Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vei koiraa eläinlääkäriin - ei ottanut rahaa mukaan!

Vierailija
11.11.2015 |

En nyt tajunnut sanoa erikseen, että ELÄINLÄÄKÄRI MAKSAA!

Yli kolmekymppinen mies kyseessä. En tiedä onko ihan normaalia käytöstä..

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikö eläinlääkäristä muka saa laskua? Ei tulis mieleenkään, että se pitäis siinä maksaa. En ole koskaan käynyt eläinlääkärin kanssa asioimassa.

Riippuu eläinlääkäristä. Joillain eläinlääkäreillä ei enää anneta laskua, koska niin moni on jättänyt laskun maksamatta ja periminen on sitten oma hommansa. Yleensä näissä on käteinen tai korttimaksu.

Ja tämän mies olisi voinut tietää etukäteen mistä? Ensimmäistä kertaa kun menee, mistä tietää että juuri tuolla ei voi saada laskua mukaan.

Minulta on kysytty hammaslääkärissäkin maksanko kortilla vai laskulla, ei se nyt niin ihmeellistä ole. Lompakko minulla on aina mukana, jos tuolla miehellä ei ollut, se on jo harvinaisempaa.

Julkisella puolella kun käy ihmislääkärissä, niin siellä ei voi koskaan maksaa käynnin yhteydessä, vaan lasku tulee AINA jälkikäteen kotiin. Ei ole ihan hoopoa luulla että sama olisi eläinlääkärissä.

Aika julma eläinlääkäri jos ei suostuis vaikka lopettamaan onnettomuudessa pahasti loukkaantunutta eläintä sillä perusteella että omistajalla ei ole rahaa mukana.

Eläinlääkäri on myös eläinsuojeluviranomainen, eläinlääkärin on pakko lopettaa kärsivä eläin. Näin määrää eläinsuojelulaki! Esimerkkisi on siis erittäin huono tähän tilanteeseen. Sen sijaan esim rokotuksia tai hammaskivenpoistoa eläinlääkärin ei ole mikään pakko alkaa tekemään ilmaiseksi.

Ja jos koira on hengenvaarassa, ei sitä ole pakko hoitaa ilmaiseksi vaan sen voi lopettaa halvimmalla mahdollisella tavalla. Jos omistaja haluaa terveen ja elävän koiran, siitä on maksettava itse.  

22/32 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikö eläinlääkäristä muka saa laskua? Ei tulis mieleenkään, että se pitäis siinä maksaa. En ole koskaan käynyt eläinlääkärin kanssa asioimassa.

Riippuu eläinlääkäristä. Joillain eläinlääkäreillä ei enää anneta laskua, koska niin moni on jättänyt laskun maksamatta ja periminen on sitten oma hommansa. Yleensä näissä on käteinen tai korttimaksu.

Ja tämän mies olisi voinut tietää etukäteen mistä? Ensimmäistä kertaa kun menee, mistä tietää että juuri tuolla ei voi saada laskua mukaan.

Minulta on kysytty hammaslääkärissäkin maksanko kortilla vai laskulla, ei se nyt niin ihmeellistä ole. Lompakko minulla on aina mukana, jos tuolla miehellä ei ollut, se on jo harvinaisempaa.

Itse pidän ymmärrettävänä sitä, että joskus lompakko unohtuu kotiin. Toisaalta luulin, että jokainen tajuaisi jo sesselleen aikaa varatessa tiedustella maksutavoista, varsinkin jos ei halua maksaa kortilla tai käteisellä. Minulle ei ainakaan tulisi mieleenkään mennä vaan ja pitää itsestäänselvyytenä sitä, että tottakai sieltä saa laskun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös niillä eläinlääkäreillä ole samat velvollisuudet kuin ihmislääkäreillä? Hädässä olevaa autetaan aina.

Kyllä yksityisillä lääkäriasemillakin hoidetaan ensin, maksetaan sitten. Joskus olen pyytänyt laskun kun kyse on ollut lapsen tapaturma esim. kerhossa, mutta eivät suostu moiseen. Olen sitten maksanut kortilla tai rahalla, mutta jäänyt miettimään, että mitä jos ei olisi ollut mukana? Verinen lapsi on jo hoidettu, vastuu on kerholla ja sen vakuutuksilla. Miksi minä joudun välikätenä maksamaan ensin?

Vierailija
24/32 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös niillä eläinlääkäreillä ole samat velvollisuudet kuin ihmislääkäreillä? Hädässä olevaa autetaan aina.

Kyllä yksityisillä lääkäriasemillakin hoidetaan ensin, maksetaan sitten. Joskus olen pyytänyt laskun kun kyse on ollut lapsen tapaturma esim. kerhossa, mutta eivät suostu moiseen. Olen sitten maksanut kortilla tai rahalla, mutta jäänyt miettimään, että mitä jos ei olisi ollut mukana? Verinen lapsi on jo hoidettu, vastuu on kerholla ja sen vakuutuksilla. Miksi minä joudun välikätenä maksamaan ensin?

Kyllä, mutta sillä erotuksella, että lasta ei tapeta vaan hoidetaan terveeksi. Koira päästetään tuskistaan. 

Vierailija
25/32 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksessä oli rokotus.

En nyt tajunnut sanoa miehelle ennen sen lähtöä että maksaa sitten xx euroa. Ajattelin että jokainen aikuinen ihminen edes VARAUTUU tuollaiseen vaihtoehtoon, itselläni on ainakin aina pankkikortti mukana.

Jotenkin tuntuu ihan.. no en teidä ehkä itse on niin tottunut käyttämään eläinlääkärissä. En silti edes teininä kuvitellut että olisi ilmasta / otin varusta kortin mukaan.

Mies oli saanut sitten neuvoteltua laskulle. 

ap

Vierailija
26/32 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäriasemilla on nettisivuillaankin hinnastot, maksutavat sun muut oleelliset tiedot. Kun etsii puhelinnumeroa voi tsekata nämä tiedot siinä samalla. Jos hoito on menevä vakuutuksen piikkiin, voi eläinlääkärillä olla vakuutusyhtiön kanssa sovittu maksu suoraan vakuutusyhtiöltä jolloin ei rahaa tarvita.

Jos hoito tulisi maksamaan huomattavia summia, eläinlääkäri siitä ennen hoidon aloitusta kertoo ja antaa asiakkaalle aikaa miettiä mistä sen rahan repii vai jätetäänkö hoito tekemättä ja sen sijaan päästetään lemmikki lopullisesti kärsimyksistään.

Vierailija
27/32 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläinlääkäriasemilla on nettisivuillaankin hinnastot, maksutavat sun muut oleelliset tiedot. Kun etsii puhelinnumeroa voi tsekata nämä tiedot siinä samalla. Jos hoito on menevä vakuutuksen piikkiin, voi eläinlääkärillä olla vakuutusyhtiön kanssa sovittu maksu suoraan vakuutusyhtiöltä jolloin ei rahaa tarvita.

Jos hoito tulisi maksamaan huomattavia summia, eläinlääkäri siitä ennen hoidon aloitusta kertoo ja antaa asiakkaalle aikaa miettiä mistä sen rahan repii vai jätetäänkö hoito tekemättä ja sen sijaan päästetään lemmikki lopullisesti kärsimyksistään.

Jos mies ajatteli näin saada rokotuksen vaimokkeen rahoista (jos ei yhteisiä rahoja), lasku sitten lankeaa naiselle, joka on ennekin hoitanut koiran huoltokulut. 

Ei se etukäteisarviokaan aina välttämättä kerro kaikkea. Oma koirani oli kuolemaisillaan ja lääkäri kertoi hoidon maksavan yli 400 euroa. No joo, kyllähän se maksoikin. 1 500 euroa. Toki lääkäri ei voinut tietää, että hoito jatkuu monta päivää. Mutta joo, aina ei voi omistaja eikä lääkäri tietää, missä sfääreissä lopulta liikutaan. 

Vierailija
28/32 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan kolmekymmpinen lähtee mihinkään ilman rahaa?

esim koirien kanssa lenkille lähtiessä en ota rahaa mukaan. 

Vierailija
29/32 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan kolmekymmpinen lähtee mihinkään ilman rahaa?

esim koirien kanssa lenkille lähtiessä en ota rahaa mukaan. 

Kyllä. Tämän ymmärrän. Mutta kaikkialle muualle kuin lenkille lähtiessäni, otan mukaan rahaa. Aiemmin en ottanut puhelintakaan, mutta nykyään otan lenkille puhelimen, koska ei voi koskaan tietää, mitä sattuu. 

Vierailija
30/32 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi maksaa tai tuikkaa lopetuspiikin perseeseen!

Vierailija
31/32 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kerho kunnan järjestämä? Silloin mennään kunnalliselle puolelle myös hoitoon. Ei kunta ole velvollinen maksamaan sun lapsesi yksityisiä lääkäreitä, jos terveydenhuolto on kunnan puolesta järjestetty.

Vierailija
32/32 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri myös kulkee pitkiäkin aikoja ilman lompakkoa. Jos joku vahingossa pyytää lounaalle, jää silloin maksumieheksi, työkaveri kun ei ikinä myös muista maksa velkojaan.

Pari kertaa olen lainannut rahaa ja en saa ut takaisin, on ehkä n 10 e auki, on nyt helpposanoa et ole entisiäkään velkoja maksanut, nyt on helppo kieltäytyä.

Joku päivä jäivät ylitöihin ja kaikki lähtivöt koteihinsa takseilla, kun talo maksoi. Kukaan ei suostunut lainaamaan hänelle rahaa, ei edes pomo. Sai sitten kulkea pari h julkisilla jotta oli kotona puolen yön aikaan. Aamulla takas. Ja kehtasi valittaa.

Helppo oli kuittailla sulla on luottotiedot täällä mennyt. Maksa velat pois, ehkä sitten joku sulle laina ai ei.

Lompakon jättäminen kotiin on aika hölmöä