Hymy = hyvä palvelu?

Seuraa 
Liittynyt21.9.2015

Löytyykö vielä näin vanhanaikaisesti ajattelevia? Muistan joskus parikymmentä vuotta sitten alan koulussa arvosanani laskeneen, koska en hymyillyt tarpeeksi työtehtävissä.

Lähes koko työurani olen ollut asiakaspalvelutyössä ja perusilmeeni on aika vakava. Katson kuitenkin asiakkaita silmiin, olen helposti lähestyttävä, ystävällinen ja asiallinen. Väkisin en voi taikka edes halua alkaa "irvistelemään" tekohymyä. Tärkeämpää on hoitaa työ hyvin/selvittää asiakkaan tarpeet kuin hymyillä järjettömästi koko ajan.

Jotkut vanhat papat tästä joskus huomauttelevat esimerkiksi tyyliin: "missäs se tytön hymy on" yms. (ja olen lähes 40-kymppinen).

Minulle on tärkeämpää asiakkaana asioiden hoituminen eikä se hymy. Kunhan ei ihan naama väärällään olla.

Kommentit (6)

pumpuli
Seuraa 
Liittynyt21.9.2015

Ok. Kyllä minäkin silmiin katson  ellei asiakas vaivaannu (näitäkin on).

Ilahdutko myös tekohymystä? Tai jos on jotain selvitettävää ja asia ei etene mitenkään, mutta hymyä riittää? Kumpi siis tärkeämpää?

Persereikä
Seuraa 
Liittynyt8.11.2015

En osaa hymyillä,(paskat hampaat) mutta kun asiakas kysyy tuotetta jota tiedän juuri laittaneeni lähistölle, kerron että "hetki, tuon sen" ja kymmenen sekunnin päästä tuote on asiakkaalla ja kerron että olkaa hyvä! Kauniisti irvistäen (kun mulla on ne paskat hampaat), niin asiakkaalle ja mulle jää hyvä mieli.

goaliemomma
Seuraa 
Liittynyt10.11.2015

pumpuli kirjoitti:
Ok. Kyllä minäkin silmiin katson  ellei asiakas vaivaannu (näitäkin on).

Ilahdutko myös tekohymystä? Tai jos on jotain selvitettävää ja asia ei etene mitenkään, mutta hymyä riittää? Kumpi siis tärkeämpää?

Etkö siis pysty työskentelemään ja hymyilemään yhtaikaa?

Mä ilahdun myös tekohymystä.

Vierailija

Hymy on kiva, jos se on aito! Ei sellainen väkinäinen ystävällisyys ja tekohymy tunnu mukavalta. Toiset asiakaspalvelijat vaan on luonnollisempia kuin toiset.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat