Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvojen kuumotus on pilannut elämäni

Vierailija
15.11.2015 |

Pakko päästä avautumaan tästä, koska olen oikeasti täydellisen lähellä elämäni pois riistämistä, ja jollain tavalla kai toivon, että joku voisi tarjota viimeistä oljenkortta.

Minulla on ollut nyt vuodesta 2012 kasvojen kuumotusta, se alkoi ihan yhtäkkiä ja ilmeni joka ilta. Nykyään sitä voi olla ihan mihin aikaan päivästä tahansa. Olen vaikeasti masentunut ja lääkityksellä, ja minulla on hormonaalinen akne PCOS:in tuliaisina.

En pidä enää yhteyttä perheeseeni, enkä ystäviini. En voi tehdä mitään asioita, mitä ihmiset normaalisti tekevät, koska en ikinä tiedä, koska tämä helvetti alkaa, enkä tunne oloani enää itsevarmaksi ja rentoutuneeksi ihmisten ilmoilla. Joudun miettimään ruokaa jatkuvasti, lähinnä mitä en saa syödä. Tarpeetonta varmaankaan sanoa, että minulla ei ole kovasti iloja elämässä. Elämäni on vankila. Olen nyt yrittänyt aika kauan jatkaa, vaikka olen jo aikaisemmin ollut sitä mieltä, että mitä turhaan. Taistelen lähinnä puolisoni takia. En kyllä pysty oikein puhumaan itseäni enää ympäri, koska aina kun luulen, että nyt menee paremmin, matto vedetään taas jalkojen alta.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lääkäri voi sanoa, että käytä meikkiä, jos valitat kipua kasvoissa?

Vierailija
22/44 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on mielenkiintoinen juttu. Eräällä sättitutulla naisella oli kolmoishermo vioittunut jostain allergialääkkeestä (ei ikinä saatu selvyyttä vaikka miten valitti) ja hänelle tuli etenkin stressaantuneena juuri samanlaiset oireet. Eli kasvot olivat kuin tulessa. Lyricalla hän pärjäsi jotenkin. Minun mielestäni sinunkin kohdalla olisi syytä pyrkiä löytämään alkusyyt. Eniten huolettaa se, että jos tällaiset ilmiöt alkavat esiintymään useammin ja tätä ei haluta alkaa tutkimaan.

Kiitos viestistäsi. Olen alkanut itsekin epäillä tämä olevan jollain tavalla hermostoperäistä, ja mahdollisesti liittyvän selkääni. Olen miettinyt tätä varsinkin siitä asti, kun putosin noin kuukausi takaperin hevosen selästä ja löin selkäni. Samana iltana kasvoni olivat vaaleammat kuin pitkiin aikoihin ovat olleet. Kuumotusta ei ollut sinä iltana. Sen jälkeen kyllä lähes joka päivä. 

Monesti ei saa kyllä sellaista apua kuin tarvitsisi, vaan tarjotaan antibiootteja ja aknevoiteita.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on psykosomaattista.

Vierailija
24/44 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis ongelma on punastuminen? vai akne?

Ongelma on kasvojen intensiivinen kuumotus, poskilla yleensä, mutta myös leuassa. Aknen kanssa vielä jotenkin kestäisi. Olen kokeillut tetralysal-antibioottia, rosez-voidetta, erilaisia apteekin tuotteita, luonnontuotteita; öljyjä, saippuoita, merisuolaa, hunajaa... En polta, en juo alkoholia. En syö maitotuotteita, en sipulia tai valkosipulia. Hitto, nopeampaa olisi kirjoittaa mitä "saan syödä", kuin kiellettyjen ruoka-aineiden listan. On kokeiltu multivitamiinit, sinkit ja mitähän vielä. Olen varmaan vaan toivoton tapaus. Minulla on erittäin fyysinen työ ja olen ulkona suurimman osan päivästä. 

Ap

Mitä jos syöt liian yksitoikkoisesti? Maidot ja gluteenit voi jättää pois huoletta. Kuitenkin monipuolinen ruokavalio on kaiken terveyden perusta, ainakin parempi kuin pelkkä kana ja riisi ja vitamiinilisät..

Vierailija
25/44 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lääkäri voi sanoa, että käytä meikkiä, jos valitat kipua kasvoissa?

Ilmeisesti tämä ihosairauksiin erikoistunut lääkäri ei ollut ikinä kuullut vastaavaa ja keskittyi vain ihoni ulkonäköön. Joka tapauksessa oli mukava maksaa näistä "asiantuntijan neuvoista".

Ap

Vierailija
26/44 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis ongelma on punastuminen? vai akne?

Ongelma on kasvojen intensiivinen kuumotus, poskilla yleensä, mutta myös leuassa. Aknen kanssa vielä jotenkin kestäisi. Olen kokeillut tetralysal-antibioottia, rosez-voidetta, erilaisia apteekin tuotteita, luonnontuotteita; öljyjä, saippuoita, merisuolaa, hunajaa... En polta, en juo alkoholia. En syö maitotuotteita, en sipulia tai valkosipulia. Hitto, nopeampaa olisi kirjoittaa mitä "saan syödä", kuin kiellettyjen ruoka-aineiden listan. On kokeiltu multivitamiinit, sinkit ja mitähän vielä. Olen varmaan vaan toivoton tapaus. Minulla on erittäin fyysinen työ ja olen ulkona suurimman osan päivästä. 

Ap

Mitä jos syöt liian yksitoikkoisesti? Maidot ja gluteenit voi jättää pois huoletta. Kuitenkin monipuolinen ruokavalio on kaiken terveyden perusta, ainakin parempi kuin pelkkä kana ja riisi ja vitamiinilisät..

Voi toki hyvin olla, että syön. Syön paljon kalaa tällä hetkellä, lihoista kanaa ja kalkkunaa. Punaisen lihan jätin pois muutama viikko sitten, ainakaan en syö, jos en tiedä sen alkuperää. Syön näkkileipää, riisiä, perunaa ja pastaa - tuorepastaa yleensä. Joitakin vihanneksia ja hedelmiä, puuroa ja muroja joskus soija- tai riisimaidolla. Pähkinöitä. Myönnän toki, että ajattelen ruokaa lähes koko hereilläoloajan jossain määrin ja se aiheuttaa aika paljon stressiä.

Ap

Vierailija
27/44 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan hermokipuihinkin lääkkeitä. Kannattaa käydä neurologin vastaanotolla selvittelemässä mitä kivulle on tehtävissä.

Vierailija
28/44 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan hermokipuihinkin lääkkeitä. Kannattaa käydä neurologin vastaanotolla selvittelemässä mitä kivulle on tehtävissä.

Kiitos viestistäsi. En olekaan ikinä ajatellut neurologille menoa. Kannattaa varmaan vielä sekin kokeilla.

Ap

Vierailija
29/44 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa saanut höpöhöpö vastauksia, toivottavasti olet vielä sielä linjoilla. Minä olen hankkinut itselleni stressistä ruusifinnin ja naamani punoitti koko ajan helakasti, kunnes menin viime kuussa lääkäriin.

Jos sinulla lehahteleva ruusifinni siihen voi käyttää lääkäriltä saatavaa Skinoren rasvaa. Ruoccutan-kuuria voi myös kokeilla, se usein auttaa, kertoi ihotautilääkäri. Punoittavia suonia saa pois laserilla. Mutta jos tämä vaihtoehto ei sovi, ja haluat heti apua, googlaaa Mirvaso-geeliä, jota saa myös ihotautilääkäriltä. Lääkevoidetta voidaan myydä siellä eri nimellä, katso vaikuttava aine, niin pääset juvälle sikäläisestö nimestä. Voide poistaa oikeasti punaisuutta, se on suhteellisen uusi tuote, joten siitä ei kaikki lääkärit edes tiedä. Turha pilata elämäänsä tämän takia, koska apua löytyy. Teillä siellä Ranskassa ei toisin ole kaikki asiat ihan samalla tasolla kuin täällä, joissakin taudeissa hoito ja suhtautuminen on kovin takaperoista. Paras kaverini asuu siellä ja välillä ihmettelemme yhdessä. Tosin jotkut asiat terveydenhoidossa ovat siellä paljon paremmin kuin täällä.

MInkä ikäinen olet? Joskus helotus johtuu vaihdevuosien hormonivaihteluista.

Vierailija
30/44 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö mitä vitamiinilisiä?

Tällä hetkellä tuollaista iholle suunniteltua miksiä, jossa on kuparia, sinkkiä, beeta-karoteenia, a-vitamiinia ja e-vitamiinia. Syön vielä sinkkiä päälle, mutta varmaan lopetan, kun ei ole tehnyt mitään muutosta.

Olisiko sinulla jotain ehdottaa? 

Ap

Joo minulla on siis ollut sama vaiva nuoresta lähtien. Aikuisiällä ruusufinnin ja kuumotuksen lisäksi tuli myös hormonaalinen akne. Tiedän tosiaan epätoivoisen tunteen ja sen, miten vaikea muiden on ymmärtää että vaiva on ihan oikeasti myös kivulias.

Olisin ensiksi ehdotellut tuota ruokapuolta, mutta sinulla olikin jo omat kuviot. Itse en voi käyttää maito- tai viljatuotteita yhtään.

Tämän lisäksi olen kokeillut voiteet mitä lääkäriltä tai apteekista on saanut, ei apua. Paras on ollut kun olen jättänyt kaikki ylimääräiset voiteet ja kosmetiikan pois. Pakko tosin välillä meikkiä käyttää.

Mutta siis noista vitamiini-/ravintolisistä. Söin aiemmin kokeillen vähän kaikkea mikä nyt vaan olisi voinut olla hyväksi, tai väitettiin olevan. Sinkki ja B-vitamiini olivat luottotuotteeni. Lopulta annoin periksi enkä jaksanut välittää, joten jätin nämä syömättä. Mutta siinä tapahtuikin muutos. Ne jokapäiväiset kivuliaat kuumotukset vähenivät aivan huomattavasti. Tää voi olla hyvin kaukaa haettua, mutta itsellä en keksi mitään muuta mikä olisi vaikuttanut. Söin siis edelleen puhtaasti ja hölväsin naamaa mahdollisimman vähän.

Olin syönyt sinkkiä reilusti, kun sitä iholle suositeltiin. Nyttemmin olen lukenut että voi tosiaan olla vaikutukset myös päinvastaiset. Ja varsinkin B3 vitamiini voi aiheuttaa joillain tuota kuumotusta.

Tästä ei nyt varmaan paljon apua ollut, mutta toivottavasti vaiva vielä helpottuu ja kannattaa kokeilla joskus niitä epätodennäköisiäkin vaihtoehtoja jos muut on jo kokeiltu :)

Vierailija
31/44 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, älä ihmeessä ota Lyricaa, se on hirveä myrkkyä, joka aiheuttaa paljon haittavaikutuksia, vaikka joillekin se sopii. On erään eppilepsialääkkeet esimuoto.

Vierailija
32/44 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä, älä ihmeessä ota Lyricaa, se on hirveä myrkkyä, joka aiheuttaa paljon haittavaikutuksia, vaikka joillekin se sopii. On erään eppilepsialääkkeet esimuoto.

Onhan se, mutta jos ei muu auta, niin hyvä, että edes se. Kolmoishermosärystä tässä http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Vierailija
33/44 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa saanut höpöhöpö vastauksia, toivottavasti olet vielä sielä linjoilla. Minä olen hankkinut itselleni stressistä ruusifinnin ja naamani punoitti koko ajan helakasti, kunnes menin viime kuussa lääkäriin.

Jos sinulla lehahteleva ruusifinni siihen voi käyttää lääkäriltä saatavaa Skinoren rasvaa. Ruoccutan-kuuria voi myös kokeilla, se usein auttaa, kertoi ihotautilääkäri. Punoittavia suonia saa pois laserilla. Mutta jos tämä vaihtoehto ei sovi, ja haluat heti apua, googlaaa Mirvaso-geeliä, jota saa myös ihotautilääkäriltä. Lääkevoidetta voidaan myydä siellä eri nimellä, katso vaikuttava aine, niin pääset juvälle sikäläisestö nimestä. Voide poistaa oikeasti punaisuutta, se on suhteellisen uusi tuote, joten siitä ei kaikki lääkärit edes tiedä. Turha pilata elämäänsä tämän takia, koska apua löytyy. Teillä siellä Ranskassa ei toisin ole kaikki asiat ihan samalla tasolla kuin täällä, joissakin taudeissa hoito ja suhtautuminen on kovin takaperoista. Paras kaverini asuu siellä ja välillä ihmettelemme yhdessä. Tosin jotkut asiat terveydenhoidossa ovat siellä paljon paremmin kuin täällä.

Kiitos paljon viestistäsi. Mirvasosta olen tainnutkin aikaisemmin lukea jossain, aion googlettaa sen ja Skinorenin. Roaccutania en haluaisi kokeilla.

Olet ihan oikeassa siinä, että täällä on välillä kyllä niin takapajuista lääkehoitoa. Olen saanut niin ihmeellistä kohtelua lääkäreiltä välillä - ei empatiasta (tai ammattitaidosta) tietoakaan. Mikään ihme toki, kun koko maa on jämähtänyt melkeinpä 50-luvulle.

Olen 24-vuotias. Hormonit ovat kyllä aivan vinksin vonksin.

Ap

Vierailija
34/44 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa nyt ihmeessä beetasalpaajaa. Ihan peruslääke, ei mitään kolmiokamaa. Lopettaa punastumiset seinään. Itse käytän esiitymisjännitykseen eikä ole ollut punasteluja käytön alottamisen jälkeen. Sitä on hyvin helppo saada. Vanha verenpainelääke.

Vierailija
35/44 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo minulla on siis ollut sama vaiva nuoresta lähtien. Aikuisiällä ruusufinnin ja kuumotuksen lisäksi tuli myös hormonaalinen akne. Tiedän tosiaan epätoivoisen tunteen ja sen, miten vaikea muiden on ymmärtää että vaiva on ihan oikeasti myös kivulias.

Olisin ensiksi ehdotellut tuota ruokapuolta, mutta sinulla olikin jo omat kuviot. Itse en voi käyttää maito- tai viljatuotteita yhtään.

Tämän lisäksi olen kokeillut voiteet mitä lääkäriltä tai apteekista on saanut, ei apua. Paras on ollut kun olen jättänyt kaikki ylimääräiset voiteet ja kosmetiikan pois. Pakko tosin välillä meikkiä käyttää.

Mutta siis noista vitamiini-/ravintolisistä. Söin aiemmin kokeillen vähän kaikkea mikä nyt vaan olisi voinut olla hyväksi, tai väitettiin olevan. Sinkki ja B-vitamiini olivat luottotuotteeni. Lopulta annoin periksi enkä jaksanut välittää, joten jätin nämä syömättä. Mutta siinä tapahtuikin muutos. Ne jokapäiväiset kivuliaat kuumotukset vähenivät aivan huomattavasti. Tää voi olla hyvin kaukaa haettua, mutta itsellä en keksi mitään muuta mikä olisi vaikuttanut. Söin siis edelleen puhtaasti ja hölväsin naamaa mahdollisimman vähän.

Olin syönyt sinkkiä reilusti, kun sitä iholle suositeltiin. Nyttemmin olen lukenut että voi tosiaan olla vaikutukset myös päinvastaiset. Ja varsinkin B3 vitamiini voi aiheuttaa joillain tuota kuumotusta.

Tästä ei nyt varmaan paljon apua ollut, mutta toivottavasti vaiva vielä helpottuu ja kannattaa kokeilla joskus niitä epätodennäköisiäkin vaihtoehtoja jos muut on jo kokeiltu :)

Kiitos paljon viestistäsi. Ei ole kiva kuulla, että muillakin on samaa vaivaa, mutta erittäin mukava kuulla, että olet löytänyt ratkaisun! 

Olen kokeillut olla ilman viljaakin, ei eroa, ja lähinnä vaikeuttaisi entisestään eloa. Olen kuullut B3-vitamiinista. Joskus aikaisemmin söin B-vitamiini yhdistelmää, mutta jätin samasta syystä pois. Kokeilen jättää nuo kaikki muutkin, ja katsotaan mitä seuraa.

Ap

Vierailija
36/44 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon viestistäsi. Mirvasosta olen tainnutkin aikaisemmin lukea jossain, aion googlettaa sen ja Skinorenin. Roaccutania en haluaisi kokeilla.

Olet ihan oikeassa siinä, että täällä on välillä kyllä niin takapajuista lääkehoitoa. Olen saanut niin ihmeellistä kohtelua lääkäreiltä välillä - ei empatiasta (tai ammattitaidosta) tietoakaan. Mikään ihme toki, kun koko maa on jämähtänyt melkeinpä 50-luvulle.

Ap

Minä kirjoitin tuon yllä olevan. Juu, en minäkään haluaisi kokeilla Roaccutanin, mutta jos mikään muu ei auta, sitten sekin on kokeiltava. Skinoren on aika paksu voide, joten ota se geelimäisenä, sekään ei ole geeliä, vaan voidetta, mutta vähän ohuempaa. Se ei välttämättä auta, mutta jotkut saavat siitä avun, toivottavasti sinä olisit yksi näistä. Mietoa betasalpaajaa voisit kokeilla, ei siitä ole ainakaan mitään haittaa. Kokeile vain yhta asiaa kerrallaan, jotta huomaat mikä auttaa.

Mikä ehkäisy sinulla on käytössä?

Vierailija
37/44 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä kirjoitin tuon yllä olevan. Juu, en minäkään haluaisi kokeilla Roaccutanin, mutta jos mikään muu ei auta, sitten sekin on kokeiltava. Skinoren on aika paksu voide, joten ota se geelimäisenä, sekään ei ole geeliä, vaan voidetta, mutta vähän ohuempaa. Se ei välttämättä auta, mutta jotkut saavat siitä avun, toivottavasti sinä olisit yksi näistä. Mietoa betasalpaajaa voisit kokeilla, ei siitä ole ainakaan mitään haittaa. Kokeile vain yhta asiaa kerrallaan, jotta huomaat mikä auttaa.

Mikä ehkäisy sinulla on käytössä?

Kiitos vinkistä! Ei mitään hormonaalista. E-pillereitä on tarjottu, mutta mahdollinen painonnousu mietityttää. Olen aikaisemmin käyttänyt mm. Cypretylia ja Yaz:ia muistaakseni. Silloin minulle ei vielä oltu diagnosoitu PCOS:sää, ja aiheutti turvotusta ja mielialanheilahteluja. Kierukkaa olen harkinnut.

Mikä sinua on auttanut eniten? 

Ap

Vierailija
38/44 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin tosiaan, että sinulla on PCO, johon ainakin omalla hyvällä ystävälläni liiytyy paljon ylipainoa, jolloin e-pillerit voivat olla haasteellisia. Muuten, jos ei ole ylipainoa, silloin voisi saada apua pillereistäkin. En voi syödä enää pillereitä, niiden aikana ei tätä kuitenkaan ollut, joten saattaa olla, että ne pitivät "punoitushormonit" loitolla. Minulla parhaiten auttaisi stressittömyys, mutta tällä hetkellä elämätilanne on sellainen, että mielenrauha ja tyyneys ovat hyvin kaukana. Pakko hoitaa vain oireenmukaisesti, noita rasvoja ja antibioottikuuri, joka ei tunnu tosin tehoavan, 50 päivää jo takana. Olen päättänyt kokeilla Roaccutaniakin, jos mikään muu ei auta, sitä otetaan tähän tautiin paljon pienempi annos kuin akneen, joten ehkei se ole niin kauheaa.

Toivottavasti tilanteesi paranee. Uudessa maassa ilman ystäviä ei ole kivaa muutenkaan, ja silloin ongelmat muutenkin tuntuvat ylipääsemättömiltä, kun niitä ei voi jakaa kenenkään kanssa. Kovasti jaksamista ja haleja sinne!

Vierailija
39/44 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdin tosiaan, että sinulla on PCO, johon ainakin omalla hyvällä ystävälläni liiytyy paljon ylipainoa, jolloin e-pillerit voivat olla haasteellisia. Muuten, jos ei ole ylipainoa, silloin voisi saada apua pillereistäkin. En voi syödä enää pillereitä, niiden aikana ei tätä kuitenkaan ollut, joten saattaa olla, että ne pitivät "punoitushormonit" loitolla. Minulla parhaiten auttaisi stressittömyys, mutta tällä hetkellä elämätilanne on sellainen, että mielenrauha ja tyyneys ovat hyvin kaukana. Pakko hoitaa vain oireenmukaisesti, noita rasvoja ja antibioottikuuri, joka ei tunnu tosin tehoavan, 50 päivää jo takana. Olen päättänyt kokeilla Roaccutaniakin, jos mikään muu ei auta, sitä otetaan tähän tautiin paljon pienempi annos kuin akneen, joten ehkei se ole niin kauheaa.

Toivottavasti tilanteesi paranee. Uudessa maassa ilman ystäviä ei ole kivaa muutenkaan, ja silloin ongelmat muutenkin tuntuvat ylipääsemättömiltä, kun niitä ei voi jakaa kenenkään kanssa. Kovasti jaksamista ja haleja sinne!

Minulla ei ole ylipainoa ollenkaan tällä hetkellä. Pudotin n. 13 kiloa jätettyäni maitotuotteet aktiivikäytöstä pois. Sallin vain satunnaisessa pitsassa tai suklaassa. Mielelläni pitäytyisin enimmillään tässä painossa. Varmasti pillerit ainakin talintuotantoon vaikuttavat ja bakteeriin ihon pinnalla, joka punoitustakin aiheuttaa.

Stressaan myös helposti ja ei se ainakaan tätä tilannetta helpota. Antibiootteja itsekin kokeilleena ne olivat kyllä ihan yhtä turhan kanssa. Sekin vielä, että ne auttivat osaltaan suoliston epätasapainoon. Toivon kovasti, että niistä olisi sinulle apua.

Kannattaa kokeilla myös hierontaa, voi olla, että joku lihas tai hermo on jumissa ja aiheuttaa sinulla punoitusta. Olen itse huomannut välillä eroa, kun on ollut vähän parempi kausi ja olen saanut leihahtelun rauhoitettua hieronnalla ja voimistelulla. 

Toivon samaa sinulle, ja kovasti jaksamisia ja haleja myös sinne!  

Ap

Vierailija
40/44 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin kuumotti kasvoja aina kun olin ulkotöissä muutamia kuukausia, helpotti kun työ vaihtui... mutta se saattoi johtua myös siitä kun käytin kosmetiikkaa jolle olin yliherkkä. Kokeilemalla löysin tuotteita jotka eivät alkaneet punastuttaa ja niitä on todella vähän, rahaa on mennyt hukkaan satoja euroja. Nyt on käytössä lumenen ja erioilin kosteusemulsiot, niin vähän on taas vaihtoehtoja, mutta aina löytyy kokeilemalla sopivia jos jonkin valmistus lopetetaan tai koostumusta muutetaan.

Pcos, kokeile ceylonin kanelia muutaman viikon ajan, voisiko olla hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä