Vahinkolapsi yhden yön seksistä, pitäisinkö yhteyttä?
En todellakaan halunnut lasta ja lapsen äiti on osoittautunut aika pahaksi kusipääksi. Tunteet lasta kohtaan samat kuin olisin spermapankkiin antanut satsit ja siitä olisi syntynyt lapsi. Silloin tosin lapsen äiti olisi todennäköisesti asiallinen ja siten lasta kohtaan olisi myönteinen asenne, jos mun elämään jotenkin liittyisi.
Kommentit (66)
Miksi niin moni on sitä mieltä, että miehen on pakko kantaa vastuuta lapsesta, jota hän ei ole halunnut? Todella epäreilua miestä kohtaan! Lapsi kasvaa kuitenkin naisen sisällä, jolloin nainen on ainoa, joka voi tehdä päätöksen lapsen tulevaisuudesta.
Naisten kannattaisi huolehtia ehkäisystä jos eivät ole valmiita saamaan lapsi yksin.
Vierailija kirjoitti:
Joku mies kertoi kysyvänsä aina aborttikantaa ennen seksiä ja jos kumppani epäröi siirtyy seuraavaan. Tässä esimerkkiä muillekin.
Aika moni nainen tuossa tilanteessa siirtyisi seuraavaan ennen sitä miestä. Tuo nimittäin kuulostaa tyypiltä, joka ei itse halua ottaa vastuuta edes ehkäisystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetelkaa ihmiset hyvät käyttämään sitä ehkäisyä. Jos ette ole valmiita saamaan lapsia (=tarpeeksi aikuisia pitämään huolta jälkikasvusta), pitäkää ne housut jalassa.
Ehkäisyä tulee käyttää jos ei lasta haluta, mutta jos vahinko tapahtuu on myös abortti vastuun kantamista.
Tästä vahinkoasiasta voi keskustella jo etukäteen niin ei tule pettymyksiä. Joku mies kertoi kysyvänsä aina aborttikantaa ennen seksiä ja jos kumppani epäröi siirtyy seuraavaan. Tässä esimerkkiä muillekin.
Sillä saa hyvin naisen himokkaaksi kun kysyy, että jos kortsu repee, niin käytkö sairaalassa, vai lähenkö tästä himaan.
AV-palstan mukaan jokainen nainen tekee ennen treffejä tekee selväksi (vielpä naisen omasta aloitteesta), että haluaa seksiä ja myös kannan abortin suhteen mahdollisen ehkäisyn pettämisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata jakaa persettä ympäriinsä jos ei ole valmis kantamaan vastuuta mahdollisesti YKSIN.
Sieltäkö sun lapsesi syntyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua minkäänlaista suhdetta lapseen niin parempi oll pitämättä yhteyttä. Onko lapsi jo syntynyt? Älä ainakaan tunnusta isyyttä niin et joudu sitten maksuvelvolliseksi.
Onhan se lapsi voinut saada alkunsa vaikka ehkäsyä olisikin käytetty ja voihan se olla mahdollista että lapsen äiti on halunnut lapset, mutta jos äiti haluaa hänet pitää niin hoitakoon vastuunsa sitten itse.
Repesin :D
Nalkkiin jääneet miehet täällä antaa toisilleen vinkkejä :D
Ei siitä isyydestä ja elatusvelvollisuudesta nyt ihan noin helposti pääse eroon. Kunnan lastenvalvoja lähettää äidille kirjeen ja isyys selvitetään jos nainen haluaa. Eli mahdolliset isäkandit talutetaan verikokeisiin vaikka poliisin saattamina.
Arvasin, että joku luulee mieheksi :D Olen nainen ja itse raskaana ja olen sitä mieltä, että koska lapsi kasvaa äidin sisällä niin äidillä on suurin vastuu lapsesta. On turha alkaa itkeä miehen jos tämä ei halua lasta ja kun kyseessä on yhden yön juttu. Ei kannata jakaa persettä ympäriinsä jos ei ole valmis kantamaan vastuuta mahdollisesti YKSIN.
Oot sääkin yks saatanan tyhmä ämmä. Jaa, että miehillä ei tarvi olla minkäänlaista vastuuta asiasta? Tiedätkö, että se lapsi syntyy kun MIES- ja NAIS- solu yhtyyy. Eli molemmilla on jotain tekemistä asian kanssa, tajuutko, wt??? Mutta tollanen horo (joka on raskaana) ei luultavasti ymmärrä tätä asiaa ennen kuin 9. kerralla. Hups, kun tuli taas jaettua persettä kännissä. Oho. Onnea yh-elämääsi.
että täällä on säälittäviä ihmisiä :D mielestäni miehellä ei tarvitse olla vastuuta lapsen elättämisestä jos hän ei ole lasta halunnut. voidaan katsoa, että monta naista täällä yksinhuoltajina kun jättävät ehkäisyn salaa pois ja olettavat, että miehet pysyvät rinnalla no matter what. ja olen samaa mieltä, ei kannata jakaa persettä jos ei ole valmis kantamaan vastuuta yksin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua minkäänlaista suhdetta lapseen niin parempi oll pitämättä yhteyttä. Onko lapsi jo syntynyt? Älä ainakaan tunnusta isyyttä niin et joudu sitten maksuvelvolliseksi.
Onhan se lapsi voinut saada alkunsa vaikka ehkäsyä olisikin käytetty ja voihan se olla mahdollista että lapsen äiti on halunnut lapset, mutta jos äiti haluaa hänet pitää niin hoitakoon vastuunsa sitten itse.
Ei siitä isyydestä ja elatusvelvollisuudesta nyt ihan noin helposti pääse eroon. Kunnan lastenvalvoja lähettää äidille kirjeen ja isyys selvitetään jos nainen haluaa. Eli mahdolliset isäkandit talutetaan verikokeisiin vaikka poliisin saattamina.
Arvasin, että joku luulee mieheksi :D Olen nainen ja itse raskaana ja olen sitä mieltä, että koska lapsi kasvaa äidin sisällä niin äidillä on suurin vastuu lapsesta. On turha alkaa itkeä miehen jos tämä ei halua lasta ja kun kyseessä on yhden yön juttu. Ei kannata jakaa persettä ympäriinsä jos ei ole valmis kantamaan vastuuta mahdollisesti YKSIN.
Taidat olla joku kakskymppinen patja, jolla on saalistettuna varattu ukko? Käsityksesi elämästä ja ihmisyydestä on melko lailla suppea. Menisitkö kasvamaan 20 vuodeksi ja tule sitten jakamaan meille ajatuksiasi. Seksi ja vastuu ovat kahden kauppa.
miten se tekee minusta patjan jolla on varattu mies kun olen sitä mieltä, että naisella on päävastuu lapsesta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin moni on sitä mieltä, että miehen on pakko kantaa vastuuta lapsesta, jota hän ei ole halunnut? Todella epäreilua miestä kohtaan! Lapsi kasvaa kuitenkin naisen sisällä, jolloin nainen on ainoa, joka voi tehdä päätöksen lapsen tulevaisuudesta.
Naisten kannattaisi huolehtia ehkäisystä jos eivät ole valmiita saamaan lapsi yksin.
Ja miehen kannattaa pidättäytyä seksistä kokonaan jos vastuun ottaminen on kerran noin hankalaa. Ilman seksiäkin kun pärjää, se ei ole elinehto edes miehille.
Minkä takia joku edes pitää lapsen YHDEN YÖN JUTUSTA?? No mutta kun nainen niin päätti, niin ei taida auttaa muu kuin hyväksyä lapsi ja toivottavasti olla myös mukana elämässä. No okei lapsen pitämisen yhden yön jutusta ymmärrän, jos ikää alkaa olla jo 30+ ja biologinen kello huutaa
Miehelle tiedoksi, että vasektomia on yleensä hyvin tehokas keino ehkäistä ei toivotut raskaudet. Huomattavaati yksinkertaisempi ja eettisesti kestävämpi ratkaisu kuin raskauden keskeytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla joku kakskymppinen patja, jolla on saalistettuna varattu ukko? Käsityksesi elämästä ja ihmisyydestä on melko lailla suppea. Menisitkö kasvamaan 20 vuodeksi ja tule sitten jakamaan meille ajatuksiasi. Seksi ja vastuu ovat kahden kauppa.
miten se tekee minusta patjan jolla on varattu mies kun olen sitä mieltä, että naisella on päävastuu lapsesta?
AV-mammojen mielestä vastuu on miehellä (rahallisesti tietysti), mitäs meni panemaan ilman ehkäisyä tai sen pettäessä mitäs meni panemaan ollenkaan. Aborttikysymyksen tullessa kuvaan vastuu siirtyykin yhtäkkiä tietysti naiselle ja nainen tekee kehollaan mitä haluaa. Nainen tekee itsestään ikään kuin objektin tuolla ajattelutyylillään; mies on aina vastuussa ja naiselle ei kuulu mikään vastuu. Mitäs mies meni panemaan sitä seksiobjetkia, lelua, jonka ei tarvitse ottaa vastuuta, joka ei ollut missään päästösvallassa seksin suhteen. Hups, nyt sen takia putkahti lapsi. Mies vastuussa, mitäs meni panemaan päätösvallatonta sitä lelua, joka ei ollut seksissä missään päätösvallassa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa olet. Ammattikoulun oppimäärällä näitä asioita on tosi vaikeata tajuta!
Vierailija kirjoitti:
Abortti ei ole vastuun kantamista vaan vastuun pakoilua -ja siinä keskellä tapetaan pieni ihmisenalku. Hrrr.
Sä kuvotat mua
Miten on;
Niin teineille kuin aikuisille teineille:
Oletko ihastunut ja rakastunut poikaan johon toinen nainen on, eikä poika tulekkaan hakamaan sinua? Tämä menee ennen joulua vaikkapa kahvilaan etkä kestä sitä, poika käy vaikkapa Tampereella, päässäsi pyörii mustasukkaisuutta yli kympillä; et ole edes pystynyt lähestymään poikaa vaan huutelet sen perään jättämisestä, kun odottelet tätä useita kertoja ja petyt kuvitelmiesi kanssa. Poika ei ole siis kysynyt itseäsi mihinkään.
En koskaan suostuisi murhaamaan omaa syntymätöntä lastani jonkun k-päämiehen takia joka vaatimalla vaatisi aborttia. Seksissä on aina 2 osapuolta ja jos haluaa välttää ei-toivottuja seurauksia niin käyttää kondomia tai tettää sen vasekotomian, piste. Säälittävää ruikuttaa jostain elatusmaksuista, kukaan ei edes pakota olemaan sen lapsen kanssa missään tekemisissä...
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia joku edes pitää lapsen YHDEN YÖN JUTUSTA?? No mutta kun nainen niin päätti, niin ei taida auttaa muu kuin hyväksyä lapsi ja toivottavasti olla myös mukana elämässä. No okei lapsen pitämisen yhden yön jutusta ymmärrän, jos ikää alkaa olla jo 30+ ja biologinen kello huutaa
Vaikka se sinulle on piece of cake, niin kaikki ei kykene tappamaan lastaan.
Ei tarvitse pitää yhteyttä lapseensa, muttei myöskään tarvitse kutsua itseään mieheksi.
Yhä edelleen: Mies, jos et tahdo isäksi, pidä muna housuissa tai laita siihen kondomi. Nainen: Käytä lukemattomia ehkäisyvälineitä, joita naisille on tarjolla.
Molemmat: Raskaana? 50% oli naisen vika. 50% miehen.
minä tulin raskaaksi suunnittelematta, yhden illan jutusta. kumpikin tosin tietoisina oltiin ilman ehkäisyä, kännipäissään hetken huumassa.
itse mietin ja pohdin pääni puhki mitä teen, punnitsin kaikkia vaihtoehtoja ja kirjoitin jopa plusmiinus-listaa paperille. miehen kanta oli selvä: hän ei lasta halua eikä aio olla tekemisissä. jokin epäröinti kuitenkin kai oli, koska mies myös kyseli "mitä jos mä kuitenki joskus haluaisin nähdä sen?".
pidin lapsen ja olin miehelle luvannut, etten vaadi häneltä mitään ja voin myös valehdella mm. neuvolassa ja lastenvalvojalla etten tiedä kuka isä on. miehelle tämä sopi.
kuitenkin vähän ennen laskettua aikaa mies soitti ja ilmoitti, että haluaisikin olla mukana. siinäkin oli osallaan minulla sulattelemista, mutta en missään tapauksessa olisi voinut kieltäytyä, en olisi pystynyt siihen.
nykyään lapsi on pian 2v ja isä on ihan mahtava isä. hän kasvoi tosi hienosti isäksi ja on lapselle mielettömän tärkeä. meillä on ollut (ja on välillä edelleen) ongelmamme, ollaan tosi erilaisia ihmisiä eikä aina nähdä yksyhteen, mutta sekuntiakaan ei ole ollut epäilystäkään ettemmekö kumpikin rakastaisi lasta täydestä sydämestämme. olen kiitollinen lapseni puolesta siitä, että hän sai molemmat, rakastavat vanhemmat, vaikka tein itsekkään päätöksen pitää lapsen vastoin toisen tahtoa. olen myös kiitollinen itselleni etten painostanut ja pakottanut ja uhkaillut miestä; sanoin hänellekin raskauden alussa että voisin "pakottaa" sinut isyystestiin ja maksamaan mutta en voi pakottaa sinua rakastamaan ja minulle raha ei merkitse mitään tässä suhteessa joten jätän sen tekemättä. rakkaus lähtee sinusta jos lähtee, ei minun vaatimuksestani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miehen kannattaa pidättäytyä seksistä kokonaan jos vastuun ottaminen on kerran noin hankalaa. Ilman seksiäkin kun pärjää, se ei ole elinehto edes miehille.
Sama pätee naisiin! turha yrittää omia mokia sysätä muille.
Oot sääkin yks saatanan tyhmä ämmä. Jaa, että miehillä ei tarvi olla minkäänlaista vastuuta asiasta? Tiedätkö, että se lapsi syntyy kun MIES- ja NAIS- solu yhtyyy. Eli molemmilla on jotain tekemistä asian kanssa, tajuutko, wt??? Mutta tollanen horo (joka on raskaana) ei luultavasti ymmärrä tätä asiaa ennen kuin 9. kerralla. Hups, kun tuli taas jaettua persettä kännissä. Oho. Onnea yh-elämääsi.