Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laskun maksaminen pankissa

Vierailija

Miten suuren laskun voi käteisellä maksaa pankissa? Pitäisi lennot maksaa säästöistä

Kommentit (8)

Vierailija

Lentolippuihin ei voine tärvätä niin paljon rahaa, ettei pankki voisi ottaa sitä vastaan. Rajoitus tulee eteen yleensä isoissa nostoissa, ei panoissa.

Vierailija

Ei siinä mitään rajoitusta ole. Mutta miksi maksat käteisellä? Onko sulla säästöjä patjan välissä vai pimeitä töitä?
Itse tallettaisin rahat atlletusautomaatilla, ja maksaisin sen jälkeen tililtä ilman kuluja. Tai oikeasta luotolta, jotta saan matkavakuutuksen voimaan.

Vierailija

Pankki vaan perii noista siellä tapahtuvista maksuista yleensä aika suolaisen maksun. Halvemmaksi varmaan tulee niin, että laitat ne rahat omalle tilillesi ja maksat sitten ne lennot verkkopankissa.

Oletan siis, että sulla on jossain patjan alla ne rahat käteisenä, kun haluat pankkiin mennä maksamaan.

Vierailija

Pankilla on velvollisuus selvittää rahan alkuperä jos se poikkeaa paljon ihmisen normaalista tilinkäytöstä. Eli jos piilottelet sossulta rahoja, niin maksa eri firmalla kuin itse pidät tiliä.

Vierailija

Ööh maksat siis jotenkin pimeästi sossulta piilossa? En keksi muuta syytä, miksi joku maksaisi käteisellä laskun.

Vierailija

Mulla oli käteistä, jolla halusin maksaa matkan. Talletin ensin rahat (2200 euroa) talletysautomaatilla ja sitten maksoin nettipankissa.

Vierailija

Miksi joku säästää käteistä? Miksette siirrä tilille, turvallisempi rahojen siellä on, hyvässä lykyssä saa pienen koronkin. Talletusautomaatilla voi tallettaa ilman palvelumaksuja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi joku säästää käteistä? Miksette siirrä tilille, turvallisempi rahojen siellä on, hyvässä lykyssä saa pienen koronkin. Talletusautomaatilla voi tallettaa ilman palvelumaksuja.

Saan välillä vanhemmiltani rahaa, siis pienen summan kerrallaan. On tullut tavaksi laittaa ne säästöpossuun. Sitten kun on joku erikoistarve (esim. matka), otan rahat sieltä. Jäävät säästöön huomaamatta, enkä tavallaan laske ko. käteistä mukaan muihin rahavaroihin. Ovat "yllättävä" lisä. Korko olisi mitätön (siis ihan oikeasti joitain senttejä) ja tilillä olisivat käytettävissä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat