Paras ostos ikinä
Listataas tänne hyviä ellei täydellisiä ostoksia tai muita löytöjä!
Itse räpiköin vuosia erilaisten sheivereiden, vahaliuskojen, vaahtojen ja höylien viidakossa kärsien haavoista, ihottumasta, sängestä ja näpyistä.
Ja sitten ostin elämäni ensimmäisen epilaattorin. Ihana laite! Mikä sileys, ei pistelevää sänkeä, ei näppyjä, ei mitään negatiivista sanottavaa! Voi kun olisin kivun peloltani tajunnut kokeilla jo vuosia, vuosia sitten!
Mitä elämää suurempia keksintöjä muut ovat löytäneet?
Kommentit (195)
Tiedän että moni on kyllästynyt kuulemaan tästä, mutta kuukautiskuppi. Tiedän että se ei sovi kaikille eikä tarvitsekaan sopia, mutta minulle se on ollut yksi parhaista hankinnoista vuosiin. Helpottanut kuukautisten kanssa elämistä monella tavalla.
Ido WC pytty kaksoishuuhtelu ! Päästään laajalle :)
Victorinox-veitset.
Sain pari vuotta sitten lahjaksi Victorinox- keittiöveitsisetin ja niissä on hinta-laatusuhde ihan huikean hyvä.
Aiemmat veitset oli niitä heti tylsyviä Fiskarsseja mutta en ikinä olisi raaskinut ostaa mitään 70-100e hintaisia huippuveitsiä meidän käyttöön.
Nämä mustalla muovikahvalla varustetut keittiöveitset oli todella hyviä käytössä ja hinta ei paljon Fiskarssia korkeampi ollut. Pysyvät terävinä todella pitkään ja ovat näppäriä käytössä. Olen pikkuhiljaa ostellut samaa sarjaa lisää.
Suosittelen jokaiselle, ihan loistavia arjen perusveitsiä. :)
Nettiostoksena käytetty vanha auto muutamalla satkulla (ja auton korjaamisen opettelu samaan syssyyn). Auto oli suht käyvässä kunnossa, muutama vika, jotka olisi voinut olla vaikeitakin. Hiukan autonkorjaamisoppia netistä ja muutamia helppoja korjauksia, jotka tein itse, eikä auton kunnosta voi valittaa. Korjaus-, ylläpito- ja bensakustannukset ovat pienet. Mikä helpotus elämään!
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan vielä ole ollut mitään ongelmia, ei edes niitä sisään kasvaneita karvoja. Käyttökokemusta takana nyt pari-kolme kuukautta.
Mulla on toinenkin hieno löytö, tuli tuosta takkuharjasta mieleen: patteriköyttöinen nyppyleikkuri. Sillä saa kätevästi ja kohtalaisen nopeasti siistittyä nyppyyntyneet vaatekappaleet uuden veroisiksi. On kyllä hintansa hankkinut jo moninkertaisesti vuosien mittaan, toivottavasti ei hajoa ikinä! (En ole vuosiin nähnyt noita myynnissä oikein missään, pelottaa että en enää saa uutta tilalle, ainakaan yhtä edullisesti kuin tuo joskus kivikaudella Anttilasta muutamalla eurolla ostettu.)
Rimpuloita kyllä löytyy. Mutta tilasin Saksan amazonista ison Philipsin, maksoi noin kympin ja teho on aivan toista luokkaa kuin rimpuloissa ;-)
Kun nyt tuli puheeksi karvojen poisto kasvoista, niin Epicare on ykkönen siihen hommaan. Omani ostin noin kolmella eurolla ja ei nyt ehkä ole paras ostos ikinä, mutta toimii todella hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos nauruista. Olisit tehnyt ihan sellasen karvanpoisto avauksen:) Pientä on saunat, älypuhelimet ja selkäreput, teidän karvoihin verrattuna.
Tähän sai näppärästi uitettua muutkin pöheikköongelmat nyppyjä ja ruohoturakoita myöten, joten ihan hyvä valinta oli tällainen laaja avaus.
Tervetuloa kertomaan muistakin elämänaloista toki, kai nyt muullakin kuin karvasektorilla on tehty huikeita innovaatioita?
-Ap
Karvaisen pyykin (esim. hevosen huovat) pesupussi. Pyykki puhdistuu, mutta karvat jää pussin sisäpuolelle eikä levittäydy koneen rumpuun ja tiivisteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Victorinox-veitset.
Sain pari vuotta sitten lahjaksi Victorinox- keittiöveitsisetin ja niissä on hinta-laatusuhde ihan huikean hyvä.
Aiemmat veitset oli niitä heti tylsyviä Fiskarsseja mutta en ikinä olisi raaskinut ostaa mitään 70-100e hintaisia huippuveitsiä meidän käyttöön.
Nämä mustalla muovikahvalla varustetut keittiöveitset oli todella hyviä käytössä ja hinta ei paljon Fiskarssia korkeampi ollut. Pysyvät terävinä todella pitkään ja ovat näppäriä käytössä. Olen pikkuhiljaa ostellut samaa sarjaa lisää.
Teroititko Fiskarseja?
Vierailija kirjoitti:
Karvaisen pyykin (esim. hevosen huovat) pesupussi. Pyykki puhdistuu, mutta karvat jää pussin sisäpuolelle eikä levittäydy koneen rumpuun ja tiivisteisiin.
Ahhaha, kaikki karvavinkit nyt kerralla jakoon vaan! :D
Mutta vakavasti puhuen, tuo on oikeesti hyvä. Meillä on koira, jolla on karvanlähtöaika ihan aina ja jatkuvasti, joten tällaiset vinkit ovat tervetulleita.
Vielä yksi ihana tuote, joka liitty hieman karvoihinkin: kookosöljy. Ostin sitä alun perin ruokakäyttöön, mutta maku ei miellyttänyt. Niinpä olen käyttänyt sitä ihonhoitoöljynä ja ennen kaikkea tehokuurina hiuksille ja talvikuivalle päänahalle. Muutama tunti ennen pesua/saunaa öljyä päähän, sitten normaali pesu ja tadaa, eipä hilseile ja kutise päänahka, ja hiuksekin kiiltävät.
Minäkin tuskailin sheivaamisen kanssa ja inhottavasta pistelystä. Jätän nykyään sääret sheivaamatta. Alapään ja kainalot kyllä siistin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Victorinox-veitset.
Teroititko Fiskarseja?
Jep. Ostin sellaisen Fiskarsin teroittimen, terät meni tosi nopeasti huonoksi. Tuntui että terä on jotain tosi pehmeää materiaalia kun useammasta lähti käytössä ihan pikkuisia palasia terästä. Sellaiseksi röpelöksi meni ajan kanssa vaikka teroitus tehtiin ohjeiden mukaan sillä.
Olen kyllä yleensä huono veitsiä teroittamaan kun pelkään että pilaan ne, enkä tiedä hyviä välineitä kun tuo fiskarsin teroitinkin osoittautui melko huonoksi.
Herätysvalo ehdottomasti! Olen todella aamu-uninen ja laitoin aina ennen herätyksen soimaan puoli tuntia ennen heräämisaikaa, koska piti torkuttaa vähintään pari kertaa. Torkutuksen jälkeen kuitenkin väsytti entistä enemmän.
Enää ei tarvitse torkuttaa ja herään pirteänä. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Victorinox-veitset.
Teroititko Fiskarseja?
Jep. Ostin sellaisen Fiskarsin teroittimen, terät meni tosi nopeasti huonoksi. Tuntui että terä on jotain tosi pehmeää materiaalia kun useammasta lähti käytössä ihan pikkuisia palasia terästä. Sellaiseksi röpelöksi meni ajan kanssa vaikka teroitus tehtiin ohjeiden mukaan sillä.
Olen kyllä yleensä huono veitsiä teroittamaan kun pelkään että pilaan ne, enkä tiedä hyviä välineitä kun tuo fiskarsin teroitinkin osoittautui melko huonoksi.
Ai, mulla on tuo Fiskarsin teroitin ja mun mielestä se on ollut oikein hyvä. Fiskarsit tylsyy tosiaan nopeasti, mutta tuolla teroittimella olen saanut niistä helposti taas teräviä, eivätkä terät nähdäkseni ole mitenkään kärsineet. Ja ihan halpisveitsiinkin olen tuota käyttänyt, toimii.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Herätysvalo ehdottomasti! Olen todella aamu-uninen ja laitoin aina ennen herätyksen soimaan puoli tuntia ennen heräämisaikaa, koska piti torkuttaa vähintään pari kertaa. Torkutuksen jälkeen kuitenkin väsytti entistä enemmän.
Tämä on minullakin ollut harkinnassa, aamu-uninen kun olen. Mukava kuulla positiivisia kokemuksia, ehkäpä nyt menen ja hankin tuon(kin).
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan vielä ole ollut mitään ongelmia, ei edes niitä sisään kasvaneita karvoja. Käyttökokemusta takana nyt pari-kolme kuukautta.
Mulla on toinenkin hieno löytö, tuli tuosta takkuharjasta mieleen: patteriköyttöinen nyppyleikkuri. Sillä saa kätevästi ja kohtalaisen nopeasti siistittyä nyppyyntyneet vaatekappaleet uuden veroisiksi. On kyllä hintansa hankkinut jo moninkertaisesti vuosien mittaan, toivottavasti ei hajoa ikinä! (En ole vuosiin nähnyt noita myynnissä oikein missään, pelottaa että en enää saa uutta tilalle, ainakaan yhtä edullisesti kuin tuo joskus kivikaudella Anttilasta muutamalla eurolla ostettu.)
Nukkaleikkuri? Minulle tulee ihoon nyppyjä, ei vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahhaha, kaikki karvavinkit nyt kerralla jakoon vaan! :D
Mutta vakavasti puhuen, tuo on oikeesti hyvä. Meillä on koira, jolla on karvanlähtöaika ihan aina ja jatkuvasti, joten tällaiset vinkit ovat tervetulleita.
Vielä yksi ihana tuote, joka liitty hieman karvoihinkin: kookosöljy. Ostin sitä alun perin ruokakäyttöön, mutta maku ei miellyttänyt. Niinpä olen käyttänyt sitä ihonhoitoöljynä ja ennen kaikkea tehokuurina hiuksille ja talvikuivalle päänahalle. Muutama tunti ennen pesua/saunaa öljyä päähän, sitten normaali pesu ja tadaa, eipä hilseile ja kutise päänahka, ja hiuksekin kiiltävät.
Saako tuota kookosöljyä ihan perusruokakaupasta, tyyliin Prisma? Mun miehellä kuivuu päänahka talvisin ihan mielettömästi, siis menee ruvelle asti, ja tukka hilseisee. Voisin ostaa sitä öljyä ja kehoittaa kokeilemaan, kiitos vinkistä :)
Niin ja vielä; jos jollakulla on suositella hyvää tuotetta erittäin luonnonkiharalle tukalle, kertokaa ihmeessä! Mulla räjähtää aina ulkosalla tämä pörrö semmoseksi OITNB-Nicky-Pelle Hermanni- laama-sekoitukseksi. Kaikki tuotteet huomioidaan.
Tais mennä vähän aiheen vierestä, mutta karvojahan ne on hiuksetkin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on minullakin ollut harkinnassa, aamu-uninen kun olen. Mukava kuulla positiivisia kokemuksia, ehkäpä nyt menen ja hankin tuon(kin).
Herätysvalo on ihana, en tajua miten kukaan voi elää ilman :D
T. Toinen aamu-uninen
On todellakin pientä verrattuna tähän risukkoon. Onneksi pääsin tähän ketjuun soluttautumaan, kun en omaa aloitusta ole edes ilennyt tehdä :) Mutta edelleen se ruohonleikkuri on minun paras hankinta. Kokeilen kohta sitä tähän toiseen ongelmaan, kun ei epilaattorikaan auta.