Abortti

Vierailija

Jos on vasta tullut raskaaksi ja haluaisi tehdä abortin, kuinka monta viikkoa pitää odottaa että se on mahdollista? 6 viikon jälkeenkö tuo on mahdollista?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla on koulut kesken, ja koko elämä edessä. Lapsi vaan pilaisi kaiken.
Ymmärrän hyvin. Minun kouluni on käyty ajat sitten, ja elämä on kohta puolessa välissä, mutta silti lapsi pilaisi kaiken.

Vierailija

En siis ole enää mikään teini, mutta nuori aikuinen jonka elämään ei sovi lapset ollenkaan. En edes pidä lapsista.

Osaako kukaan kertoa kuinka kallis abortti on?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En siis ole enää mikään teini, mutta nuori aikuinen jonka elämään ei sovi lapset ollenkaan. En edes pidä lapsista.

Osaako kukaan kertoa kuinka kallis abortti on?

2× poliklinikkakäynti

Vierailija

Abortin voi tehdä heti kun raskaus on todennettavissa raskaustestillä. Abortti on oikeutesi, ja vain sinä tiedät millainen elämäntilanteesi on. :) Kukaan ei voi tuomita ja sanoa että lapsi täytyisi pitää, jos koet että lapsi ei mahdu juuri nyt elämääsi. Tsemppiä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos on vasta tullut raskaaksi ja haluaisi tehdä abortin, kuinka monta viikkoa pitää odottaa että se on mahdollista? 6 viikon jälkeenkö tuo on mahdollista?

Tee raskaustesti ja ota heti yhteyttä terveyskeskukseen. Aluksi on lääkärikäynti, joka kyselee sinulta vähän että miksi ja "myöntää" luvan aborttiin. Sen jälkeen verikokeilla varmistetaan että olet raskaana, jonka jälkeen varataan aika poliklinikalle, jossa itse abortti tehdään. Lisäksi ainakin itselleni tehtiin jälkitarkastus parin viikon kuluttua.

Tsemppiä! Raskas päätös. Olen itsekin tehnyt opiskeluaikaan, kun elämään ei vaan mitenkään olisi vauva silloin sopinut. Aikaa on jo melkein 10 vuotta, mutta silti välillä käy mielessä...terv

Vierailija

Pidä lapsi. Tulet joku päivä kiittämään sitä, ettet päätynyt aborttiin. Kas kun lapsia ei noin vain tehdä, vaan saadaan JOS saadaan, ja sinun kohdallasi on nyt niin, että sinulle on lapsi tulossa. Ole siitä onnellinen.

Kaikki muu on toissijaista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pidä lapsi. Tulet joku päivä kiittämään sitä, ettet päätynyt aborttiin. Kas kun lapsia ei noin vain tehdä, vaan saadaan JOS saadaan, ja sinun kohdallasi on nyt niin, että sinulle on lapsi tulossa. Ole siitä onnellinen.

Höpö höpö nyt taas. Kukaan ei voi toisen puolesta sanoa, mikä ratkaisu on oikein ja mikä ei. Asiat ei ole niin yksinkertaisia.

Vierailija

Käytäntö vaihtelee sairaanhoitopiireittäin, mikä on oikeuden kannalta melko mielenkiintoinen tilanne.

Eettisestihän katsotaan, että raskaus tulisi keskeyttää mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. On inhimillisempää niin äidille kuin syntymättömälle lapselle.

Kuitenkin, ainakin yhdessä sairaanhoitopiirissä katsotaan, että heillä aborttia ei tehdä ennen kuin sikiöltä löytyy syke, eli pitää odotella sinne 6:lle raskausviikolle. Käytännölle ei löydy mitään lääketieteellistä perustetta vaan ainoastaan byrokraattinen. Halutaan varmistaa, että sikiö todella elää, jotta asiasta voitaisiin raportoida dokumentteihin oikein termein. Että kun se sydän löi, tämä on nyt varmasti sitten abortti.

Keskeytys kuitenkin tehdään täysin samalla tavalla, oli menossa sitten 4., 6. tai vaikka 10. raskausviikko.

Että toisaalla merkitsee enemmän byrokratia kuin etiikka...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

ei sitä voi noin mustavalkoisesti ajatella.
itse tein abortin 18-vuotiaana, ja nykyään lähes kolmikymppisenä äitinä (harkittu lapsi, jos sillä on väliä) tunnen jopa huojennusta tekemästäni abortista. en ikinä olisi tähän pystynyt keskenkasvuisena teininä, hatunnosto heille jotka pystyvät mutta itse olen kiitollinen, että ajattelin kaikkien parasta ja tein abortin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pari viikkoa raskauden toteamisesta

Minulla ei suostuttu tekemään kun olin muka liian aikaisin liikenteessä.. Kaikki oireet oli, testi positiivinen sekä kotona että sairaalassa, mutta silti piti odotella ja varmistella jotain! Luulisi nyt että mitä aiemmin sen parempi. Voi olla herkemmille ihmiselle yhtä tuskaa tuollainen turha odottelu.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat