Kokemuksia kun alkuraskauden vähäisetkin oireet katoaa? :(

Vierailija

Plussasin haamun rv 4+3 ja siitä parin päivän päästä testasin uudelleen ja viiva oli jo tasavahva kontrolliviivan kanssa. Noina päivinä myös tunsin että rinnat olivat vähän arat, kuten menkkojenkin aikaan. Ja vatsaa vihloi myös hellästi parin päivän ajan.

Rv 5 kun tuli mittariin niin raskausoireetkin katosivat pikku hiljaa... ekaksi rinnat eivät olleet enää niin hirveen arat mutt vatsaa vielä vihloi, sitten rinnatkin tuntuivat taas ihan normaaleilta ja pikku hiljaa vatsassakaan ei tuntunut enää miltään.

Nyt on rv 6 ja raskausoireet eivät ole tulleet takaisin. Joinain aamuina jos olen nukkunut selälläni ja siitä nousen niin rintojen sivulla tuntuu painetta mut seki menee heti melkein ohi.. Nyt ei ole edes tuotakaan ollut..

Onkohan tämä nyt sellainen keskenmeno, joka on vaan jäänyt vuotamatta?
Mitään kipuja tai edes tuhruvuotoa ei ole näkynyt.
Olo ei tunnu yhtään raskaana olevalta :( Olen itkeskellyt joka päivä katkerasti tätä pettymystä, on vaan niin vahvasti sellainen olo etten ole raskaana.

Odotan jo alkuraskauden ultraa kovasti, että pääsisin jo tyhjennykseen ja saisin yrittää uutta raskautta paremmalla onnella mahdollisimman pian.

Onko kellään kokemuksia vastaavista oireiden katoamisista ja kertokaa please että mikä oli lopputulos?

Kommentit (15)

Vierailija

Kannattaa käydä yksityisellä ultrassa mahd. pian, niin saat varmistuksen asialle.

Minulla on kokemuksia molempiin suuntiin. Eka raskaus meni kesken, toisessa tuli kaksoset ja molemmissa ne alkuoireet katosivat. Myöhemmässäkin meni melkein oireita ekat 12 viikkoa, sitten alkoi vasta pahoinvointi ym.

Vierailija

Hei ap nyt valoja päälle!
Ihan turhaan kidutat itseäsi noin negatiivisella ajattelulla. Ei raskaudet aina mene oppikirjan mukaan.

Itselläni oli raskausoireita vain silloin kuin menkkojen olisi pitänyt olla päällä ja katosivat sitten jo hyvin varhaisessa vaiheessa. Seuraavat oireet mitä koin olikin vauvan hentoiset potkut rv. 17 eteenpäin ja terve poika syntyi :)

Sitten toinen raskaus oli tuulimuna, josta tulikin kauheet raskausoireet heti rytinällä ja kolmas raskaus menikin mallikkaasti, hyvin lievillä oireilla.

Vierailija

Alussa oli rinnat kipeät. Se hävisi ja alkoi pahoinvointi vk. 7 jälkeen. Sitä kestikin sitten raskauden puoliväliin. Oksentelin monta kertaa päivässä ja painokin laski niin, että olin lapsen synnyttyä 14 kg kevyempi kuin ennen raskautta. 

Vierailija

Siihen olotilaan tottuu jos on muutenkin vähäoireinen. Täällä ollut kaksi kertaa ihan sama ja hyvin mennyt. Luota vaan itseesi hyvin menee

Vierailija

kiitos teillle molemmille kannustavista kommenteista.

jotenkin se vaan on niin hirveen vaikeeta uskoa olevansa raskaana, kun ei ole mitään oireita. Teinpä sitten tänä aamuna uuden raskaustestinkin ja nopeasti piirtyi tumma viiva testiin...mutta eipä se kauaa lohduttanut, uskon että keskenmeno ollut jo viikko sitten.

ap

prkl

Vierailija kirjoitti:

jotenkin se vaan on niin hirveen vaikeeta uskoa olevansa raskaana, kun ei ole mitään oireita. Teinpä sitten tänä aamuna uuden raskaustestinkin ja nopeasti piirtyi tumma viiva testiin...mutta eipä se kauaa lohduttanut, uskon että keskenmeno ollut jo viikko sitten.

Ei noin helvetin tyhmän pidä missään nimessä lisääntyä..äitiyteen ei riitä että osaa levittää haaransa. Kun näyt muuten
Olevan noin vajaa.. Anteeksi nyt vaan.
ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei noin helvetin tyhmän pidä missään nimessä lisääntyä..äitiyteen ei riitä että osaa levittää haaransa. Kun näyt muuten
Olevan noin vajaa.. Anteeksi nyt vaan.
ap

Jännä tapa sulla lainata toisten tekstejä :D

Mutta niin, tiedostan kyllä itsekin kuinka typerää on miettiä näin pessimistisesti mutta kun ne vähäisetkin oireet katosi jo alussa niin en oikein osaa edes uskoa että raskaus olisi voinut jatkua normaalisti :(

jotenkin vaan sellainen vahva tunne, että ei ole vauvaa sisällä :(
Luin juuri, että raskautuminen heti keskenmenon jälkeen on hyvin todennäköistä ja se lohduttaa mutta kyllä tämä aikamoinen pettymys on meille, jos tämä nyt keskenmenoksi tai tuulimunaksi paljastuu :(

Varaan ensi maanantaina heti alkuraskauden ultran yksityiselle koska en todellakaan halua odotella joulunpyhiin tai jopa uuteen vuoteen asti...maksoi mitä maksoi.
Alkuraskauden ultraan ajattelin varata ajan rv 8 koska pelkään että rv 7 ei näkyisi mitään ja pitäisi odotella että jos vaikka viikon päästä niin parempi pelata varman päälle ja mennä rv 8

ap

AP

Vierailija

Lopeta oireiden kyttääminen. Tuntemukset vaihtelevat koko raskauden. Se mitä tunnet nyt, on jo jotain muuta huomenna. Oireettomuuskin on ihan normaalia! Varsinkin esikoisraskauden kohdalla sitä alussa "tarvitsee " oireita todistaakseen itselleen, että todellakin on raskaana. Helpottaa vähän sitten kun maha jo selvästi näkyy. Sitten sitä alkaakin olla huolissaan vauvan voinnista...

Vierailija

Mulla tollanen raskaus ja oireiden hiipuminen kun kyseessä oli tuulimuna. Tiesin myös jotenkin että nyt ei ole kaikki niinkuin pitää. Olis pitänyt mennä yksityiselle, sillä tämä varmistui vasta rv 13 nt- ultrassa kunnallisella ja piti hoitaa lääkkeellisesti pois. Oli hirveää.

Myös kaksi rv 5-6 keskenmenoa, joissa esim rintojen arkuus loppui kuin seinään ja samantien alkoi myös ruskea vuoto.

Mutta meillä myös neljä tervettä täysiaikaista lastakin, että nämä varmaan niitä prosentuaalisia epäonnistumisia. Tsemppiä sinne :)

Vierailija

Ne raskaudet nyt vaan on erilaisia, "raskaana kunnes toisin todistetaan" on ihan pätevä lause. Joskus raskausoireita ei tule, jollain ne ovat käsittämättömän vahvoja läpi raskauden, osalla oireet tulevat aaltomaisesti, jollain taas vain alkuraskaudessa...
Turha pelkääminen, stressaaminen ja negatiivisuus ei oikeasti hyödytä ketään.

Vierailija

kiitos kaikille vastauksista :)
jotenkin ne helpottavat tätä "tuskaa" minkä olen itselleni luonut...

Nyt tuosta imuroitsin ja havaitsin taas pientä nippailua alavatasalla joka toi ihan hymyn huulille...
mutta pian se epävarmuus kuitenkin taas tulee, siitä olen varma.
Sen olen kuitenkin päättänyt että raskaustestejä en enää osta, mennyt niihinkin jo varmaan 100 euroa kun niitä hienoimpia digitaalisia ostellut hätäpäissäni ja sitten tuskaillut viikkonäyttötestien kanssa

ap

Vierailija

Piti ihan etsiä tämä vanha keskusteltu. Ap siis täällä!

Marraskuussa olin varma keskenmenosta ja niinhän siinä sitten kävi että kolme päivää tän keskustelun jälkeen keskenmenovuoto alkoi ja vaikka olinkin siihen jo valmistautunut henkisesti (oli niin vahva olo ettei kaikki ole hyvin) niin olihan se ihan kauhea shokki ja suuri pettymys ja suru.

Ilokseni voin kertoa, että tulin raskaaksi heti keskenmenon jälkeen, menkkojakaan ei ehtinyt olla välissä. Nyt ollaan jo meneillään raskausviikko 23 ja toivo ja usko on korkealla että meille tänä kesänä lapsi suodaan :)

Itselläni ainakin siis noi raskausoireiden katoamiset oli keskenmenon merkki. Nyt tässä raskaudessa oli tasaisesti oireita heti alusta alkaen.

ap

Vierailija

Hyvä ap, että nyt olet onnellisesti raskaana. Itsellä kaksi raskautta, joista toisen kanssa oireet hävisivät yks kaks samoilla viikoilla kuin sinulla ap kesken menneen kanssa. Tuli yks kaks olo, ettei tosiaankaan ole raskaana. Siitä huolimatta terve ja täysiaikainen vauva sieltä sitten syntyi. Tänä päivänä kolme vee.

Vierailija

Rauhoitu!

Minulla ei ollut esikoisesta muita oireita kuin potkut jostain rv22 alkaen ja viimeisellä kolmanneksella maha pompsahti esiin. Niin ja menkat tietenkin puuttuivat. Terve vauva syntyi :)

Nyt olen raskaana rv 17 ja koko raskauden olen kärsinyt pahoinvoinnista, päänsärystä, voimattomuudesta ja mielialat vaihtelevat itkusta nauruun koko ajan.

Samalla ihmiselläkin voi olla niin erilaisia raskauksia. 

Se odotus ekaan ultraan on pitkä ja siihen asti olo on epätodellinen. Tsemppiä!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat