Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka psykoterapiaan pääse köyhä?

Vierailija
10.11.2015 |

Mulla on erittäin traumaattinen lapsuus. Nyt avioero tulossa. Ulkoapäin näyttää että olen ok,mutta mun sisällä on jättiturvattomuus,pelottaa. Monta kertaa ja viimeistään nyt haluan ottaa selvää itsestäni,löytää jonkinlaisen rauhan. Haluaisin psykoterapiaan,mutta eihän mulla ole sellaisia rahoja. Miten sinne oikein pääsee?Kuinka kipeä täytyy olla,että esim. kela korvaa?Mä kyllä ihan todella tarvitsen apua ja paljon!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole rahaa tai omaisuutta niin et saa oikeaa terapiaa. Koettu juttu.

Mutta kun sinulla ei ole rahaa tai omaisuutta niin saat omilla rahoilla tai toimeentulotuella hankkia lääkkeitä. Nykyään käytetään Ketipinoria kaikkeen ja sen lisäksi Zyprexaa. Jos lääkkeet ei toimi niin nostetaan annosmääriä.

Vierailija
22/28 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huonot mahdollisuudet, ainakin täällä Pohjois-Karjalassa. Tai sitten kannattaa valehdella todella rajusti tai esittää kuolevaa tms.

Itse olen kärsinyt 7 vuotta vaikeasta masennuksesta, vaikeasta unettomuudesta, vaikeista paniikkikohtauksista, pelkotiloista, pakkoajatuksista... Ainoa apu mitä olen saanut, on resepti masennuslääkkeeseen jota söin nelisen vuotta sitten vuoden ja lihoin 30kg. Olen sen jälkeen käynyt lääkärissä lukemattomia kertoja ja aina kirjoittavat uuden reseptin samaa paskalääkettä, vaikka sanon etten edes syö sitä.

Heikot karsitaan on kenties heidän mottonsa, toivovat että tappasimpa jo itteni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti pääsee psykoterapiaan köyhä. Rahaa sen maksamiseen köyhällä tokikaan ole ei. Suositeltavampaa ja halvempaa benfurmanilainen lyhytterapia on!

Vierailija
24/28 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala tekemään rikoksia, esim vaikka petoksia joilla sitten rahoitat psykoterapian. Tai ryhdy myymään huumeita tai muuta. Sillä lailla me muutkin "köyhät" terapiamme maksetaan. Kelasta ei saada mitään. Arvoisa psykiatrikaan kirjoita lähetettä vaan reseptiä vain neurolepteihin..

Vierailija
25/28 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullisin ja kaiken kaikkiaan helpoin tie psykoterapiaan on hakeutua ensin paikkakuntasi mielenterveystoimistoon. Varaat ajan sairaanhoitajalle ja psykiatrille. Jos et tarvitse akuuttia apua (eli et ole itsetuhoinen ja pystyt hoitamaan päivittäiset asiat ja pärjäät arjessasi), saat psykiatrilta lähetteen paikkakuntasi psykiatrian poliklinikalle, psykoterapeutin vastaanotolle. Tällöin sinun ei itse tarvitse etsiä terapeuttia, kuten Kelan tapauksessa. Lisäksi terapiakäynnit ovat sinulle ilmaisia. Jos joudut matkustamaan terapiaan, saat matkakorvausta Kelalta. Hyvä puoli tässä myös se, että et jää missään vaiheessa yksin. Psykoterapian tässä muodossa sinulla on käytettävissäsi samaan aikaan omahoitajan, psykoterapeutin ja psykiatrin tuki (Psykiatrian poliklinikalla he toimivat samassa työryhmässä). Tarvittaessa saman talon alta saa myös työkykyarviot tehtyä, kuten kuntoutussuunnitelmaakin. Itse hakeuduin tätä kautta psykoterapeutille viime kesänä ja ensimmäinen aika oli jo heinäkuun lopussa. Käyn kerran viikossa / 1 tunti. Psykoterapiaan saa lähetteen, jos on siinä kunnossa, että pystyy käsittelemään asioita. Siellä keskitytään enemmän tulevaisuuteen ja itsensä kanssa työskentelyyn omien toimintamallien muutokseen, jotka ei luonnollisesti onnistu jos on syvä masennus ja ahdistus päällä. Voimia ja tsemppiä sinulle!

Vierailija
26/28 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun psykologi sanoi, että Kelan korvaus tulee nousemaan ensi vuoden alusta, niin että itselle maksettavaksi jää suht pieni omavastuu (tyyliin 20 e kerta). Yritin googlettaa, mutta löysin vain jonkun hallituksen linjauksen asiaan liittyen, en mitään konkreettista päätöstä tai infoa. Tietääkö kukaan onko tästä jossain "mustaa valkoisella"?

Vierailija
27/28 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet pitää syödä ensin ja pidempään.

Ei pidä paikkaansa. Miksi valehtelet?

Vierailija
28/28 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse marssin aikanani lääkärin pakeille kun olo olin niin maassa etten enää meinannut jaksaa. Lääkäri ohjasi minut eteenpäin depressiohoitajalle noin pariksi kk:si, joka järjesti minulle yhden yhteisen kerran psykiatrin kanssa. Depressiohoitaja antoi minulle muutaman psykoterapeutin yhteystiedot ja auttoi täyttämään korvaushakulomakkeet Kelaan.

Otin yhteyttä psykoterapeutteihin ja löysin sopivan.

Tämän depressiohoitajan apu ja tuki oli merkittävää tuolloin, kun olin itse niin huonossa kunnossa etten olisi jaksanut tai varmastikaan saanut oikeen asioita itse rullaamaan ilman häntä.

Nyt menossa kolmas vuosi ryhmäpsykoterapiaa ja kyllä tässä ajassa on tapahtunut ihmeitä omassa pääkopassa. Ryhmäpsykoterapia on minusta hyvä vaihtoehto, se on myös halvempi kuin yksilöpsykoterapia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan