Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Säätö" kommentoi kuvaani "Aika Matami ;)" miten ottaisitte?

Vierailija
15.11.2015 |

Olen ihan normaalipainoinen. Kuvaan olin laittanut itseni nätiksi ja mielestäni onnistunut kuva, Kokovartalokuva vähän viistosta otettuna.

Jotenkin koin tuon kommentin että olisin joku paksu tantta tai kulahtanut maatalon emäntä? :D

Vai olenko vainoharhainen?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en laita kuvaa enkä varmasti ole ylipainoinen :D Joudutte yrittämään vähän enemmän jos yritätte saada minut provosoitumaan. Mutta itse asiaan:

Kuva ei ollut alastonkuva vaan ihan normaalit vaatteet päällä. Viesti oli kirjoitettu facebookiin niin sen sävyä on mahdoton sanoa, paitsi hymiö viittaisi tietysti vitsailuun.

Aina kasvotusten on kehunut sekä kasvoja että kroppaani kauniiksi.

Ap

Vierailija
62/76 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en laita kuvaa enkä varmasti ole ylipainoinen :D Joudutte yrittämään vähän enemmän jos yritätte saada minut provosoitumaan. Mutta itse asiaan:

Kuva ei ollut alastonkuva vaan ihan normaalit vaatteet päällä. Viesti oli kirjoitettu facebookiin niin sen sävyä on mahdoton sanoa, paitsi hymiö viittaisi tietysti vitsailuun.

Aina kasvotusten on kehunut sekä kasvoja että kroppaani kauniiksi.

Ap

Eiköhän tulkintasi ole oikea viestiä ei ole kirjoitettu loukkaamistarkoituksessa, palstan sekopäiden jutut voi jättää omaan arvoonsa. Kaikkea hyvää teille ja pitäkää hauskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/76 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan toi aika outo ilmaisu. Kommentoi SA sen kuvaan että " aika pillimuna";)

Vierailija
64/76 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en käynyt kaikkia sivuja läpi, vain ekan hädintuskin...

Mun mielestä toi heitto oli kohteliaisuus. Ihan vastaava kuin "vau mikä mimmi!" "upee friidu!" "kaunissssss!"

Muakin on sanottu matamiksi, mutta eri yhteydessä. "meen matamin kanssa tupakalle." sanoi kaveri toiselle. Whaat!? Puhutteko te musta matamina keskenänne? Jätkät meni paniikkiin. Kukaan ei vastannut mitään ja tilanne laukes, kun repesin nauramaan, että isot miehet pulassa.

Sanassa ei mitään, koska olen varsinainen matami, ulkonäöltäni Matami Mimmi. Se mua häiritsi, että puhuuko ne seläntakana? Miksi? Että mulla olisi oma lempinimikin silloin? Joten mä aloin ottamaan nämä kaksi herraa vähemmän kavereina sen jälkeen.

Vierailija
65/76 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää yhtään ihmettele, miksi jotkut luulevat kaikkia naisia huumorintajuttomiksi, neuroottisiksi sekopäiksi. Ainakin tästä keskustelusta saa hyvin toivottoman kuvan...

T. N23

Miten toisen ulkonäön haukkuminen on huumoria? Mä ainakin antaisin moisen huumorimiehen hauskuuttaa jatkossa ihan muita matameja. Tuollainen "oot lihava ja vanha" ei naurata minua tippaakaan. Onko mies henkisesti 6v jos ei pysty muuten kehumaan?

Vierailija
66/76 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin nimitystä "SÄÄTÖ" suurinpiirtein samantasoisena loukkaavuudeltaan kuin "MATAMI".

Hyvin on siis vakka kantensa valinnut. Olette loistava pari.

Vierailija
67/76 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisin nimitystä "SÄÄTÖ" suurinpiirtein samantasoisena loukkaavuudeltaan kuin "MATAMI".

Hyvin on siis vakka kantensa valinnut. Olette loistava pari.

Niin, eikös säätö ole sellainen, jonka kanssa säädetään, eikä haluta mitään vakavaa koskaan? Minä loukkaantumisiin siitä säädöstä. Ja mitä väliä, jos sellainen kommentoi matamiksi? Sehän on vain säätö.

Vierailija
68/76 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matami = viekas manipuloiva nainen (noita-akka, joka punoo juoniaan ja loitsujaan)

Vierailija
69/76 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

What a madame!

Hieno kohteliaisuus.

Vierailija
70/76 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matamihan on suomalainen väännös sanasta Madame. Ottaisin kohteliaisuutena! Hauska heitto ja varmasti hyvällä tarkoitettu :)

Paitsi että Suomessa matami tarkoittaa rumaa ja lihavaa, keski-ikäistä vanhempaa kurppaa. Ei se mikään kehu ole.

Aloittajalla on vääristynyt kuva itsestään, tosiasiassa on roteva matami.

Vierailija
71/76 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matamihan on suomalainen väännös sanasta Madame. Ottaisin kohteliaisuutena! Hauska heitto ja varmasti hyvällä tarkoitettu :)

Heitto ei ole hauska. Käyttäjä ei ilmeisesti tunnista kielen vivahteita. Sana matami ei suomen kielessä ole madame-sanan kaltainen sana, vaan nimenomaan sillä kuvataan tasapaksua vantteraa naistyyppiä. 

Siitä olen samaa mieltä, että heitto oli varmasti hyvällä tarkoitettu, sillä jos tyyppi on joku tuore säätö, hän ei todellakaan tahallaan vaarantaisi huviaan haukkumalla naista. Heitosta päättelisin kyllä, ettei mies ole mikään ruudinkeksijä, mutta jos hän ei ole muuta kuin huvittelukaveri, ei kai sillä niin väliä ole. 

Vierailija
72/76 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matami on negatiivissävytteinen sana, kuten käy ilmi aiemmin linkatusta kielitoimiston määritelmästäkin. Vähän sama kuin sanoisi naista sutturaksi ja ihmettelisi reaktiota.

Vierailija
73/76 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiseen viittaa sanalla "säätö", se on esineellistämistä.

Koneita säädetään, ei ihmisiä.

Vierailija
74/76 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matami on pnegatiivissävytteinen sana, kuten käy ilmi aiemmin linkatusta kielitoimiston määritelmästäkin. Vähän sama kuin sanoisi naista sutturaksi ja ihmettelisi reaktiota.

Mikä se kielitoimiston linkkaus on?

Mielestäni matami on viekas nainen, joka punoo juoniaan. Matami mimmi

Vierailija
75/76 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni "matami" on sentään kauniimpi nimitys kuin "säätö".

Vierailija
76/76 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuokin episodi ole lähes kuudessa vuodessa jo vanhentunut. Tuskin aloittajakaan sitä enää muistaa, jos palstalla ylipäänsä enää on,