Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulupostimerkki 80 senttiä! oikeasti, mitä hittoa Posti!

Vierailija

Eikö joulupostimerkki ole aina ollut reilusti halvempi kuin tavan merkki?? Kortteja lähetetään paljon ja kynnys lähettämiseen on pieni. Meinasi silmät tippua kun merkkejä olin ostamassa. Jäi muuten ostamatta!!!!

Sivut

Kommentit (77)

Vierailija

Mä en voi uskoa, että jollakin menee joku euron postimerkki noin tunteisiin. Montako sataa sukulaista sulla oikein on, kun ei ole varaa lähettää korttia kerran vuodessa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
1. Lk postimerkki maksaa nykyään 1,20 euroa. Hinnat nousseet kivasti...

Ei, kun 1,10. Kaalista anyways. Lopetin Postcrossailun, alkoi tulla turhan kalliiksi. Kiitos Suomen postilaitos! :(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No tavallinen kirjemerkki on 1€... onhan tuossa 20% alennus.

Mikä tavallinen? Tarkoitatko 2. luokkaa? 1. luokka maksaa 1,10.

Vierailija

Ja katsokaapa tätä! Viime vuodelta jos on jäänyt ylimääräisiä joulumerkkejä, ne eivät enää käy - on ostettava uusi merkki!

Posti on oikeasti paskonut imagonsa.... Asiakas eli kuluttaja on joutunut maksumieheksi tässä Posti-Itella-Posti skandaalissa joka maksoi satoja miljoonia.

http://m.iltalehti.fi/perhe/2014120318888392_pr.shtml

Ja joka helvetin joulunalus on lakkouhka tai lakkoillaan, jolloin kuluttaja tuntee nahoissaan kun on vuoden vilkkain liikenne postin osalta.

Vitt* mitä paskaa.

Vierailija

Lopetin jo joulukorttien postituksen jo monia vuosia sitten. Naapurille tiputan kortin luukusta ja muille sukulaisille toimitan kortit mummulaan ja laitan watsupissa viestiä että sieltä kortti on noudettavissa ja voi samalla käydä moikkaamassa mummoa.

Mummo tykkää mun tavasta kun se saa vieraita :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä en voi uskoa, että jollakin menee joku euron postimerkki noin tunteisiin. Montako sataa sukulaista sulla oikein on, kun ei ole varaa lähettää korttia kerran vuodessa?

En ole ap, mutta mietin mummoani otsikon luettua. Hän on vielä sitä ikäpolvea, joka lähettää vähintään 50 korttia jouluisin. Siinä se alkaa jo tuntumaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja katsokaapa tätä! Viime vuodelta jos on jäänyt ylimääräisiä joulumerkkejä, ne eivät enää käy - on ostettava uusi merkki!

Posti on oikeasti paskonut imagonsa.... Asiakas eli kuluttaja on joutunut maksumieheksi tässä Posti-Itella-Posti skandaalissa joka maksoi satoja miljoonia.

Ja joka helvetin joulunalus on lakkouhka tai lakkoillaan, jolloin kuluttaja tuntee nahoissaan kun on vuoden vilkkain liikenne postin osalta.

Vitt* mitä paskaa.

Ohis. Itse asiassa jo muutamina vuosina aiemmin on pitänyt ostaa lisämerkki "korvaamaan" uuden ja vanhan merkin erotus. Joulumerkit eivät siis ainakaan enää viime vuosina ole toimineet samalla tavalla kuin ikimerkit, joiden arvo käsittääkseni säilyy aina.

Kohta varmaan joulukorttien lähettämisessä on vaihtoehtona enää se 1. lk joulupostimerkki ja noista punaisista kuorista luovutaan. :/ (tämä siis spekulaatiota.)

Vierailija

Me olemme lopettaneet korttien postittamisen säännöllisen epäsäännöllisesti jo vuosia sitten, mutta nyt loppuu kokonaan. Ei siksi, etteikö olisi varaa, mutta Suomen postimaksut alkavat kuitenkin olla jo sitä luokkaa, että ei riitä ymmärrys enää.
Esim. pakettien lähettäminen on tehty niin järjettömän kalliiksi, ettei mitään rajaa.

Nyt tuo, ettei edellisvuoden merkit enää kelpaa, whadda hell?

Vierailija

Mä en nykyään lähetä kortteja kuin isovanhemmille, muuta saa tyytyä meileihin yms. Joulukortit on kivoja, mutta ei vaan ole varaa lähettää joka kumminkaimalle korttia. En ole tosin ainoa, omsassa ikäluokassa aika harva tuntuu enäälähettävän isoa määrää joulukortteja, pääsiäiskortteja vielä vähemmän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Vitt* mitä paskaa.

Ohis. Itse asiassa jo muutamina vuosina aiemmin on pitänyt ostaa lisämerkki "korvaamaan" uuden ja vanhan merkin erotus. Joulumerkit eivät siis ainakaan enää viime vuosina ole toimineet samalla tavalla kuin ikimerkit, joiden arvo käsittääkseni säilyy aina.

Kohta varmaan joulukorttien lähettämisessä on vaihtoehtona enää se 1. lk joulupostimerkki ja noista punaisista kuorista luovutaan. :/ (tämä siis spekulaatiota.)

Häh? En ainakaan minä ole mitään lisämaksua maksanut. Aina on perille menneet punaisessa kuoressa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat