Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaanotto Ranskan suruun tekopyhää?

surullinen
15.11.2015 |

Minua ärsyttää, että ihmiset sanovat suremisen Parisiin tapahtumien olevan tekopyhää, koska emme vaihda fb-profiilikuviamme päivittäin Syyrian lipuiksi tai muun sodassa olevan maan lipuiksi.

Minusta kyse on siitä, että ihminen kykenee kantamaan vaan tietyn taakan. Minä olen tietoisesti vetänyt muurin "muun maailman" ja itseni välille, koska tiedän etten kestäisi sitä kipua jos antaisin itseni ajatella jatkuvaa sotaa ja nälänhätää ja muita kauheuksia. Mitä se auttaisi että minä olen koko ajan niin ahdistunut että en pystyisi toimimaan arjessa?
Pariisi tapahtumat kuuluu kuitenkin "minun maailmaani", sillä se on länsimaa ja siellä kuoli samanhenkisiä länsimaisia arvoja omaavia ihmisiä, tekemässä ihan samoja asioita mitä minä voisin perjantai-iltana tehdä.
Tämä on se syy, miksi minä vaihdoin facebookin profiilikuvani Ranskan lipuksi. Tämä isku kohdistui _minun maailmaani_, samanlaisten ihmisten arkiseen elämään mitä minunkin on.
Minun kipuni on ainakin ollut suuri tänä viikonloppuna. Olen itkenyt kun luen uutisia, ja minua harmittaa että joku väittää minun suruni olevan tekopyhää.

Olisihan se "tasa-arvoisempaa" surra koko maailmaa, mutta ei minulla ole siihen voimia.
Kyllähän jokainen suree enemmän asioita joiden kokee koskettavan enemmän omaa elämäänsä.

Se on tietenkin asia erikseen, että en itse mediasta huomannut mitään mainintaa esimerkiksi pari päivää sitten olleesta Libyan iskusta. Media vouhottaa uutisista mistä tietää saavansa klikkauksia.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sure ihan rauhassa, mutta miksi sitä pitää näkyvästi koko tuttavapiirille mainostaa?

Onkohan Facebook ihan oikea paikka sinulle, jos niinkin pieni ja viaton asia kuin profiilikuva aiheuttaa sulle niin paljon pahaa mieltä, että koet sen olevan oikein näkyvää mainostamista?

En itse ole profiilikuvaani muuttanut, koska se ei ole mun tapani toimia, mutta tämä toisten haukkuminen ja syyttely alkaa menemään naurettavaksi. Haloo ihmiset, se on profiilikuva, ei mikään julkinen mielenosoitus joka kenenkään elämää häiritsisi!! Jollet halua muuttaa profiilikuvaasi, niin älä muuta. Ihan sama. Mutta mikä hemmetin pakko on alkaa muille päätä aukomaan? Miten ihmeessä voi toisten profiilikuvat häiritä näin suunnattomasti?? En tajua.

Vierailija
62/76 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyypä sanoa, että minua ei liikuta tuo isku juuri mitenkään. Surullistahan tuo on, mutta tuota tapahtuu vähän väliä. Miksi tästä nyt niin iso haloo.. Ei liikuta minun elämääni niin paljon, että pitäisi tuntea surua, itkeä ja vaihtaa facebookin profiilikuva.

Kyse ei kohdallani ole henkilökohtaisesta surusta tai edes järkytyksestä (olihan hyvin odotettua tämä Pariisi).

Pidän kuitenkin tärkeänä puolustaa länsimaista demokratiaa, sen suomaa sananvapautta, ihmisten tasa-arvoa ja yhtäläisiä oikeuksia. 

Siksi teen näitä symbolisia eleitä! Olen tätä keskiaikaista barbariaa vastaan! Olen uskontoja vastaan. Ranska on taistellut uskonnottoman yhteiskunnan puolesta jo kauan. Ilmaisen tukeni tälle. 

Vai uskonnottoman yhteiskunnan puolesta... Joo joo. Minä taas olen maailman maallistumista vastaan jossa ihmisten itsekkyys ja pahuus korostuu. Kaikki kristillinen hyve on maallikkojen paheita, ja päin vastoin. Kukaan oikeasti uskova ei tapa eikä kosta. Ne jotka väittää tappavansa uskonnon nimessä, eivät ole uskovaisia vaikka niin väittäisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näkynyt Venäjän lipuilla värjättyjä profiilikuvia sen jälkeen kun 200 venäläistä kuoli lento-onnettomuudessa. Ei taida olla muodikasta tuntea myötätuntoa venäläisiä kohtaan? Mutta ranskalaiset on niin ihquja, että kaikki vie kynttilöitä suurlähetystön eteen ja itkee.

En tiedä onko syynä ihan sekään. Mielestäni tämä on taidokkaasti median esiintuoma ja jopa "markkinoima".

Jotain hyvin outoa on siinä taiteilijan samana päivänä väsäämässä rauhanmerkkilogossa. Samana päivänä. Ei se niin mene. Eka päivä ollaan shokissa ja vasta sitten alkaa taiteilijoiden tuotokset.

Tänään Eiffel tornille ilmestyi pianonsoittaja. Pianon kannessa on taas rauhanmerkki piirretty ja hän alkaa soittaa Lennon kappaletta: ei rajoja, ei maita, kaikki yhtä, koko maailma.

Tämä kaikki suorastaan huutaa: New world order. One world government. Yksi valuutta. Sinne tämä johtaa.

Idiootti. Se peace-logo jossa on Eiffel-torni oli tehty jo Charlie Hebdo-iskujen jälkeen.

Te salaliittoteoreetikko-anarkistit olette vastenmielistä porukkaa.

Se oli toinen piirros se Charlie, Eiffeltornin hän väittää piirtäneen heti iskujen jälkeen:

http://time.com/4113068/paris-peace-sign-artist-interview/

väittää piirtäneen siis nyt perjantain iskujen jälkeen. Haastattelusta selviää.

Niin? Mitä niin ihmeellisen taiteellista tuossa logossa sitten on, että sellaista ei nopeasti saisi aikaiseksi? Eihän se käytännössä ole kuin muutama tussin veto ja Eiffel-tornin yhtäläisyys rauhanmerkin kanssa ei sekään ole uusi idea. Kaikessa yksinkertaisuudessaan logo on toki hieno, mutta hyvin nopeasti tuollaisen tekee, kunhan idean on päähänsä saanut.

Mun äiti piirsi hiilipiirroksen John F. Kennedyn kasvoista kuultuaan hänen kuolemastaan. Aikaa siihen meni kolmisen tuntia. Se oli äidin tapa ilmaista surua vuonna 1963. Joidenkin tapa surra on vain taiteellisempi kuin muiden, mutta ei siihen mitään salaliittoja tarvita.

Niin mutta tuon piirtäjä on graafinen suunnittelija joka työskentelee monille yrityksille ja lehdille, kuten Nike ja New York times. Ei siis mikään ihan tavallinen piirustelija jolla on paljon luppoaikaa. Hänelle maksetaan kovia summia piirtämisestä. Jotenkin epäilyttää että tämä olisi spontaani piirustus, ilman tilausta.

Niin, hän on siis luova ja taiteellinen tyyppi, jonka kotimaahan tehtiin terrori-isku. Ja jostain ihmeen syystä sinä kuvittelet, että hän ei kykenisi muutamaa tussin vetoa paperille piirtämään purkaakseen järkytystään. Sen sijaan sinä syytät häntä mieluummin terroristiksi.

Mikä on syynä näihin törkeisiin syytöksiisi? Miksi et halua uskoa, että taiteelliset ihmiset varsin usein purkavat tunnetilojaan taiteen keinoin? Miten se, että ihminen on onnistunut tekemään taiteellisuudestaan myös ammatin, merkitsisi sitä, että hän ei harrastaisi taidetta muusta kuin tilauksesta?

Tajuatko ollenkaan miten vakavasta rikoksesta sinä tätä henkilöä epäilet ja kuinka hatarin perustein? Eikö sinua hävetä?

Vierailija
64/76 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei noita mun fb muijatuttuja kiinnosta jos Israel pommittaa Palestiinaa ja tappaa 200 ihmistä yön aikana. Palestiina ei oo cool, vaa semmone romuläjä jossain aavikolla. Asuu paljon tummia ihmisiä, eikä kauniita ja tyylikkäitä herkkusuita niinkuin Ranskassa. Ei niitä kiinnostanu Kiinan räjähdyksetkään. Niin ne tutut vaa ajattelee..

Mietipä miksi Israel tekee näin? Palestiinalaiset puukottaa ja ampuu jatkuvasti raketteja Israelin puolelle. Hamasin peruskirja sanoo, että juutalaiset on ajettava mereen. En tuomitse Israelin tekoja. Kuten joku hyvin ilmaisi: New York 9/11, Pariisi 13/11, Israel 24/7.

Vierailija
65/76 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näkynyt Venäjän lipuilla värjättyjä profiilikuvia sen jälkeen kun 200 venäläistä kuoli lento-onnettomuudessa. Ei taida olla muodikasta tuntea myötätuntoa venäläisiä kohtaan? Mutta ranskalaiset on niin ihquja, että kaikki vie kynttilöitä suurlähetystön eteen ja itkee.

En tiedä onko syynä ihan sekään. Mielestäni tämä on taidokkaasti median esiintuoma ja jopa "markkinoima".

Jotain hyvin outoa on siinä taiteilijan samana päivänä väsäämässä rauhanmerkkilogossa. Samana päivänä. Ei se niin mene. Eka päivä ollaan shokissa ja vasta sitten alkaa taiteilijoiden tuotokset.

Tänään Eiffel tornille ilmestyi pianonsoittaja. Pianon kannessa on taas rauhanmerkki piirretty ja hän alkaa soittaa Lennon kappaletta: ei rajoja, ei maita, kaikki yhtä, koko maailma.

Tämä kaikki suorastaan huutaa: New world order. One world government. Yksi valuutta. Sinne tämä johtaa.

Idiootti. Se peace-logo jossa on Eiffel-torni oli tehty jo Charlie Hebdo-iskujen jälkeen.

Se oli toinen piirros se Charlie, Eiffeltornin hän väittää piirtäneen heti iskujen jälkeen:

Niin? Mitä niin ihmeellisen taiteellista tuossa logossa sitten on, että sellaista ei nopeasti saisi aikaiseksi? Eihän se käytännössä ole kuin muutama tussin veto ja Eiffel-tornin yhtäläisyys rauhanmerkin kanssa ei sekään ole uusi idea. Kaikessa yksinkertaisuudessaan logo on toki hieno, mutta hyvin nopeasti tuollaisen tekee, kunhan idean on päähänsä saanut.

Mun äiti piirsi hiilipiirroksen John F. Kennedyn kasvoista kuultuaan hänen kuolemastaan. Aikaa siihen meni kolmisen tuntia. Se oli äidin tapa ilmaista surua vuonna 1963. Joidenkin tapa surra on vain taiteellisempi kuin muiden, mutta ei siihen mitään salaliittoja tarvita.

Niin mutta tuon piirtäjä on graafinen suunnittelija joka työskentelee monille yrityksille ja lehdille, kuten Nike ja New York times. Ei siis mikään ihan tavallinen piirustelija jolla on paljon luppoaikaa. Hänelle maksetaan kovia summia piirtämisestä. Jotenkin epäilyttää että tämä olisi spontaani piirustus, ilman tilausta.

No eihän tuo logo nyt mikään Sikstuksen kappelin fresko ole. Nopeastikos lahjakas, inspiroitunut ihminen tuollaisen saa taiteiltua. Usein kuvataiteen ammattilaisilla on myös paljon pöytälaatikkomateriaalia ja valmiita ideoita, jotka odottavat oikeaa hetkeä tulla julkaistuiksi. Inspiraatio logon piirtämiseen on voinut tulla esim. Hebdo-iskun jälkeen ja nyt sen julkaiseminen tuntui ajankohtaiselta.

Vierailija
66/76 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi Halla-ahon komentti asiasta.

Tämä oli kahdeksas islamistinen terrori-isku Ranskassa tänä vuonna. Saman mittaluokan islamistisia terrori-iskuja on nähty aiemmin Madridissa ja Lontoossa.

Kaikkien islamististen terrori-iskujen jälkeen sanotaan, että tästä alkaa uusi aikakausi, ja että Eurooppa ei tämän jälkeen ole entisensä.

Tällä kai halutaan joka kerta uskotella itselle ja muille, että kyseessä olisi jollakin tavalla uusi ja ihmeellinen asia. Pariisissa ei perjantaina tapahtunut mitään uutta ja ihmeellist…ä, eikä siitä alkanut mikään uusi aikakausi. Kuten kaikkien islamististen terrori-iskujen jälkeen, nyt marssitaan vähän aikaa pelkoa vastaan ja suvaitsevaisuuden puolesta ja keksitään joku je-suis-Paris-juttu, jota edistysmieliset voivat jakaa Fb-taustakuvana. Lisäksi voidaan vähän kiristellä aselakeja ja kiusata kantaväestöä.

Sitten pöly laskeutuu ja tämä ikävä puheenaihe jää Kim Kardashianin takapuolen ja muiden tärkeämpien juttujen alle, kunnes muutaman kuukauden jälkeen mohammed taas mestaa, ampuu tai räjäyttää jossakin. Sitten taas Eurooppa astuu uuteen aikakauteen, eikä mikään ole enää entisellään, eikä pelolle saa antaa periksi, eikä rajoja saa sulkea, koska sitä kuulemma terroristit juuri tavoittelevat.

Vierailija
67/76 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellä ammattikuvittajalla on sattumalta paperi ja siveltimet mukana lomamatkalla? 

Vierailija
68/76 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, hän on siis luova ja taiteellinen tyyppi, jonka kotimaahan tehtiin terrori-isku. Ja jostain ihmeen syystä sinä kuvittelet, että hän ei kykenisi muutamaa tussin vetoa paperille piirtämään purkaakseen järkytystään. Sen sijaan sinä syytät häntä mieluummin terroristiksi.

Mikä on syynä näihin törkeisiin syytöksiisi? Miksi et halua uskoa, että taiteelliset ihmiset varsin usein purkavat tunnetilojaan taiteen keinoin? Miten se, että ihminen on onnistunut tekemään taiteellisuudestaan myös ammatin, merkitsisi sitä, että hän ei harrastaisi taidetta muusta kuin tilauksesta?

Tajuatko ollenkaan miten vakavasta rikoksesta sinä tätä henkilöä epäilet ja kuinka hatarin perustein? Eikö sinua hävetä?

Hold your horses. Spontaaniuden epäilyssä ja mainosmaisuuden huomaamisesta on aika pitkä matka terroristiksi syyttämiseen. Siitä en ole ketään syyttänyt.

Vierailija
69/76 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tekopyhää kun islam maahanmuutto myönteinen laittaa Ranskan lipun profiili kuvaansa.

Tai hyväksyy takapajulasta kotoisin olevat kansanedustajamme Nasiman ja Ozanin ja moniosaaja Husun, jotka haluavat viedä maatamme taaksepäin. Mutta tuomitsee terroristi-iskun, joka haluaa viedä Länsimaita taaksepäin.

Vierailija
70/76 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska oman taiteen myyminen on ollut rikollista?

Vierailija
71/76 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on kysymys vain massahysteriasta. Se on muodikasta, koska julkkiksetkin tekevät sitä.

Uskallan epäillä, että suurta osaa naamakirjan profiilikuvansa vaihtaneista ei edes kiinnosta maailmanpolitiikka. Saati, että tietäisivät ja ymmärtäväisivät siitä ja taustoista jotain.

Vierailija
72/76 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on ruumiit vielä kangistuineet, kun markkinoilta löytää jo t-paidan aiheesta:

http://www.bustle.com/articles/123858-where-to-buy-pray-for-paris-merch…

Miten tämä on mahdollista, vieläpä viikonloppuna?

Vierailija
73/76 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

78/72

Kuinka paljon täältä on lähtenyt viestejä pois? Sata?

Vierailija
74/76 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä oli muun muassa kenialaisten tukeminen, kun Al shabaab terroristijärjestö surmasi 150 opiskelijaa paikallisella yliopistossa? Kyllä, ainoastaan ranskalaisten tukeminen on mielestäni erittäin tekopyhää. Ei sillä väliä, jos jossain Mosambikissa murhataan sadoittain, mutta voi että PARIISISSA!

Ranska on avoin yhteiskunta. Kenia, Venäjä tai Libanon eivät ole.

Vierailija
75/76 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin on ruumiit vielä kangistuineet, kun markkinoilta löytää jo t-paidan aiheesta:

Mitä ihmeellistä tuossa on? Nyt noilla tuotteilla tehdään rahaa, ei enää muutaman viikon päästä. T-paidan painatus ei kauaa kestä.

Vierailija
76/76 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Printtituotteiden tekeminen on äärettömän nopeaa, vrt. vaikkapa painotuoteliikkeet, joista saat (ilman jonoa) haluamasi tuotteen haluamallasi kuvalla hetkessä. Toisekseen, vaateteollisuudessa ulkomailla viikonloput ovat tavallisia työpäiviä siinä missä maanantaikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme