ei ole sitä ja suurimpia tekijöitä on, että haluan olla hyvä äiti ja koen tässä samalla myös henkistä kasvua.

ap

Vierailija
11/12 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon joit kerran viikossa? Mikä oli annosmäärä? Oletko mies vai nainen?

Nainen ja annokset olivat varmaan yli kymmentä pitkälti. Join mm. jotain väkevää viiniä pari pulloa, salmiakkikossua, kaljaa, lonkeroa yms. Nyt kun asiaa ajattelee yököttää. Viinoihin ja tupakoihin meni helposti 50 e per viikonloppu ellei enemmänkin. Kahden päivän juominkeihin ja röökeihin yli tuon. Join itseni sammuksiin, heräsin, jatkoin...

Välillä olin viikkoja jopa juomatta ja sitten saatoin juoda putkeen vaikka viisi päivää. Kovin tasaista se ei ollut. Vastaus voi olla yhtä sekava kuin olotila silloin!

ap

Vierailija
12/12 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aloitin 40 vuotiaana Sanna Marinin innostamana ja hauskaahan tämä on ollut!

Hahah, mikäs siinä jos on hauskaa. Minusta elämästä kuuluu nauttia ja jos siihen kuuluu juomiskausi vailla vastuita kenenkään puoleen niin siitä vain.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi