Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras ostos ikinä

Vierailija
14.11.2015 |

Listataas tänne hyviä ellei täydellisiä ostoksia tai muita löytöjä!

Itse räpiköin vuosia erilaisten sheivereiden, vahaliuskojen, vaahtojen ja höylien viidakossa kärsien haavoista, ihottumasta, sängestä ja näpyistä.

Ja sitten ostin elämäni ensimmäisen epilaattorin. Ihana laite! Mikä sileys, ei pistelevää sänkeä, ei näppyjä, ei mitään negatiivista sanottavaa! Voi kun olisin kivun peloltani tajunnut kokeilla jo vuosia, vuosia sitten!

Mitä elämää suurempia keksintöjä muut ovat löytäneet?

Kommentit (195)

Vierailija
41/195 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karvaisen pyykin (esim. hevosen huovat) pesupussi. Pyykki puhdistuu, mutta karvat jää pussin sisäpuolelle eikä levittäydy koneen rumpuun ja tiivisteisiin.

Ahhaha, kaikki karvavinkit nyt kerralla jakoon vaan! :D

Mutta vakavasti puhuen, tuo on oikeesti hyvä. Meillä on koira, jolla on karvanlähtöaika ihan aina ja jatkuvasti, joten tällaiset vinkit ovat tervetulleita.

Vielä yksi ihana tuote, joka liitty hieman karvoihinkin: kookosöljy. Ostin sitä alun perin ruokakäyttöön, mutta maku ei miellyttänyt. Niinpä olen käyttänyt sitä ihonhoitoöljynä ja ennen kaikkea tehokuurina hiuksille ja talvikuivalle päänahalle. Muutama tunti ennen pesua/saunaa öljyä päähän, sitten normaali pesu ja tadaa, eipä hilseile ja kutise päänahka, ja hiuksekin kiiltävät.

Saako tuota kookosöljyä ihan perusruokakaupasta, tyyliin Prisma? Mun miehellä kuivuu päänahka talvisin ihan mielettömästi, siis menee ruvelle asti, ja tukka hilseisee. Voisin ostaa sitä öljyä ja kehoittaa kokeilemaan, kiitos vinkistä :)

Niin ja vielä; jos jollakulla on suositella hyvää tuotetta erittäin luonnonkiharalle tukalle, kertokaa ihmeessä! Mulla räjähtää aina ulkosalla tämä pörrö semmoseksi OITNB-Nicky-Pelle Hermanni- laama-sekoitukseksi. Kaikki tuotteet huomioidaan.

Tais mennä vähän aiheen vierestä, mutta karvojahan ne on hiuksetkin :D

Paul Mitchelin siloittava Skinny serum (kirkas pullo limenvärisillä teksteillä) on todella hyvä pörrökiharoiden siloitteluun, ei lässäytä, pelkästään siloittaa ja kiillottaa. Luottotuotteeni. Mulla on hieman karkeat, paksut, pitkät ja laineiset hiukset itelläni.

Vierailija
42/195 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Victorinox-veitset.

Sain pari vuotta sitten lahjaksi Victorinox- keittiöveitsisetin ja niissä on hinta-laatusuhde ihan huikean hyvä.

Aiemmat veitset oli niitä heti tylsyviä Fiskarsseja mutta en ikinä olisi raaskinut ostaa mitään 70-100e hintaisia huippuveitsiä meidän käyttöön. 

Nämä mustalla muovikahvalla varustetut keittiöveitset oli todella hyviä käytössä ja hinta ei paljon Fiskarssia korkeampi ollut. Pysyvät terävinä todella pitkään ja ovat näppäriä käytössä. Olen pikkuhiljaa ostellut samaa sarjaa lisää. 

Suosittelen jokaiselle, ihan loistavia arjen perusveitsiä. :)

Teroititko Fiskarseja?

Jep. Ostin sellaisen Fiskarsin teroittimen, terät meni tosi nopeasti huonoksi. Tuntui että terä on jotain tosi pehmeää materiaalia kun useammasta lähti käytössä ihan pikkuisia palasia terästä. Sellaiseksi röpelöksi meni ajan kanssa vaikka teroitus tehtiin ohjeiden mukaan sillä. 

Olen kyllä yleensä huono veitsiä teroittamaan kun pelkään että pilaan ne, enkä tiedä hyviä välineitä kun tuo fiskarsin teroitinkin osoittautui melko huonoksi.

Ai, mulla on tuo Fiskarsin teroitin ja mun mielestä se on ollut oikein hyvä. Fiskarsit tylsyy tosiaan nopeasti, mutta tuolla teroittimella olen saanut niistä helposti taas teräviä, eivätkä terät nähdäkseni ole mitenkään kärsineet. Ja ihan halpisveitsiinkin olen tuota käyttänyt, toimii.

-Ap

No hyvä että sulla toimii paremmin. :) Mutta jos sun Fiskars menee joskus huonoksi, niin kokeile ihmeessä noita Victorinoxeja. Ei tarvitse olla teroittamassa koko ajan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/195 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karvaisen pyykin (esim. hevosen huovat) pesupussi. Pyykki puhdistuu, mutta karvat jää pussin sisäpuolelle eikä levittäydy koneen rumpuun ja tiivisteisiin.

Mutta vakavasti puhuen, tuo on oikeesti hyvä. Meillä on koira, jolla on karvanlähtöaika ihan aina ja jatkuvasti, joten tällaiset vinkit ovat tervetulleita.

Vielä yksi ihana tuote, joka liitty hieman karvoihinkin: kookosöljy. Ostin sitä alun perin ruokakäyttöön, mutta maku ei miellyttänyt. Niinpä olen käyttänyt sitä ihonhoitoöljynä ja ennen kaikkea tehokuurina hiuksille ja talvikuivalle päänahalle. Muutama tunti ennen pesua/saunaa öljyä päähän, sitten normaali pesu ja tadaa, eipä hilseile ja kutise päänahka, ja hiuksekin kiiltävät.

Saako tuota kookosöljyä ihan perusruokakaupasta, tyyliin Prisma? Mun miehellä kuivuu päänahka talvisin ihan mielettömästi, siis menee ruvelle asti, ja tukka hilseisee. Voisin ostaa sitä öljyä ja kehoittaa kokeilemaan, kiitos vinkistä :)

Niin ja vielä; jos jollakulla on suositella hyvää tuotetta erittäin luonnonkiharalle tukalle, kertokaa ihmeessä! Mulla räjähtää aina ulkosalla tämä pörrö semmoseksi OITNB-Nicky-Pelle Hermanni- laama-sekoitukseksi. Kaikki tuotteet huomioidaan.

Tais mennä vähän aiheen vierestä, mutta karvojahan ne on hiuksetkin :D

Joo karvat kaikissa muodoissaan taitavat olla nyt jotenkin yliedustettuina tässä, mutta toki kaiken maailman vinkit ihan vaikka mistä ovat tervetulleita. :)

Uskoisin että tuota kookosöljyä saa Prismasta, viimeksi taisin oman Extra Virgin -kookosöljyni löytää ihan S-marketista tai jostain vastaavasta lähikaupasta.

-Ap

Vierailija
44/195 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin joskus uteliaana Stumppaa tähän -kirjan, kun olin kuullut siitä niin monesti hehkutusta. En ollut aikeissakaan lopettaa tupakointia, mutta luin ton sellasella asenteella että eipä tästä nyt haittaakaan ole jos lukaisen mistä on kyse. Lopputulemana se, että lopetin ja olen nyt vuoden ollut polttamatta. Oli todella ällistyttävän helppoa :D Olen niin kiitollinen, että ihmiset hehkuttivat tuota ja saivat mut lukemaan sen. Pistetääs siis tieto kirjasta jakoon, jos joku muukin sais tämän onnen osakseen. Tää oli mulle tosi iso juttu, että pääsisin siitä tavasta eroon :)

Vierailija
45/195 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satulatuoli! Arkkitehtina pylly pysyy penkissa vahintaan sen 8 tuntia paivassa, niin ajattelin vuosi sitten etta kerrankin voisi panostaa hyvaan tuoliin. Selka- ja niskasaryt jaivat kokonaan, ja tuntuu etta poydan aarella jaksaa istua virkeampana. Hevostallille toiden jalkeen pyoraillessa alkoi vain naurattaa etta nyt menevat kaikki paivat erilaisilla satuloilla istuen.

Toinen erittain hyva ostos oli musta pallopaakyna haalistumattomalla musteella - ensimmaisen jalkeen tilasin niita tukusta suoraan 50 kappaletta ja nykyisin teen kaiken ostoslistoista tyohon liittyvaan luonnosteluun noilla kynilla. :)

Vierailija
46/195 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan vielä ole ollut mitään ongelmia, ei edes niitä sisään kasvaneita karvoja. Käyttökokemusta takana nyt pari-kolme kuukautta.

Mulla on toinenkin hieno löytö, tuli tuosta takkuharjasta mieleen: patteriköyttöinen nyppyleikkuri. Sillä saa kätevästi ja kohtalaisen nopeasti siistittyä nyppyyntyneet vaatekappaleet uuden veroisiksi. On kyllä hintansa hankkinut jo moninkertaisesti vuosien mittaan, toivottavasti ei hajoa ikinä! (En ole vuosiin nähnyt noita myynnissä oikein missään, pelottaa että en enää saa uutta tilalle, ainakaan yhtä edullisesti kuin tuo joskus kivikaudella Anttilasta muutamalla eurolla ostettu.)

Nukkaleikkuri? Minulle tulee ihoon nyppyjä, ei vaatteisiin.

Kun vaatteen pintanukka "paakkuuntuu", se muodostaa nyppyjä. Leikkirilla on helppo leikata nypyt. Hajallaan olevaan nukkaan tehoaa huonommin.

Vierailija
47/195 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon keittiövälineet on kyllä parasta ja säästää hermoja! Valurautapannut ja sitruspuristin on viime aikojen parhaat hankinnat. Ja sellainen skumppapullon korkki, jolla avatun pullon saa kestämään seuraavaan päivään.

Vierailija
48/195 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
49/195 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teroittamisesta puheenollen, teroituspuikko!.  Itsellä Victorinoxin 25 cm sellainen. 

Tasateräisiä leikkuuvälineitä teroitettaessa on tehtävä ero hionnalla ja kierteen poistolla. Hiontaa tarvitaan harvoin, yleensä vasta kun terä on vioittunut. Teroituspuikolla hoituu fileointiveitset, leikkuu- ja kokkiveitset tosi teräviksi. Hionta yleensä jättää jonkinlaisen mikrokierteen terään, tämä oikenee teroituspuikolla.

Vierailija
50/195 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kookosöljy toimii joillakin, mutta ei sovi kaikille. Netistä löytyy paljon erilaisia vaihtoehtoja samaan tarkoitukseen, kookosöljy ei ole ainoa. :)

Itse voisin sanoa pesupähkinät. Luonnonmukainen keino pyykinpesuun ja olen kokeillut pestä hiuksianikin niistä keittämälläni "shampoolla", hyvin toimivat siinäkin. Mutta siis valtavan hyvin toimii pyykinpesussa, ei allergisoi, ei tuoksu juuri miltään, ei ole kemikaaleja, ei jää muovijätettä, samoilla pähkinöillä voi pestä useamman kerran ja ne voi käytön jälkeen kompostoida. Vaatteista tulee ihanan pehmeitä. Jos vaatteissa on isompia tahroja, niin eikun sappisaippualla vähän hankausta ja sitten pesukoneeseen pesupähkinöiden kera.

Itse olen löytänyt ihan perus Citymarketista ja netistä löytyy ainakin Ruohonjuuren verkkokaupasta. Ja eivät ole sen kalliimpia kuin "tavalliset" pesuaineet, ainakaan jos käyttökertojen määrään vertaa, itseasiassa edullisempia.

Suosittelen kokeilemaan! :)

Vierailija
51/195 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Induktioliesi. Kokkaan paljon, ja on ällistyttävää miten nopea ja tehokas induktio on. Vesi kiehuu nopeammin kuin vedenkeittimellä, ja liesi reagoi tehonsäätelyyn heti, ei minuutin päästä.

Vierailija
52/195 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimainen Comfy-pilatesrulla! Selkävaivat ovat historiaa. Tämän päälle kun rojahdat muutamaksi minuutiksi päiväksi, muuta ei tarvitse tehdä. Uskomatonta, mutta totta!

Vierailija
53/195 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kookosöljy toimii joillakin, mutta ei sovi kaikille. Netistä löytyy paljon erilaisia vaihtoehtoja samaan tarkoitukseen, kookosöljy ei ole ainoa. :)

Itse voisin sanoa pesupähkinät. Luonnonmukainen keino pyykinpesuun ja olen kokeillut pestä hiuksianikin niistä keittämälläni "shampoolla", hyvin toimivat siinäkin. Mutta siis valtavan hyvin toimii pyykinpesussa, ei allergisoi, ei tuoksu juuri miltään, ei ole kemikaaleja, ei jää muovijätettä, samoilla pähkinöillä voi pestä useamman kerran ja ne voi käytön jälkeen kompostoida. Vaatteista tulee ihanan pehmeitä. Jos vaatteissa on isompia tahroja, niin eikun sappisaippualla vähän hankausta ja sitten pesukoneeseen pesupähkinöiden kera.

Itse olen löytänyt ihan perus Citymarketista ja netistä löytyy ainakin Ruohonjuuren verkkokaupasta. Ja eivät ole sen kalliimpia kuin "tavalliset" pesuaineet, ainakaan jos käyttökertojen määrään vertaa, itseasiassa edullisempia.

Suosittelen kokeilemaan! :)

Joo, kaikki ei käy kaikille, mutta kokeilemallahan tuo selviää eikä ole kovin iso investointi. Ruuanlaittoon voi ylijäämät käyttää hän, ken ei vieroksu kookoksen makua.

Piiloupituksen häntään vielä tämän päivän huippuostos: saunaolut! ;)

Vierailija
54/195 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Museokortti

Vierailija
55/195 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellavalakanat

Vierailija
56/195 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole vielä hehkuttanut ruokatarvikkeita (ellei tuota kookosöljyä lasketa mukaan), joten tässä tulee päänavaus: pakastetut sipulikuutiot on taivaallinen keksintö. En varmaan ikinä käyttäisi sipulia muuten kuin jauheena, ellei niitä olisi keksitty. Sipulin pilkkominen vain ottaa mulla niin kovasti silmiin että skippaan sen suosiolla.

Vierailija
57/195 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi, tehnyt kuukautisista tosi helpot ja voi uida jne. ei tunne veren valumista.

Vierailija
58/195 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukuppi, tehnyt kuukautisista tosi helpot ja voi uida jne. ei tunne veren valumista.

Totta puhut! Ostin taas muutaman vuoden tauon jälkeen ja muistin samantien, miten mukava ja helppo kuukuppi on! Ihan toista, kuin epämukavat siteet, jotka mulla ainakin falskaa. Tamponeja taas en ole uskaltanut vuosiin käyttää, koska kuulemma voivat aiheuttaa endometrioosia. Kupin ei pitäisi aiheuttaa sitäkään.

Vierailija
59/195 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Big Boss. Luulin sitä liian isoksi, mutta yksinleikki onnistuu :) :)

Vierailija
60/195 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yoogaia, nettijoogapalvelu. Kehonhuolto ja venyttely jne. tuppaa jäämää mulla vähiin ja toisinaan on hirveen vaikea lähteä jumpalle ja ihmisten pariin ylipäätään, käyn siis salilla säännöillisesti ja kehonhuolto ois kullanarvoista... Joten tää on helpottanut mun kehonhuoltoa ihan hirveesti, kun voi omissa oloissaan kotona osallistua livetunneille.  (Just oli muuten tarjous 5/kk, normaalisti 19,90/kk.)

Toinen huippuostos oli kunnollinen blenderi. Vuosikaudet surattelin jollain halpisvehkeellä ja nyt hijattain sain aikaseksi hankkia kunnon vehkeen. Jestas mikä ero esim. smoothieissa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän