Voiko nuori afrikkalainen mies oikeasti rakastua vanhempaan suomalaiseen naiseen?
Siis mun yksi tuttavani löysi lomaltaan romanssin, on itse 50 ja mies on noin 30, miehen ikää en tiedä tarkkaan. Ovat kovinkin rakastuneita ja on ollut puhetta naimisiinmenosta ja muusta. Toinen tienaa muutaman kympin kuussa, toisella vakituinen työ suomessa, oma asunto jne. Olen varoitellut ystävääni ettei mies olisi vaan rahan perässä. Keskustelin asiasta myös poikaystäväni kanssa joka on suunnilleen samanikäinen kuin tuo tumma mies ja hän oli sitä mieltä ettei ikinä voisi tuntea mitään seksuaalista tätä tai naista kohtaan, vaikka nainen ihan perusmukava onkin. Tai siis ettei ylipäätänsäkään haluaisi olla jonkun kanssa joka voisi olla hänen äitinsä. (Poissuljettuna Demi Moore tietenkin). :)
Mitä mieltä olette? Itsestäni tuntuu hullulta ylipäätään että kaksi ihmistä haluavat mennä naimisiin jonkun parin viikon lomaromanssin seurauksena ja varsinkin näin kun asetelma on tämä. Ymmärsin että ajatus naimisiinmenosta on tullut miehen puoleta.
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Afrikassa iällä ei ole samanlaista merkitystä, niin kuin koollakaan. Mutta sekin muuttuu. Itselläni oli afrikkalainen ystävätär jolla oli 70 vuotias miesystävä. Ja hän aidosti tuntui rakastavan pappamiestä, vaikka itse oli menevä mimmi. Moni haluaa parempiin oloihin, mutta silti rakastaa puolisoaan. Suomessa ulkopuolinen paine on valtava. Paremmin suhteet toimii siellä Afrikassa.
Olivatko naimisissa? Afrikka on tietenkin suuri maanosa monine valtioineen mutta minun tuntemani sikäläiset haluavat poikkeuksetta lapsia ja isolla ikäerolla, varsinkin jos nainen on todella paljon vanhempi se ei vaan onnistu.
Elä itse koko elämäsi äärimmäisessä köyhyydessä niin rakastut kyllä vanhempaankin ihmiseen jos se vie sinut pois sieltä. Jos vanhempi ihminen on sinulle aidosti hyvä, koulutettu, ei-väkivaltainen ja siisti. Sinulla ei ole ehkä ole koskaan ollut vanhempia tai he ovat pahoinpidelleet sinua, näät ko. henkilössä myös vanhemman itsellesi.
Sano että lykkyä tyköhön!
Ihmiset voi rakastua muutamassa viikossa toisiinsa, jos oikeasti on paljonkin yhteistä.
Toiset tykkäävät vanhemmasta ja toiset nuoremmista, kun molempien viehätykset saadaan yhteen on siinä jo hyvä alku.
Muistuta hänelle vain avioehdoista, jotta jos ero tulee jostain syystä, niin ei mene omaisuus puoliksi.
Aikahan sen näyttää ovatko toisilleen ne oikeat, kaikkea hyvää heille silti 🙂
Voi olla, mutta ei noilla kehitysmaalaisilla, ne haluaa vain usaan tai eurooppaan, jonka luulevat olevan joku ihmeellinen taikamaa
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden tällaisen pariskunnan, joka vaikuttaa oikeasti onnelliselta. Nainen on noin 50 ja hyväpalkkaisessa työssä, mies 25 ja köyhästä maasta, ei kuitenkaan Afrikasta. Olin täysin vakuuttunut siitä, että kun oleskelulupa on taskussa, vaihtaa mies nuorempaan, mutta eipä vain ole vaihtanut. Hänellä on nykyään pysyvä oleskelulupa ja työpaikkakin, joten mitään ulkoista syytä jatkaa suhdetta ei käsittääkseni ole. Mies puhuu vaimostaan aina kauniisti ja he tekevät paljon asioita yhdessä.
Toivotaan, että näin jatkuu myös sen jälkeen, kun mies on saanut kansalaisuuden (vaatii 5 vuoden maassaolon ja kielikokeen).
En usko. Valkoinen on vain kävelevä lompakko siellä ja täällä, ei mikään ihminen.
Kyse tällaisissa suhteissa on ennen kaikkea rahasta. Afrikkalainen ajattelee, että raha on tärkeämpi kuin rakkaus, mikä on myös ymmärrettävää köyhempien maiden olosuhteet huomioon ottaen. Gambialaisilta kavereilta olen kuullut, että suku painostaa ottamaan nuoren parikymppisen vaimon, vaikka itse olisi jo esim kuusikymppinen. Vaimon tarkoitus on synnyttää ja kasvattaa lapset ja olla miehen palvelija ja miehen perheessä ruuanlaittaja. Jos siis mies valitsee vanhemman länsimaalaisen vaimon, on kyse rahasta. Tällaista suhdetta afrikkalainen suku tukee, koska sen on tarkoitus tuoda huomattavaa helpotusta talouteen. Kun mies sitten käy vieraissa ja kenties jää tästä kiinni ja nainen laittaa kapuloita rattaisiin asian vuoksi, kääntyy asia niin päin, että nainen on ongelmallinen ja hänestä on lupa siksi myös helposti erota.
Tunnen myös pariskunnan, jossa nainen vanhempi ja mies nuorempi. Ulospäin tasapainoinen, hyvinvoiva pari mutta valitettavasti tiedän, että mies pettää koko ajan ja tämä nainen ei tiedä asiasta mitään. Nainen kohtelee miestä kunnioittavasti, niin miksipä mies jättäisi kun on vakaa koti ja sitten voi kuitenkin tapailla niitä muita kiinnostavia naisia. Miehellä voi hyvin olla myös vaimo omassa maassa, jonka kanssa sitten lapset käydään tekemässä, ja länsimaalaisen on lähes mahdotonta saada näitä kuvioita selville.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Tyypin motiivi on aivan muualla. Jokainen voi arvata miten tää menee...
Ei jatkoon.
Kyllä se on molemminpuoleista syvää rakkautta!
Tätä ketjua kun lukee niin en ihmettele että vanhemmilla naisilla kiinnostaa etsiä kumppania rajojen ulkopuolelta. Suomalaiset 50-vuotiaat naiset ovat yleensä vielä hyväkuntoisia, mutta täällä ne ovat "lihavia pöhöttyneitä siiderimummoja(??)". Ei vanhempi nainen kelpaa suomalaisille miehille, näin vajaa nelikymppinenkään ei meinaa saada kuin katkeria uli-miehiä kun oman ikäiset ovat parikymppisten perässä. Enkä siis tuomitse, jokainen saa tietysti hakea sellaista seuraa kuin haluaa. Älkää tuomitko minuakaan kun haen lopulta ulkomailta etten yksin jää.
Ei tietenkään voi rakastua, mutta elintasoa voi rakastaa ja toisen rahoja. Ystäväsi on tyhmä ja epätoivoinen mitä on suurin osa 50+ naisista joiden ainoa kuva itsestään on snäpätty selfie 300 filtterin läpi, mutta peilin edessä ei ole kunnolla vietetty aikaa sitten vuoden 99, että hahmottaisi miltä oikeasti näyttää. Tähän päälle yksikään läheinen ei rehellisesti kommentoi ulkonäköä ikinä joten on täysin somen varassa ja siellähän kaikki puhuu peetä. Pyydän tässä anteeksi kaikilta naisilta joita olen tänään sanonut kauniiksi, te ette oikeasti ole.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden tällaisen pariskunnan, joka vaikuttaa oikeasti onnelliselta. Nainen on noin 50 ja hyväpalkkaisessa työssä, mies 25 ja köyhästä maasta, ei kuitenkaan Afrikasta. Olin täysin vakuuttunut siitä, että kun oleskelulupa on taskussa, vaihtaa mies nuorempaan, mutta eipä vain ole vaihtanut. Hänellä on nykyään pysyvä oleskelulupa ja työpaikkakin, joten mitään ulkoista syytä jatkaa suhdetta ei käsittääkseni ole. Mies puhuu vaimostaan aina kauniisti ja he tekevät paljon asioita yhdessä.
Tuollaisessa suhteessa on se hyvä puoli, että perinnönjaolle ei tule lapset kun nainen kupsahtaa. Tietääkö mies muuten että suomessa hyvätuloinen nainen voi elää päälle 100 vuodenkin eikä kuole 70 vuoden paikkeilla niin kuin monissa köyhemmissä maissa?
Miksi aina puhutaan rakastumisesta jonain parisuhteen ehtona. Jos mies aidosti pitää tuosta naisesta, niin kenelle se oikeastaan kuuluu. Länsimainen romanttisen rakkauden ideaali on tehnyt perheen perustamisesta vaikeata, kun heti pitää olla jotenkin rakastunut.
Menen Gambiaan joululomalle toivottavasti löytyy romanssi
Eiköhän ole yhtä monta erilaista tarina, kun on suhdettakin. Itse suhtautuisin, että on hauskaa niin kauan kuin se kestää. Luultavasti moni muukin suhtautuu niin.
Tarkenna tässä, että itselläni ei ole afrikkalaista tai muunkaan maalaista nuorta miestä.