Hermot menee tavaroiden karsimisen kanssa!

Vierailija

Ja heti alkuun sanon, että minun mielestäni koko perheen pitää osallistua tähän projektiin. Mun on perheen äitinä ihan mahdotonta tehdä tätä yksin, en ensinnäkään tiedä mikä esine tai vaate on kunkin perheenjäsenen mielestä ihan varmasti säästettävä ja toiseksi tähän menee ikä ja terveys jos tämän yksin tekee! Olen jo nyt ihan harmistunut kun koululaiset eivät jaksa mitään, yhdenkin laatikon läpikäyminen näyttää lähes ylivoimaiselta! Ja mies ei sitten myöskään tiedä mitä mihinkin laitetaan, mitä säästetään jne. Voi hemmetti, ärsyttää että aloitin koko projektin! Miten olette selviytyneet tällaisesta huushollin uudelleen organisoinnista? Kaikki hyvät neuvot vastaanotetaan!

Kommentit (10)

Vierailija

Joo, älä usko Konmaria vaan tee vain ihan pakollinen (pois vain sellainen, joka ei ihan oikeasti mahdu kaappeihin, on rikkinäistä tai tiedät itse varmasti, ettet kaipaa). 

Vierailija

Lapsiakin varmasti motivoi se, että saavat kirppismyynnistä saadut rahat itselleen. Monilla lapsilla ne omat tavarat on hirveän tärkeitä, ne kun ovat ainoat asiat mitä he omistavat ja usein niitten hankinnassa on saanut käyttää omaa päätösvaltaa. Anna lasten rauhassa pitää kiinni tavaroistaan, jos he eivät ole vielä kypsiä luopumaan niistä, niin väkisin niitä ei voi pistää pois.

Vierailija

Meillä lapsilla ei ole paljon tavaroita ja luopuvat silti mielellään ylimääräisistä. Emme ole koskaan olleet hamstraajia ja myymme kirppiksellä kaksi kertaa vuodessa. Näin homma pysyy hanskassa.

Vierailija

Ap tässä vastailee. Meillä ei siis todellakaan ole kyse mistään Konmarin oppien mukaisesta tavaroiden totaalihävityksestä, jossa ilmeisesti perheen äiti kaikkivaltiaana päättää mitä kodissa säilytetään ja mitä hävitetään vaan yritämme karsia tavaroita, joita on liikaa suhteessa kotimme säilytystiloihin. Lisäksi muutamme jonkin verran kodin huonejärjestystä jolloin pitää uudelleen miettiä mitä tavaroita laitetaan mihinkin huoneeseen ja mihinkin kaappeihin. Käytännössä tämä nyt siltä että minä perheen äitinä saan tästä verenpaineen tuhanteen kun kaikki tapahtuu kuin hidastetussa filmissä...Olisihan tämä hemmetin yksinkeraista jos selvisin tästä läpikäymällä vain omat tavarani ja vaatteeni mutta kun saan kiukusta puhisten koko ajan valvoa että muutkin tekevät jotain! Joo, tiedän, oon ihan kireä mutsi ja varmaan ihan natsi mutta ei tätä voi nyt keskenkään jättää ja asua tavararöykkiöiden ja laatikoiden keskellä....vai ? annamunkaikkikestää...

Vierailija

Meillä sama ruljanssi menossa ja hidasta, kuin mikä, kun liki yksin saa tehdä. Laatikoita, pusseja pitkin, osa lahjoitettu kirppikselle.

Vierailija

Älä pakota kerään luopumaan mistään.

Kerää jokaisen tavaroista mielestäsi turhat ja anna omistajan päättää, mitkä niistä kaappiin, varastoon tai roskiin.

Vierailija

Vieläkin ahdistaa, kun äitini vei osan tavaroistani luvatta pois. Myös isäni tärkeitä tavaroita. minusta tuli hamstraaja.

Äitini meinas heittää lukion matikankirjatkin pois. Myöhemmin kumminkin tarvitsin niitä, kun pyrin aikuisena teknilliseen korkeakouluun.

Vierailija

Ap tee se karsinta reippaasti oman mielesi mukaan.

Laita säilytettävät kamat oikealle paikalleen (sama kenen tavaroita on). Selvät roskat hävitä. Epämääräiset heittele laatikoihin/kasseihin ja kirjoita päälle nimi kenen kamaa sisältää ja pyydä katsomaan haluaako säästää jotain. Jos ei pariin päivään katso niin vie kamat varastoon ja hävitä puolen vuoden kuluttua jos ei ole sinäkään aikana vaivautunut käymään kamojaan läpi.

Meillä lapsiin tehoaa kun ilmoitan että huomenna siivoa huoneesi komerot jos et itse sitä tee. Tietävät että hävitän siinä tapauksessa roskat... Joten mielummin päättävät itse mitkä roskia.

Vierailija

Hanki jokaista perheenjäsentä kohti laatikko. Kerää laatikot täyteen tavaroita joita arvelet että omistaja ei ole pitkään aikaan tarvinnut tai käyttänyt. Kuukauden jälkeen kysyt, muistaako kukaan että jokin tärkeä asia olisi ollut hukassa tai hävinnyt (eli siellä laatikossa). Jos ei, tavarat voi varmaan ihan turvallisin mielin viedä kirpparille. Jos joku osaa nimetä tietyn asian joka on laatikossa niin se palautetaan omistajalle.
Tai sitten kevennetty versio:kuukauden jälkeen annat laatikot omistajilleen ja annat luvan pelastaa sieltä vaikka 2 asiaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat