takapuoli ei puhdistu
Äh, ihan hirveä ongelma. Kakkoshädän jälkeen pitää pyyhkiä ihan hirvittävän kauan jotta takapuoli olisi puhdas. Menen usein suihkuun kakkoshädän jälkeen, mutta sekää ei aina auta, nimittäin vaikka tosi huolellisesti pesisin, niin seuraavan kerran kun pyyhkii, niin saattaa jäädä kakkaa paperiin. Miksi ihmeessä mun takapuoli ei pyyhkimisestä ja pesusta huolimatta tule puhtaaksi?
Kommentit (140)
Jopas on taas hehkeä aihe tälle palstalle! Eikö tuo nyt kuulu ihan normaaliin elämään ilman kyselyjä?
Vierailija kirjoitti:
Sama homma ja olen aina ihmetellyt että miten ne jotkut muka pesee peränsä jollain käsisuihkulla, kun itsellä pitäisi suurinpiirtein olla sellaiset pyörivät harjat siellä ja täysi liuotinpesu aina. Ilmeisesti heillä on köntsät sitten niin sulavia ja likaamattomia että riittää pieni suihkaus takapuoleen.
"Pyörivät harjat ja täysi liuotinpesu"
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama ollut 20 vuotta. Syynä se, että kakka on liisteriä. Syön monipuolisesti, ainoastaan punaista lihaa en syö lainkaan (ei ikinä jauhelilhaa ym.).
Kakka tulee joka ikinen aamu ja siten, että kun hätä tulee, on äkkiä päästävä vessaan. Kakka on hyvin löysää ja liisteriä. Mulla on ehkä kerran vuodessa ummetus, mikä tarkoittaa, että aamukakka tuleekin vasta illalla ja on kovaa.
Pyyhin eka pahimmat paperilla, sitten suihkutan käsisuihkulla pari minuuttia, sitten pyyhin taas, sitten suihkutan taas ja pyyhin. Tuolleen tulee puhdas. Suihkussa hinkutan persereiän ympäriltä alapääsaippualla.
Yhteen kakkareissuun menee melkein koko rulla vessapaperia ja paljon vettä. Pyyhin ja suihkutan siis niin kauan, kunnes paperiin ei jää yhtään kakkkaa.
Ei sitten ole aikomusta mennä lääkäriin.
No ei oo. Oon nyt 40+ ikäinen ja ärtyvän suolen oireyhtymä todettiin 20+ iässä ja olen aina luullut tämän olevan sitä. Jos olisi vakavampaa, olisin jo tässä 20 vuodessa kuollut. Vatsakipuja eikä verta ole ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Jopas on taas hehkeä aihe tälle palstalle! Eikö tuo nyt kuulu ihan normaaliin elämään ilman kyselyjä?
Minusta tämä aihe on ihan paras 😃
Mulla auttaa "höyryttäminen" saunassa, jos on tosi tiukkaan pureutunut kikkare
Vierailija kirjoitti:
Eihän tämä asia hehkeä ole, mutta suolistosairaudet on nykyään yleisiä, joten valitettavan monelle tällaiset hankalasti pyyhittävät kakat ja vessakäyntien välillä "ohivuotavat" nestemäisemmät kakat kuuluu arkeen, ja kyllä niistä on hyvä että voi keskustellakin. Itselläni ärtyvä paksusuoli myös, ja silloin varsinkin kun sairaus oli vasta juuri todettu, oli helpottavaa lukea keskustelua näistä aiheista, jotka tuntui jotenkin supernoloilta ja sellaisilta joista muut siistit ihmiset ei varmasti kärsi - että minä olen ainoa todennäköisesti löyhkäävä paskaperse. Ei, kyllä näitä juttuja on monella.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pestä se perse paskomisen jälkeen pytyllä käsisuihkulla. Sillä tavalla saa puhtaampaa kuin seisten suihkussa. Kun istut pytyllä, niin se aukko leviää sopivasti pesua varten ja se on helppo pestä huolellisesti kun taas seisten suihkussa reikä on tiukemmin kiinni jos ei tee ylimääräisiä kyykkimisiä ja pyllistysasentoja.
Eri, mutta täytyy myöntää että en osaa käyttää bideetä. Koitin muutaman kerran, ja tuntui että kakka vaan leviää ympäriinsä. Lisäksi kaikki on märkää, mikä tekee sen paperilla pyyhkimisen hyvin epämiellyttäväksi kun ei tiedä oliko vetta vaan vaiko kakkaa. Taito siis tuokin.
Taitaa monilla olla vielä hankaloittamassa pesemistä perseen koko ja siihen nähden liian lyhyet kädet.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pestä se perse paskomisen jälkeen pytyllä käsisuihkulla. Sillä tavalla saa puhtaampaa kuin seisten suihkussa. Kun istut pytyllä, niin se aukko leviää sopivasti pesua varten ja se on helppo pestä huolellisesti kun taas seisten suihkussa reikä on tiukemmin kiinni jos ei tee ylimääräisiä kyykkimisiä ja pyllistysasentoja.
Kyllä minä ihmettelen ihmisiä jotka eivät bideellä pese takamusta. Ethän sinä " pese" kainaloita tai hiuksia vessapaperilla. Japanissa homma hoituu pytyn toimesta. Suomessa bideellä. Likasta sakkia jos pelkällä paperilla puhdasta yrittää saada.
Se on viikon kaljoittelu putki ,mulla sama vika,mutta kun lopetat ryypäämisen niin johan alkaa kakka olemaan kiinteämpää,jos tämä ei toimi sitten on kyllä siinä ruuansulatuksessa ja ravinossa tarkistamisen varaa.
Vierailija kirjoitti:
Et ilmeisesti anna peräsuoltasi vetäytyä ennen pyyhkiistä. Pyyhit perseen reiän sisäpintaa, jolloin paskaa kyllä riittää.
Elikkäs peräsuolen laskeuma!
Ap vois pyllistää ja pyytää jonkun toisen pesemään ahterin painepesurilla 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri, mutta täytyy myöntää että en osaa käyttää bideetä. Koitin muutaman kerran, ja tuntui että kakka vaan leviää ympäriinsä. Lisäksi kaikki on märkää, mikä tekee sen paperilla pyyhkimisen hyvin epämiellyttäväksi kun ei tiedä oliko vetta vaan vaiko kakkaa. Taito siis tuokin.
Tuota en itsekään käsitä että sitä paperiahan menee ihan tuhottomasti kuivaukseen?? Ellei sitten hyvin hygienisesti pidä jotain paskapyyhettä siinä vieressä ja niitäkö pitäis sitten olla sata ja olla jatkuvasti pesemässä muun pyykin kanssa.
Tänne pitäis olla kyllä mahdollisuus laittaa videoita. Joku vois väsätä kunnollisen ohjevidon perseen pesusta. Ja lopuksi vois näyttää varmistukseksi pyllistämällä että puhdasta tuli.
Äkkiä tekoäly vessaan että saadaan pyllyt puhtaaksi.
Ei sitten ole aikomusta mennä lääkäriin.