Riittääkö sinulle mahdollisuuksien tasa-arvo

Vierailija

Vai ajatteletko, että valtion tehtävä on päättää sinun puolesta minkälaista elämää haluat elää ja minkälaisia valintoja teet lähtien työstä, opiskelusta, seurustelusta, perhe-elämästä jne..

Itse henk.kohtaisesti haluan tehdä omaa elämääni koskevat ratkaisut ilman, että valtio tekee ne minun puolestani.

Sivut

Kommentit (47)

Vierailija

No en todellakaan halua valtion puuttuvan valintoihini. Mutta ei kai se nyt missään länsimaissa teekään? Eikä kai kukaan sellaista haluakaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan halua valtion puuttuvan valintoihini. Mutta ei kai se nyt missään länsimaissa teekään? Eikä kai kukaan sellaista haluakaan?
Meillä on jo nyt mahdollisuuksien tasa-arvo ja ainoa suunta tästä on se, että valtio tekee elämänvalinnat puolestasi, mitään muuta suuntaa ei enää ole kuin rajoittaa ihmisten valinnanvapautta, jos halutaan esim jotain feministien ihanneyhteiskuntaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on jo nyt mahdollisuuksien tasa-arvo ja ainoa suunta tästä on se, että valtio tekee elämänvalinnat puolestasi, mitään muuta suuntaa ei enää ole kuin rajoittaa ihmisten valinnanvapautta, jos halutaan esim jotain feministien ihanneyhteiskuntaa.

Mistä olet saanut sellaisen käsityksen, että feministit haluaisivat rajoittaa ihmisten valinnan vapautta omaa elämäänsä koskevissa asioissa? Tunnen paljon vihervasemmistolaisia feministejä, mutta yksikään ei varmasti tuollaista halua. 

Vierailija

Minä haluan että muut ihmiset eivät päätä minun puolestani millaisen elämän saan. Jos liian moni nainen esimerkiksi haluaa heti tilaisuuden tullen jäädä vuosien äitiyslomalle, työnantajat eivät enää palkkaa naisia kuin surkeisiin pätkätöihin. Perhekeskeiset naiset eivät saa päättää minun työurastani.

Vierailija

Ei voi sekä syödä kakkua ja säästää sitä, tätähän ei moni tunnu tajuavan. Varsinkaan feministi, sentakia en kannata feminismiä, koska haluan säilyttää ihmisten valinnanvapauden omasta elämästään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä haluan että muut ihmiset eivät päätä minun puolestani millaisen elämän saan. Jos liian moni nainen esimerkiksi haluaa heti tilaisuuden tullen jäädä vuosien äitiyslomalle, työnantajat eivät enää palkkaa naisia kuin surkeisiin pätkätöihin. Perhekeskeiset naiset eivät saa päättää minun työurastani.
Yksinkertainen ratkaisu olisi perustaa oma yritys ja mahdollisuuksien tasa-arvo tämän takaa myös naisille eli valittamisen ja uhriutumisen sijaan voi toimia myös noin.

Vierailija

En voi muuhun johtopäätökseen tulla, että monien feministien suurin unelma on kontrolloida ja päättää muiden elämästä vauvasta vaariin asti. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen ratkaisu olisi perustaa oma yritys ja mahdollisuuksien tasa-arvo tämän takaa myös naisille eli valittamisen ja uhriutumisen sijaan voi toimia myös noin.

En ole valittaja enkä uhriutuja jos valitsen mieluummin olla työntekijä kuin yrittäjä. Aivan hölmöä tarjota ratkaisuksi työelämästä lähtemistä.

Vierailija

Suomessahan on mahdollisuuksien tasa-arvo jo nyt.

Ikävä kyllä tämä ei riitä, sillä naiset haluavat johtajaduuneihin tekemättä mitään sen eteen, puliukot haluaa että heidän pitää saada vähintään keskipalkan verran tukia, samoin vaativat matalapalkka-aloille hakeutuneet jne jne.

Kaikilla on ollut samat MAHDOLLISUUDET hakeutua vaikka presidentiksi mutta se ei riitä, vaan nykyajan (feministi?)logiikan mukaan kaikkien pitää PÄÄSTÄ presidentiksi. Vain se on aitoa tasa-arvoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä tämä ei riitä, sillä naiset haluavat johtajaduuneihin tekemättä mitään sen eteen, puliukot haluaa että heidän pitää saada vähintään keskipalkan verran tukia, samoin vaativat matalapalkka-aloille hakeutuneet jne jne.

Kaikilla on ollut samat MAHDOLLISUUDET hakeutua vaikka presidentiksi mutta se ei riitä, vaan nykyajan (feministi?)logiikan mukaan kaikkien pitää PÄÄSTÄ presidentiksi. Vain se on aitoa tasa-arvoa.

Kiva vertaus. Naiset ovat sinun mielestäsi yhtä hyödyllisä työelämässä kuin rappioalkoholistit. En tiedä onko sinulla mitään annettavaa työelämälle, mutta ainakaan tälle keskustelulle ei ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kiva vertaus. Naiset ovat sinun mielestäsi yhtä hyödyllisä työelämässä kuin rappioalkoholistit. En tiedä onko sinulla mitään annettavaa työelämälle, mutta ainakaan tälle keskustelulle ei ole.

Olipa kyllä niin helvetin typerä tulkinta että eihän tuohon voi sanoa enää muuta kuin että iso peukku sulle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen tasa-arvoa on se että sukupuolensa vuoksi on pakotettu valitsemaan tietty elämäntapa, eli yrittäjyys?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olipa kyllä niin helvetin typerä tulkinta että eihän tuohon voi sanoa enää muuta kuin että iso peukku sulle.

Jopas odotit vastausta innokkaasti. Ei mennyt kuin 1 sekunti tuon hengentuotteen näpyttelyyn ja lähettämiseen.

Vierailija

Ajatus siitä, että voisi olla yhteiskunta jossa kaikki ovat täysin tasa-arvoisia on absurdi jo ihan siitä syystä, että tasan ei mene nallekarkit geenejä jaettaessa. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat