Jos laitatte meille köyhille jouluna jonkun paketin, muistakaa tämä.
Myös meidän lapsemme haluavat muotileleuja mm minecraft legoja, tabletteja yms ei mitään suklaata ja villasukkia. Kiitos.
Kommentit (223)
Lukekaan jouluapua ryhmää Facebookissa jos ette ap.tä usko. Siellä eka perhe nro 82 Helsingistä, minecraft legot 2 lapsella toiveena yms kallista.
Meiltä lähtee joka joulu lasten kulahtaneet last season-lelut köyhille hyväntekeväisyyteen ja omille kultamussukoillemme ostamme kasapäin kalliita uutuuksia, jotta naapurin penskat olisivat kateellisia.
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheet ovat rikkaampia työttöminäkin kuin sinkut. On lapsilisää, kotihoidontukea, asumistukea, elatustukea/maksua. On ilmaista hammashuoltoa, terveydenhuoltoa jne. Minun pakettini menee kyllä työttömälle/pienituloiselle sinkulle pelastusarmeijan kautta. Ei kellekään muulle.
Toisaalta niillä lapsiperheillä sitä rahaa kuluukin melkoisesti enemmän kuin sinkuilla, kai olet sen huomioinut?
Just saying. Mutta hyvä juttu, että jollekin taholle se lahja menee, olipa sitten köyhän perheen lapsi tai onneton, syrjätynyt työtön.
Myös meidän lapsi saa suklaata ja mummon neulomat villasukat. Mienecraftejä voi rakentaa itse tavallisista legoista ja käyttää siinä mielikuvitustaan ainakin vuoden, ennekuin saa ehkä tahtonsa lävitse tai sitten ei tarvitsekaan niitä enää.
Meillä ei ehkä saa paljoa joululahjoja, mutta kyllä nykylapset saavat helposti jo kaverisynttäriltä liiaksi niitä (Köyhät pitävät yleensä isomman porukan synttärit kuin me ja sen hyväksyn lahjojen hankinta tapana. Viemme legoja lahjaksi).
Me ostetaan joskus jokin isompi legopaketti lapsillemme vaikkei olisikaan juhla. Tärkein syy ostaa silloin on esim -40% tarjous. Tyhmät maksavat liikaa! Kenen käsissä varakkuus kertyy ja kuka taas hävittää jokaisen sentin?
En kyllä raaski antaa mummon neulomia sukkia teille, mutta meille voi onneksi tulla leikkimään legoilla.
varakas
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se köyhän lapsi haluaa niitä muotileluja ja kalliita kännyköitä ja tabletteja siinä missä muutkin. Kuinka moni lapsi on jouluna oikeasti onnesta soikeana saatuaan lahjaksi villasukat ja halpahallin alelaarin ylijäämävaraston krääsää?
Mutta avustus on avustus ja mulla on omat lapset lahjahankinnoissa etusijalla ja rahaa tai liikoja intressejä ei todellakaan ole laittaa avustuspaketteihin tabletin tai monen kymmenen euron edestä jotain leluja, joskaan ei myöskään mitään krääsääkään joka hajoaa joulupäivään mennessä.
Haluaa ja haluaa. Kyllä hekin sentään ymmärtävät, että ventovieraan lahjoittama lahja ei tule pyörimään kovin suurissa summissa, ei kukaan lapsi oikeasti siitä pety että ventovieras ei lahjoittanut jotain tablettia. Ja on sen halpahallin ja alelaarin välissä sentään onneksi aika paljon vaihtoehtoja.
Kuinka moni lapsi on jouluna oikeasti onnesta soikeana saatuaan lahjaksi villasukat...minä tunnen kaksi :D Suklaasta puhumattakaan! Isöäidin tekemän lahjapaketti, jossa on sukat ja se konvehtirasia on joulun odotuin lahja!
Mun lapset on pettyneitä, jos ei villasukkia saa lahjaksi. Toki saavat kaikkea muutakin, mutta ikinä eivät ole halveksineet halpoja tai ilmaisia lahjoja.
Ehkä köyhät ovat jostain syystä köyhiä...
Kyllä tuo lahjoittaminen on eräänlainen perinne ja osa hyvää joulumieltä. Itse en vilkuile sivuille, en peräpeiliin, en muiden kommentteihin, en provoihin enkä mihinkään: annan oman lahjoitukseni täysin niistä riippumatta, sillä kenttätyötäkin tehneenä tiedän, että enin osa lahjoituksista/lahjoista menee tarpeeseen!
Vierailija kirjoitti:
Lukekaan jouluapua ryhmää Facebookissa jos ette ap.tä usko. Siellä eka perhe nro 82 Helsingistä, minecraft legot 2 lapsella toiveena yms kallista.
Noita minecraft-legoja on kyllä monen kokoisia- ja hintaisia vai toivovatko varta vasten jotain isoa ja hintavaa legopakkausta?
Vierailija kirjoitti:
Mä päätin jo kesällä, että tänä vuonna en laita mitään vähävaraisille perheille vaan lahjoitan koko summan eläinsuojeluun.
Sama täällä, just eilen päätin viedä neulomani villasukat Hesylle.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni lapsi on jouluna oikeasti onnesta soikeana saatuaan lahjaksi villasukat...minä tunnen kaksi :D Suklaasta puhumattakaan! Isöäidin tekemän lahjapaketti, jossa on sukat ja se konvehtirasia on joulun odotuin lahja!
Muistan kyllä lapsuudesta asti kuinka kivaa oli laittaa ne sukat jalkaa ja lukea lahjaksi saamaa kirjaa takan edessä syöden suklaata. Nyt on lisäksi tullut punaviini.<3
Ne Minecraft legot näyttää olevan ihan peruspalikoita. Hävyttömän hintaisia peruspalikoita. En osta niitä omillekkaan lapsille. Ärsyttävää rahat pois idiooteilta-meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Villasukkafaneja meilläkin 7kpl. Surettaa jo nyt mistä sukat, kun mummia ei enää ole.
On kyllä ikävä ajatus miten suurta tuhoa jollain trollauksella voikaan saada aikaan. Moni ihminen on sanonut, että jättää osallistumatta keräyksiin tällaisten aloitusten vuoksi, joista suurin osa on melko varmasti vain tahallista ärsyttämistä. Enkä sano, etteikö kiittämättömiä köyhiä oikeasti olisi, tietty prosentti ihmisistä on aina kusipäitä, varallisuudesta riippumatta. Omiin lahjoituksiini en anna tällaisten vaikuttaa, olen mielummin osa ratkaisua vaikka riski olisikin että vastaanottaja ei lahjastani pidä.
Vierailija kirjoitti:
Myös meidän lapsemme haluavat muotileleuja mm minecraft legoja, tabletteja yms ei mitään suklaata ja villasukkia. Kiitos.
Minusta tämä on aivan asiallinen toive.
Itse ainakin ostan lahjoitettavatkin lahjat sillä ajatuksella, että niiden olisi tarkoitus ilahduttaa lahjansaajaa. Harvoinpa lapset ilahtuvat villasukista ja markettisuklaasta. He haluavat samoja leluja kuin kavereillaankin on.
Veikkaanpa, että harvalla on rahaa tai intressejä satsata jouluapulahjaan kokonaisen tabletin verran, eivätkä kaikki lahjoittajat välttämättä ole yksinkertaisesti perillä siitä, mikä on se tämän hetken hittilelu (taikka se hittilelu on huomattavan kallis). Suhteellisuudentajua!
Toisaalta onhan sekin totta, että jouluiloa ei välttämättä nostata lahja, joka on hankittu lähinnä omatunnon tyynnyttämiseksi lähimmältä alelaarilta, ja ikäiselleen mahdollisimman epäsopivaa tavaraa. Eihän sen tarvitse taloudellisesti iso satsaus olla, vaikka vähän ajatustyötä käyttäisikin sen suhteen, mistä saajan ikäinen voisi pitää. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä on aivan asiallinen toive.
Itse ainakin ostan lahjoitettavatkin lahjat sillä ajatuksella, että niiden olisi tarkoitus ilahduttaa lahjansaajaa. Harvoinpa lapset ilahtuvat villasukista ja markettisuklaasta. He haluavat samoja leluja kuin kavereillaankin on.
Tästä syystä olisikin järkevämpää, että useampi henkilö avustaisi yhtä köyhää perhettä, saataisiin niitä satasen lahjoja sitten niille köyhän lapsillekin.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaanpa, että harvalla on rahaa tai intressejä satsata jouluapulahjaan kokonaisen tabletin verran, eivätkä kaikki lahjoittajat välttämättä ole yksinkertaisesti perillä siitä, mikä on se tämän hetken hittilelu (taikka se hittilelu on huomattavan kallis). Suhteellisuudentajua!
Toisaalta onhan sekin totta, että jouluiloa ei välttämättä nostata lahja, joka on hankittu lähinnä omatunnon tyynnyttämiseksi lähimmältä alelaarilta, ja ikäiselleen mahdollisimman epäsopivaa tavaraa. Eihän sen tarvitse taloudellisesti iso satsaus olla, vaikka vähän ajatustyötä käyttäisikin sen suhteen, mistä saajan ikäinen voisi pitää. :)
Olen samaa mieltä tästä. Olen kritisoinut hiljaa mielessäni sellaisia lahjoittajia jotka selvästi eivät ollenkaan mieti mistä jokin lapsi saattaisi ilahtua, vaan otetaan ohimennen jotan satunnaista alelaarista. Sitten kun joku palstalla mainitsee, että tuo nyt ehkä ei ole sellainen lahja mitä lapset haluaisivat niin aletaan raivoamaan, että pitääkö tässä muka satasien lahjoja alkaa kiittämättömille ostaa. Ei se raha nyt tässä ole pääpointti, halvallakin saa oikein kivoja juttuja jos vähääkään käyttää aikaa miettimiseen.
Osa noista lasten joululahjoista tuntuu suoranaiselta v*ttuilulta köyhiä kohtaan. Annetaan rikkinäisiä ja ikätasoon tai sukupuoleen sopimattomia leluja. Noista sitten pitäisi olla kiitollinen.
Kyllä se köyhän lapsi haluaa niitä muotileluja ja kalliita kännyköitä ja tabletteja siinä missä muutkin. Kuinka moni lapsi on jouluna oikeasti onnesta soikeana saatuaan lahjaksi villasukat ja halpahallin alelaarin ylijäämävaraston krääsää?
Mutta avustus on avustus ja mulla on omat lapset lahjahankinnoissa etusijalla ja rahaa tai liikoja intressejä ei todellakaan ole laittaa avustuspaketteihin tabletin tai monen kymmenen euron edestä jotain leluja, joskaan ei myöskään mitään krääsääkään joka hajoaa joulupäivään mennessä.