Kuinka psykoterapiaan pääse köyhä?

Vierailija

Mulla on erittäin traumaattinen lapsuus. Nyt avioero tulossa. Ulkoapäin näyttää että olen ok,mutta mun sisällä on jättiturvattomuus,pelottaa. Monta kertaa ja viimeistään nyt haluan ottaa selvää itsestäni,löytää jonkinlaisen rauhan. Haluaisin psykoterapiaan,mutta eihän mulla ole sellaisia rahoja. Miten sinne oikein pääsee?Kuinka kipeä täytyy olla,että esim. kela korvaa?Mä kyllä ihan todella tarvitsen apua ja paljon!

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Moi. Kyllä Kela korvaa kykyään psykoterapiaa työ- ja opiskelukyvyn turvaamiseksi aika hyvinkin. Tarvitset B-lausunnon lääkäriltä ja terapeutti pitää etsiä itse. Esim. Mikael Saarisen Psykoterapiaan kirjasta saat hyvää tietoa. Tsemppiä!

Vierailija

Ja jos on suljetulle menossa niin Kela ei kylläkään korvaa siinä kohtaa. Psykoterapian aloittaakseen ei daa myöskään olla liian huonossa kunnossa.

Vierailija

Olen ymmärtänyt psykiatrin puheista että valtiota kiinnostaa lähinnä se että ihmiset on työkykyisiä. Hankkiudu asiakkaaksi ja valita ettet pysty tekemään töitä.

Vierailija

5: en tiedä mistä tietosi on peräisin. Kela kyllä korvaa, ei ole mitenkään harvinaista vaan yhä yleisempää. Rahojahan juuri lisättiin!

Vierailija

Ei siellä varallisuutta kysellä, lääkärin (psykiatrin) lausunnolla voit hakea kelasta korvausta psykoterapiaan. Kaava on sama rikkaalla ja köyhällä.

Vierailija

Ei mitenkään. Töihin ei pääse, koska pää ei ole kunnossa ja päätä ei saa kuntoon, koska ei ole töitä ja sitä kautta rahaa. Yhden rivin laitan lottoa joka viikko ja toivon parasta

T. toinen samassa tilanteessa oleva

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Todella harvoille myönnetään psykoterapiaan rahaa. Ja kallista se on kelan rahan jälkeenkin.

Minulla maksettavaa kelakorvauksen jälkeen jää alle 30e/käynti. Mielestäni ihan kohtuu hinta, toki se on suhteellista mikä kellekin on kallista.

Vierailija

Se kelan korvaus on ihan naurettava juttu. Terapia tulee senkin kanssa niin kalliiksi, ettei ainakaan minulla ollut varaa kuin halpaan terapeuttiin ja lyhyeen terapiaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat