Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?
Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?
Kommentit (3424)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi! Jauhe on likainen eläin. En koske sen lihaan edes pitkällä tikulla.
Hinduthan ovat sitä mieltä että jauhe on suorastaan epäpyhä ja itse eläimen ja sen lihan tai muun osan koskettamisesta tulee kivitystuomio.
Maaseudulla etenkin Itä-Suomessa näkee peltojen laidoilla usein kiviröykkiöitä. Jos kaivaisi, niin löytyisiköhän alta hindujen kivittämä jauhenkoskettelija?
Vierailija kirjoitti:
Entäs sikanauta? Pitääkö sekin pestä. Sehän on puhtaampaa, kun on kahta eläintä. Silloin bagteerit tappaa toisensa jo rasiassa.
Sikanauta! 2 eläintä? Ei voi olla totta, eihän siihen purkkiin mahdu kunnolla edes yksi ja nyt yrität uskotella että siihen purkkiin laitetaan kaksi eläintä...
Selvä trölli!
Vierailija kirjoitti:
Entäs ehtoollinen?
Sekin on hyvä pestä ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs sikanauta? Pitääkö sekin pestä. Sehän on puhtaampaa, kun on kahta eläintä. Silloin bagteerit tappaa toisensa jo rasiassa.
Sikanauta! 2 eläintä? Ei voi olla totta, eihän siihen purkkiin mahdu kunnolla edes yksi ja nyt yrität uskotella että siihen purkkiin laitetaan kaksi eläintä...
Selvä trölli!
Mahtuu, kun osaa. Minäkin menin kesällä mustikkaan.
Joo, pesen ensin Tolulla ja sitten vielä desinfioin Klorinilla.
Älkää nyt humoristi viitsiikö tuommosia kirjoitella. Jokuhan voi ottaa todesta, ja pilaa hyvän ateria- aineksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi! Jauhe on likainen eläin. En koske sen lihaan edes pitkällä tikulla.
Hinduthan ovat sitä mieltä että jauhe on suorastaan epäpyhä ja itse eläimen ja sen lihan tai muun osan koskettamisesta tulee kivitystuomio.
Maaseudulla etenkin Itä-Suomessa näkee peltojen laidoilla usein kiviröykkiöitä. Jos kaivaisi, niin löytyisiköhän alta hindujen kivittämä jauhenkoskettelija?
Tämä vaiettu perversio on entisinä aikoina ollut melkoinen riesa. En juuri nyt löydä tutkimusta tästä aiheesta, mutta olen joskus nähnyt sellaisen.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt humoristi viitsiikö tuommosia kirjoitella. Jokuhan voi ottaa todesta, ja pilaa hyvän ateria- aineksen.
Minusta kyllä näyttää, että jotkut ihan tosissaan kirjoittavat, että eivät pese eivätkä huuhtele, vaan korkeintaan imeyttävät enimmät rasvat paperiin kypsennyksen jälkeen. Sitä pahempi tietysti.
Itse pesen/kylvetän Jauhen aina jo ennen nylkemistä, tämän jälkeen pelkkä jauhenlihan huuhtelu vedellä riittää
Mahtaa lavuaarin putkisto olla tukossa..
Meillä syödään hyvin harvoin jauhenlihaa koska sitä syödään ainoastaan sillon kun sataa vettä, ukkostaa ja salamoi. Meillä ensin jauhenlihan päälle laitetaan pyykkipulveria ja sitten viedään ulos mahdollisimman korkealle. Rankka sade hoitaa pesun ja salamat paistamisen siinä samalla. Ukkonen vielä pelottaa vuimeisetkin mahdolliset pakteerit pois ni voi hyvällä omalla tunnolla syödä harvinaista herkkua. Suosittelen kokeilemaa.
Tietysti pestään kuumalla vedellä ja kupillinen tahranpoistajaa ei jää lavuaari rasvaseksi ja kuivausrumpuun 60min niin on komeeta ja kypsyy samalla.
Eikös jauhenlihan myynti ole kielletty EU-alueella kokonaan..? Japanissa kuulemma sitä vielä saa muutamasta ravintolasta "tiskin alta" tilattua, eikä ne sitä pese kyllä ymmärtääkseni koskaan missään valmistusvaiheessa. Yksisarvisen liha on kyllä syytä huuhtaista vinosauriin virtsalla ennen tarjoilua.
Voi ei!mä en o koskaan pessy jauhenlihaa,mitä mulle tapahtuu aiheuttaako se jotain,sain vyö ruusunkin. Menen soittamaan Omo-infoon
Vierailija kirjoitti:
Ei jauhelihaa kuulu pestä eikä edes huuhtoa,ei raakana eikä kypsänäkään.........
Meinasin merkitä tämän asiattaomaksi, mutta sitten ajattelin, etten viitti, kun se oli kuitenkin parhaansa yrittänyt.
Kun tuo pesuhomma on niin työlästä, niin olen miettinyt voisiko jauhenlihaa laittaa vanhaan separaattoriin. Ei tarvitsisi kuivatellakaan kun toisesta torvesta tulisi epäpuhtaudet rasvan kera ja toisesta liha.