Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nopeita keinoja stressitilan purkamiseen?

Vierailija

Olen aivan järkyttävässä stressissä taas, enkä saa rauhoituttua millään. Pelottaa että tästä tulee taas uneton yö. Olen yrittänyt rentoutua, mutta pompin koko ajan sängystä tekemään jotain tai katsomaan puhelimesta jotain. Huomaan purevani hampaita yhteen niin että leukoja särkee, olkapäitä voi rentouttaa ja rentouttaa, silti niistä koko ajan löytyy jännitystä. Olen niin tuskastunut tähän! Haluan nukkua :(

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Orgasmi

Olen täysin samassa tilanteessa kuin ap. Ei tähän nyt orgasmikaan auta. Orgasmia varten täytyy pystyä rentoutumaan edes hetkeksi, mutta sekin on nyt liikaa.

Ajattelin itse pakottautua kuumaan vaahtokylpyyn tai notkua täällä av:lla.

Vierailija

Orgasmi saattaa auttaa rentoutumaan jos herää kesken unien eikä uni tule.

Myös lääkäriltä saadut lihasrelaksantit esim. Dolan.

Tietoisen rentouttamisen opettelu. Katso esim. YouTubesta rentoutusvideo ja opettele päivällä niin helpompi rentouttaa yöllä. Opettele hengittämään rauhallisesti - kolmeen laskien sisään ja neljään ulos.

Vierailija

Hieronta. Sauna.
Hammaslääkärille ja siellä teetetään purentakiskot. Ne auttavat siihen niskajännitykseen ja narskutteluun.
Venyttely. Kiva laji, mistä tykkäät...mikä olisi sellainen? Keksittyminen mukaviin juttuihin. Ulkoilu, avantouinti, uinti. Nythän on noita saunoja,ja koppeja, että voi käydä luonnonvesissä uimassa.

Vierailija

Sama fiilis (tiedän, ettei helpota sun oloa). Todella ärsyttävää ku vitutus ja stressi jää päälle. Ei auttanut hikiliikunta eikä sauna. Ei auta puhua tuolle miehelle kun ei rajua. Tai osaa auttaa. Mitä jos kirjottaisit johki paperille ne asiat mitkä stressaa? Ja jätät yöpöydälle odottamaan aamua. Ei ne siitä mihkään karkaa :)

Vierailija

Voi kunpa olisikin relaksantteja! Niihin tarvii reseptin eikä nyt ole mitään syytä :( Melatoniini oli ihan hyvä, sillä kuurilla olen jo kertaalleen ollut. Mutta sain käsityksen ettei pitäisi syödä koko ajan sitäkään.

Kokeilen nyt vielä hengitykse kautta rentoutusta. Mun on pakko saada nukutuksi. Unet on olleet niin repaleisia, että en kestä jos en saa kohta kunnolla unta.
ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
TRE harjoittelu

Katso löytyisikö kotipaikkakunnaltaan joku ohjaaja. On siis stressinpurku-menetelmä, jossa lihasvärinän avulla puretaan jännitys ja stressi kehosta.

Vierailija

Hengitys. Hengitä sisään nenän kautta rauhallisesti kolmeen laskien niin, että alavatsakin täyttyy ilmasta, pidätä hetken aikaa ja suun kautta ulos hitaasti kolmeen laskien. Ja uudestaan. Yritä keskittyä vain ja ainoastaan hengittämiseen ja laskemiseen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat