Mikä syöjä on sellainen, joka ei syö punaista lihaa?
Syö siis kanaa, kalaa, munia, maitoa jne., muttei syö nisäkkäitä (eikö se ole punaisen lihan määritys?)?
Kommentit (29)
Sitä kutsutaan fregetaristiksi jos ei syö punastalihaa mutta muuta syö:)
idiootit. HYVÄ KASVIS SYÖNTI WUHUUU!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietävätkö kaikki, mitä on "punainen liha"? Luuleeko joku, että se on raakaa tai puoliraakaa lihaa, sillä kypsä pihvihän ei ole enää punainen? Vai onko se samanlainen käsite kuin punainen maito, punainen lenkki ja punainen Marlboro?
Käsittääkseni punaista lihaa ovat naudan-, sian- ja lampaanliha. Riista taas ei kuulu punaisen lihan määritelmään eikä siihen liity isommin puoluekantakaan, siksipä olen päättänyt valjastaa 6 kilon poronpaistin pötsikiitoon jouluksi ja naatiskella sen kaikkine mahdollisine lisukkeineen, viineineen päivineen, et silleen!
Sika ei ole punaista lihaa. Lohi sen sijaan on.
Minä haluan iberian sikaa ja naudan lihaa jonka kasvatuksessa ollaan käytetty viiniä ruokkimiseen tai lampaan kyljyksiä. Lampaan kyljykset ovat hyviä tikkareita. Aijjaijjai, en ole syönyt lihaa ~10päivään, aijjaijjai että syön lihaa seuraavaksi antaumuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen VB6-dieetillä. Eli Vegan Before 6. Eli syön vegaanisesti kello kuuteen asti illalla.
No ei, vitsi vitsi. Mutta olin työmatkalla New Yorkissa ja huhheijaa niitä erikoisruokavalioita! Siellä törmäsinkin tällaiseen VB6-dieettiin. Oli raukka rouva ihan tosissaan.
Asia ei ole mitenkään uusi. Muslimit eivät saa syödä lihaa ennen auringonlaskua ;)
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ramadan
:D :D :D
Olitsa nyt tosissas tan kanssa - eli Ramadan kestaa koko vuoden vai ja sen aikana lihaa syodaan vain auringonlaskun jalkeen?
:D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietävätkö kaikki, mitä on "punainen liha"? Luuleeko joku, että se on raakaa tai puoliraakaa lihaa, sillä kypsä pihvihän ei ole enää punainen? Vai onko se samanlainen käsite kuin punainen maito, punainen lenkki ja punainen Marlboro?
Käsittääkseni punaista lihaa ovat naudan-, sian- ja lampaanliha. Riista taas ei kuulu punaisen lihan määritelmään eikä siihen liity isommin puoluekantakaan, siksipä olen päättänyt valjastaa 6 kilon poronpaistin pötsikiitoon jouluksi ja naatiskella sen kaikkine mahdollisine lisukkeineen, viineineen päivineen, et silleen!
Joo paitsi etta sianliha ei oikeastaan ole punaista. Siis kypsana. Ja mites joku ankka, sekin on punaista lihaa. Vaikka onkin lintu. Tai tonnikala - sekin on punaista raakana.
Itse en hirvean mielellani syo suuria maaria lihaa, joka on jatetty keskelta mediumiksi tai sita raaemmaksi. Ei, koska en pitaisi sen mausta, mutta siita tulee akuutti varpusparvi nykyaan, kun syon kasvispainotteisesti ja lihaa ehka sen sata grammaa viikossa kaikenkaikkiaan.
Ravintoloissa siis sanon olevani kala-kasvissyoja. Eli lakto-ovo-pesco.
Kutsutaan ihmiseksi joka elää terveellisesti.
Naudanliha aiheuttaa syöpää ja sianliha jumittuu suolistoon.
Usassa paskasesta naudanlihasta saatu kolibakteeria kun ulostetta jää lihaan.