Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelko. Raskaaksi tulemisesta.

Vierailija

Minulla kaksi ihanaa lasts 3v ja 6v. Haaveilen päivittäin kolmannesta lapsesta. Toisessa raskaudessa todettin np-ultrassa yli 3 mm niskaturvotus ja siitä sitten koko raskauden aikana vaan pelkäsin sairaan lapsen saamista. En nauttinut hetkeäkään. Nyt on sellainen olo että miksi menisin ottamaan sellaista riskiä? Kuitenkin vauvakuume on kova välillä. Pitääkö kuunnella sydäntä vai aivoja? Tiedän että nykyiset lapsenikin voi sairastua tai jäädä auton alle ja vammautua. Miksi tämä pelko on niin kova😧

Kommentit (7)

Niin

Se on riski mikä on vaan otettava jos lapsen haluaa. Monestihan niskaturvotus ei välttämättä tarkoita pahinta, ellei sitä ole todella paljon. Itse otin lisäksi veriseulan ja jos niskaturvotus ja veriseula olisi hälyttänyt, olisin ottanut lapsivesi punktion.

Ikä kasvattaa vammaisen lapsen saantimahdollisuutta.

Monella on raskauden aikana isoja ongelmia mutta silti tehdään toinen lapsi. Joillakin lapsi jopa kuolee loppumetreillä mutta siitäkin selvitään. :(

Vierailija

Totta tuo. Riski on olemassa. Nyt on vaan se että jotenkin pahentaa se asia että sain terveen lapsen vaikka niskaturvotus ja seulat hälytti. Olenko vaan tyhmä jos haaveilen kolmannesta ja sitten jos saankin sairaan lapsen niin ei paljoa lohduta että olis vaan pitänyt tyytyä tuohon läheltäpiti.... en tiedä jos saatte mitään selkoa. Moni saa sairaan lapsen vaikka raskauden aikana kaikki hyvin.

Ap

hmm

Harva nauttii raskaudesta. Itse asiassa kukaan tuntemani nainen ei ole nauttinut. Se alituinen pelko siitä meneekö kesken, onko kaikki ok, on vaan kestettävä. Kun lapsi syntyy, palkinto on sen arvoinen :) 

Kyllä niillä testeillä aika hyvin näkee tuleeko pahasti kehitysvammainen vai ei. Toki riski on aina. Se on elämää.

Vierailija

Ei vauvakuume ole hyvä syy hankkia lasta. Ihan niin kuin koirakuume ei riitä perusteesi koiran hankkimiselle tai autokuume auton.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat