Näen unia jossa ätini kuolee tai sanoo kuolevansa. Olenko tulossa hulluksi?

Vierailija

Äidillä parantumaton sairaus. Nyt tällä viikolla olen joka yö nähnyt unta että äiti kuolee tai hän kertoo minulla kuolevansa nyt.
Herään uniin 2-7 kertaa yössä ja olen ihan hikinen, sydän hakkaa ja ahdistaa.
Olenko sekoamassa vai mitä on nyt tapahtumassa?
Pelottaa jo mennä nukkumaan.

Kommentit (8)

Vierailija

Sinun aivosi käsittelevät sitä kuolemaa, siksi näet jatkuvasti unia siitä.

Mun 75-vuotias äitini taas jauhaa oikeasti kuolevansa koko ajan, ja se on todella ärsyttävää. Kaikenlaisia vaivoja on, jopa sellaisia jotka voivat hetkessä johtaa kuolemaan, mutta ei kukaan voi tietää päiviensä määrää.
Olen nähnyt unia joissa hän sanoo kuolevansa nyt, soittaa että kuolee nyt tms. Ja ahdistavaa se on, ymmärrän sinua hyvin. Ehkä siinä pikkuhiljaa valmistuu siihen kuoleman kohtaamiseen.

Realistisesti, mutta peläten odotan tapahtumaa koska minulta ei ole koskaan kuollut ketään läheistä.

Vierailija

Et ole tulossa hulluksi. Ihan ymmärrettävää tuollaisessa rankassa elämäntilanteessa. Varmasti pelkäät sitä, että äitisi kuolee.
Minäkin näin yhdessä vaiheessa jatkuvasti sellaista unta, että murhaan jonkun ja minun täytyy piilottaa ruumis tai paeta. Eikä sille ollut edes mitään erityistä syytä. Olin vain hyvin stressaantunut niihin aikoihin.

Vierailija

Minun äiti tuli töistä kotia soitti minulle ja sanoi työpäivän olleen hyvä. Kertoi miten laittaa ruokaa ja käyttää koirat ulkona.

Siitä sitten 10 minuttia niin äitini kuoli 53 vuotiaana keittiön lattialle. Itse olin 31 vuotta silloin.

heart

Se on ahdistusta ja ihan luonnollinen reaktio. Sitä ahdistusta ei tarvi pelätä vaikka se tuntuu aivan järkyltä. Ei kannata ainakaan koittaa estellä sitä, anna sen tulla. Sun ois hyvä päästä puhumaan jonkun kanssa. Mä selviin nykyisin ahdistukseni kanssa kun tosiaan olen tajunut että se saa tulla. Vaikeaa sen kanssa oli pitkään. Voimia elämääsi ja tilanteeseesi!

Voimia!

Et ole hullu, pura se ahdistus ja pelko pois jollakin tavalla mikä sulle sopii. Kirjota, maalaa tms. Hyvä että kirjotit tänne etkä jääny yksin pyörii noiden ajatusten kanssa. Tunteen purkaminen elkeyttää ajatuksia ja alkaa hoksata että mikä pelottaa ja miksi. Tosi tärkeää kysyä iteltä että miksi minusta tuntuu tältä? Voimia raskaaseen tilanteeseen.

Vierailija

Kiitos viesteistä. Olen tänään menossa työterveyteen juttelemaan asiasta.
Äiti tällä hetkellä sairaalassa ja sielä pitäisi käydä. Huono omatunto kun en mene joka päivä. Kotonakin pitäisi olla lapsen kanssa. Lapsen lääkäriasioita pitäisi hoitaa. Töissä kamala kiire ja sekin stressaa.
Tuntuu että koko elämä sekavaa soppaa ja pitäisi olla kahdessa paikassa yhtäaikaa ja pitäisi tehdä kahta asiaa yhtäaikaa.
Toivottavasti työterveydestä saa jotain apuja/vinkkejä.

Työstressi ollut nyt vuoden eikä loppua näy. Äidin tilanne voi jatkua vaikka vuoden vielä tai pidempään.

Ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat