Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sinun takaraja ikäsi vauvan teon suhteen?

Vierailija
13.11.2015 |

Miks just se?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

30.v. eli hyvin on aikaa vielä tehdä se toinen lapsi. En halua tehdä tuon vanhempana koska olen vanhempi ja väsyneempi ja haluan olla nuorehko vanhempi, enkä jäädä eläkkeelle kun lapseni lähtee kotoa pois opiskelemaan/itsenäiseen elämään muuten. Ja myös ekasta synnytyksestä jääneiden vaurioiden korjaamisen jälkeen ei suositella enempää lapsia joten vaurioiden korjaus ja steri 30v sitten.

Vierailija
22/39 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta. Olen 45 ja sääliksi käy ikäiseni kaverit, joilla on vaippaikäisiä taaperoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan miehen kanssa 35 ja meillä joulukuussa 5-vuotias tytär ja 3kk vanha poika. Viimeistään neljäkymppisenä vielä ehkä viimeistä yritetään, tulee jos on tullakseen. Sen jälkeen ei enää järkeä. 

Vierailija
24/39 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raja pitäisi iän sijaan olla se, että voiko itse elättää lapsensa. Vituttaa nämä vanhemmat, jotka ovat ikuisia yhteiskunnan peräkamarityttöjä- ja poikia, jotka tarvivat kelan ja sossun lastensa elättämiseen.

Vierailija
25/39 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas lapseni syntyi ollessani 31 vuotias ja hyvin jaksoin silloin yövalvomiset. Noin 35-37 vuotta alkaa olla mielestäni takaraja vauvoille, iltatähtiä en ymmärrä ollenkaan vaan silloin pitäisi keksiä jo muuta puuhaa kuin lapsi.

Vierailija
26/39 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin jo nuorempana että en enää yli kolmekymppisenä tee lapsia. (Mieli olisi varmaan muuttunut jos en olisi saanut sitä ennen lapsia)

Sain kuitenkin lapset 20 ja 22 vuotiaana joten kuopuksen jälkeen päätin että se oli siinä.

Nyt 32- vuotiaana kun ystävät saa lapsia iskee joskus vauvan kaipuu, mutta menee kyllä ohi:) olen jonkun verran lapsenvahtina ystävieni vauvoille ja se riittää:)

Vierailija
27/39 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotta, lisääntyminen ei ole elämäntehtäväni pitkin fertiiliä aikaa ja haluan olla keski-iässä jo omissa oloissani ilman kenenkään passaamista.

Vierailija
28/39 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun 50-v tuli mittariin, ajattelin, että lapset on nyt sitten tehtynä.

Vierailija
29/39 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takarajaksi olen asettanut itselleni 38-39 vuotta. Yksi on jo.

Vierailija
30/39 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36 ja odotan nyt viidettä lastani. Tämä on suunnitellusti viimeinen ja steriä mietitään täälläkin, ei vaan tiedetä kummalleko tehdään.

Syynä se, että lapsia on yksinkertaisesti tarpeeksi, raskaudet näillä lukumäärillä alkaa tuntua jo monella tapaa (mm. laskeumaa tullut), sekä oma halu tehdä jo jotain muuta kun pursuta tenavia yhtenään. Äippärahalla kituuttaminen tympii, ja tuntuu epäreilulle jättää tienausvastuu vain miehelle.

Siinäpä niitä. Järkisyitä jokainen. En usko että paremmalla rahatilanteellakaan tekisimme enempää vaikka ikäni olisi mikä: tämä paketti tuntuu sopivalle määrällä siinäkin mielessä, että tämän saamme pidettyä kasassa ja pystymme huomioimaan jokaisen lapsemme kunnolla.

Vierailija
31/39 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ajatellut, että 35. En kuitenkaan vastoin odotuksia kärsinyt lapsettomuudesta, keskenmenoista vain, ja viimeisen lapsen sain 22-vuotiaana.

Vierailija
32/39 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

42-45. Olen niin älyttömän nuorekas! ;)

Vierailija
33/39 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 on ollut aina raja.

Vierailija
34/39 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kohta 27 ja esikoinen pian 5. Toivon ettei jäisi viimeiseksi mutta en myöskään paljoa yli kolmenkymmenen ala lasta tekemään. Eihän sitä toki koskaan varmaksi tiedä mutta tuntuu hurjalta ajatukselta että olisi 40-vuotiaana pieni lapsi hoidettavana. Siinähän pian olis aika tulla isoäidiksi! 😃

Vierailija
35/39 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi, kun olin 38. Toisellekin riittäisi hyvin aikaa, varaa ja jaksamista, joten sanon takarajaksi 40v. Sen jälkeen kromosomihäiriöt lisääntyvät merkittävästi.

Vierailija
36/39 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kohta 27 ja esikoinen pian 5. Toivon ettei jäisi viimeiseksi mutta en myöskään paljoa yli kolmenkymmenen ala lasta tekemään. Eihän sitä toki koskaan varmaksi tiedä mutta tuntuu hurjalta ajatukselta että olisi 40-vuotiaana pieni lapsi hoidettavana. Siinähän pian olis aika tulla isoäidiksi! 😃

Meitä naisia on niin monenlaisia. Itse olen saanut ensimmäisen 31 vuotiaana enkä kyllä voi kuvitellakaan että koskaan olisin voinut olla 40 vuotiaana isoäiti!!

Vierailija
37/39 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v. Kun miehellä tuli tuo  ikä ensin täyteen niin teetti vasektomian ja jätämme siis lapset tekemättä kokonaan kun emme siihen mennessäkään halunneet,

Vierailija
38/39 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esikoinen syntyi, kun olin 38. Toisellekin riittäisi hyvin aikaa, varaa ja jaksamista, joten sanon takarajaksi 40v. Sen jälkeen kromosomihäiriöt lisääntyvät merkittävästi.

No, merkittävästi on suhteellinen käsite. Kun parin geenipohja on mahdollisimman erilainen, niin ei niitä yleensä tule. Varsinkaan jos ei suvussa ole ollut aiemminkaan mitään kehitysvammoja.

Vierailija
39/39 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan vauva-aikaa. Olen jo 38v ja kaksi lasta mutt a joskus miettii mitä jos vielä yksi. Niin ja elämä ei ole mennyt kuten Solsidanissa mutta kertaakaan en ole sossun rahoilla elänyt vaikka aika monessa liemessä keitetty ja sinnitelty.