Kustantaako toimeentulotuki astianpesukoneen?
Olemme lapsiperhe ja pesukoneemme hajosi. En tiedä käytäntöjä, koska olemme saaneet tukea vasta kuukauden.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Nokinaamoille? Mitähän mahdat tarkoittaa? Kyseinen sana ei kuulu omaan sanavarastooni.
ap
Hän tarkoittaa tietenkin neekeriä.
Kyllä nyt tuo pitäisi tietää.
Kiitos asiallisesti vastanneille. Tämä keskustelu ei tuottanut sitä tietoa, mitä hain.
ap
No, mutta jos oikein akateeminen…..
Aika lepsun sosiaalityöntekijän tarvitset ja hyvät perusteet siihen miksi tarvitsette uuden koneen (ja miksi sitä ei saa vakuutuksesta/vuokraisännältä). Eli periaatteessa ei kyllä toimeentulotuella pitäisi pystyä mitään astianpesukoneita ostamaan koska itselleni on yhden lapsen kanssa sanottu että edes pesukonetta emme saa maksusitoumuksella koska yhden lapsen kanssa ehtii hyvin pestä pyykit käsinkin tai käyttää pesulaa.
Astianpesukone ei ole pakollinen hankinta eli siihen voi saada vain harkinnanvaraista tukea ja siten se on oikeastaan kiinni käsittelijän harkinnasta.
TULETKO TOIMEEN ILMAN TISKIKONETTA?!?! anteeksi caps lock, mutta ärsyttää, kun kaikki eivät edelleenkään käsitä, että toimeentulotuki on toimeentulo-tuki, ei mikään säästötili...
No ei todellakaan. Käsinkin voi tiskata ja tiskiharja menee siinne kiinteään elinkustannusosuuteen eikä sitä huomioida erikseen.
Pyykkikoneeseen voisi jotain saada, jos ei olisi mahdollisuutt käyttää taloyhtiön konetta tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asutte vuokra-asunnossa niin vuokraisännän kuuluu se kustantaa oli se sitten yksityinen tai kunta/kaupunki. Ei siihen sossua tarvita.
ei kuulu ellei se ollut sielä kun asuntoon on muutettu kuten esim jääkaappi.
Eikö ap.ta hävetä yhtään vinkua sossulta uutta tiskaria? Juuri tän takia kukaan ei tykkää sossupummmeista.
Toimeentulotuki on hätä vara joka ei kata kodin hienouksia.
Kotivakuutus korvaa luultavasti ainaki osan.
Ei hävetä. Olen korkeakouluttanut itseni ammattiin, mutta valtiolla ei ole minulle eikä 20000 muullekaan työnhakijalle työtä tarjota.
Oikeastiko joku luulee, että valtion tehtävä on tarjota työpaikat jokaiselle ihmiselle????
Hyvä ap. Harkinnanvaraista toimeentulotukea voi saada, kun perustelee sen tarpeen huolellisesti. Aina kannattaa yrittää. Juuri sitä varten harkinnanvarainen osuus on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollette ole suurperhe, niin tuskin silloin ainakaan. Kerro, miksi verovaroistamme pitäisi kustantaa sinulle astianpesukone, etkö pysty tiskaamaan käsin?
en ole ap, mutta nyt haloo hoi, eletään 2010-lukua!
miksi jonkun pitäisi tiskata käsin vain siksi että on köyhä?
Miksi jollekin pitäisi ostaa tiskikone verorahoilla? En ymmärrä tätä tukien varassa olevien logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollette ole suurperhe, niin tuskin silloin ainakaan. Kerro, miksi verovaroistamme pitäisi kustantaa sinulle astianpesukone, etkö pysty tiskaamaan käsin?
Miksi jollekin pitäisi ostaa tiskikone verorahoilla? En ymmärrä tätä tukien varassa olevien logiikkaa.
Perustele miksi EI pitäisi. Jep, et osannut....
Mun Ferrari hajos, kustantaanko sossu mulle uuden?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asutte vuokra-asunnossa niin vuokraisännän kuuluu se kustantaa oli se sitten yksityinen tai kunta/kaupunki. Ei siihen sossua tarvita.
Eikö ap.ta hävetä yhtään vinkua sossulta uutta tiskaria? Juuri tän takia kukaan ei tykkää sossupummmeista.
Ei hävetä. Olen korkeakouluttanut itseni ammattiin, mutta valtiolla ei ole minulle eikä 20000 muullekaan työnhakijalle työtä tarjota.
Oikeastiko joku luulee, että valtion tehtävä on tarjota työpaikat jokaiselle ihmiselle????
Ap on taas niitä akateemisia jotka eivät halua kouluttautua mihinkään tavalliselle ns duunarialalle kun akateemisuus ei elättäkkään. Kyllä nostan akateemiselle miehelleni hattua kun hän muutama vuosi sitten jäi työttömäksi ja kun ei töitä löytynyt kouluttautui ihan tavalliseksi duunariksi ja sai töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustele miksi EI pitäisi. Jep, et osannut....
Koska tiskikone ei ole mikään välttämättömyys kenenkään elämässä. Ei ole kyllä pesukonekaan, mutta sen nyt vielä jotenkuten ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tainnut valita väärän ammatin. Nyt sitten jotain uusia vaihtoehtoja metsästämään. Tuollaisella asenteella ei kenellekkään pitäisikään antaa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tarvitset autoa työssäsi, saat todennäköisesti maksusitoumuksen auton hankintaan. Ei upouuden Ferrarin, mutta sellaisen auton jolla voit kulkea työmatkat.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap. Harkinnanvaraista toimeentulotukea voi saada, kun perustelee sen tarpeen huolellisesti. Aina kannattaa yrittää. Juuri sitä varten harkinnanvarainen osuus on olemassa.
Ketjun AINUT oikea ja asiallinen vastaus. Eli pitää anoa HARKINNANVARAISTA TUKEA. Sossu sitten päättää tarpeen, onko sitä vai ei. Aina siis voi anoa kaikkea, mutta eri asia saako...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tainnut valita väärän ammatin. Nyt sitten jotain uusia vaihtoehtoja metsästämään. Tuollaisella asenteella ei kenellekkään pitäisikään antaa töitä.
Mutta aloittajan ongelmaa tiskikoneen puuttumisesta uudelleen kouluttautuminen ei kyllä tässä ja nyt ratkaise....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarvitset autoa työssäsi, saat todennäköisesti maksusitoumuksen auton hankintaan. Ei upouuden Ferrarin, mutta sellaisen auton jolla voit kulkea työmatkat.
Ja höpönhöpön ja hevon humppaa - mitään autoja saa.. mä en oikeesti kestä näitä palstan idiootteja.
Turha kiukutella muille jos et ole älynnyt käyttää kaikkia tukimuotoja hyväksesi. Toiset älyävät ja se onkin hyvä koska meiltä kerätään älyttömiä summia veroihin ja eliitin käyttöön.