Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HITTO! Opettakaa lapsianne olemaan kylässä.

Vierailija
06.11.2015 |

Meillä on kaksi pientä, päiväuni-ikäistä lasta. He eivät ole kovin herkkäunisia, mutta toki heräävät, jos kovasti metelöidään.

Poika toi uuden kaverin kotiin. Tervehdin ovella ja sanoin, että meillä ollaan päiväuniaikaan vähän hiljempaa. Pojan huoneessa voi olla, mutta muuten ollaan rauhallisesti.

Uusi poika oli 2 minuuttia hiljaa. Sen jälkeen alkoi kamala kohkaaminen. Ensin eteisessä, kun heitti pyöräilykypäränsä kivilattialle. Heitti reppunsa portaisiin. Takin jätti lattialle ja heitti pipot ja hanskat siihen päälle. Huusi edellä menneelle pojalleni 'SYÖDÄÄNKÖ VÄLIPALAA'. Tähän heräsi toinen lapsista, joka nukkui oven takana, jonka toisella puolella tuo poika huusi. Ei pyytänyt anteeksi.

Sanoin uudestaan, että pitää olla hiljaa, toinen vielä nukkuu.

Alkoivat syödä välipalaa, tekivät leipiä itse. Kaveri heitti veitsen tiskialtaaseen ja paiskasi kaapinoven kiinni, kun oli ottanut sieltä mukin. Menin keittiöön ja sanoin kolmannen kerran, että nyt joko hiljaa tai menette takaisin ulos. Kaveri katsoi minua, muljautti silmiään ja sanoi 'no joojoo'. Oma poika oli selvästi hämillään kaverin käytöksestä.

Lähtivät yläkertaan pojan huoneeseen. Matkalla kaveri tökkäsi yhtä taulua, joka putosi portaisiin. Sanoi 'oho' ja jatkoi matkaa yläkertaan.

Minä yritän tehdä töitä kotona päiväuniakaan. Lapset tietävät, että päiväuniaika ollaan hiljaa pienten sisarusten takia ja minun työntekoni takia. Nyt kummastakaan ei tullut mitään ja 3v on tuntia liian aikaisin hereillä.

Oli viimeinen kerta, kun tuo poika tulee tähän taloon. Kävin kysymässä pojalta kahden kesken, miksi se ylipäätään tuli meille ja kuka se on, ei ole lapsen kaveri tietääkseni. Tulivat tekemään jotain ryhmätyötä, joka olisi tänään pitänyt palauttaa kouluun, mutta tuo kaveri ei ollut tehnyt osuuttaan. Opettaja oli antanut armonaikaa, jos saavat tämän päivän aikana tekstit Fronteriin.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä vatvo tätä:) ajattelin n minuutin verran että perästä varmaan kuuluu. Ei kuulunut, hyvä.

Vierailija
62/69 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, eivät ole soitelleet. Olin vaan aivan varma että tätä asiaa käsitellään vielä vanhempien kanssa sillä oletan pojan kertoneen kotona miten ikävä ihminen olin ;) sopisi erittäin hyvin heidän tyyliin.

Sivusta kommentoin, että kivasti jaksoit vastailla tuon jankkaajan viesteihin. :) Ei löytyisi minulta tuollaisia voimavaroja taistella äänentoistolaitteen kanssa. Hyvin sanottu myös se "tarpeeksi huudettu meillä".

Sivusta kommentoin, että mä haluan kyseenalaistaa näiden ihmisten sanomisia, jotka hirveästi aina kuvittelevat, että toiset ihmiset reagoivat niin tai näin, kun he tekevät näin tai näin. Ihmiset, PUHUKAA, älkää kuvitelko. Paljon helpompi, kun hoitaa asiat avoimesti, eikä kyräile lasten tai aikuisten tekemisiä.

-

Terv. jankkaaja(äänentoistolaite sivusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, eivät ole soitelleet. Olin vaan aivan varma että tätä asiaa käsitellään vielä vanhempien kanssa sillä oletan pojan kertoneen kotona miten ikävä ihminen olin ;) sopisi erittäin hyvin heidän tyyliin.

Sivusta kommentoin, että kivasti jaksoit vastailla tuon jankkaajan viesteihin. :) Ei löytyisi minulta tuollaisia voimavaroja taistella äänentoistolaitteen kanssa. Hyvin sanottu myös se "tarpeeksi huudettu meillä".

Oot varmaan jankkarin sivupersoona ja haluat jankata vähän toiselta kantilta vielä tästä samasta. ;)

Vierailija
64/69 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mun olis pitänyt PUHUA ja kelle? Jos meillä on kylässä apina ja pistän sen pihalle niin en kai minä nyt ota keneenkään yhteyttä? Enkä minä kuvittele vaan tiedän miten herkässä se luuri siinä perheessä on.

Vierailija
65/69 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mun olis pitänyt PUHUA ja kelle? Jos meillä on kylässä apina ja pistän sen pihalle niin en kai minä nyt ota keneenkään yhteyttä? Enkä minä kuvittele vaan tiedän miten herkässä se luuri siinä perheessä on.

Ei, kun puhu siinä tilanteessa, jos ongelmia ilmenee, mutta jätä nuo kyräilyt ja arvailut siitä, mitä perhe tekee, jos sinä teet jotain.

Vierailija
66/69 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko keskustelua, pisti silmään yksi asia; Alussa sanoit, että poikasi "uusi kaveri" tuli kylään, ja lopussa sanoit, että "ei ilmeisesti pojan kaveri, tuli vain tekemään jotain ryhmätyötä"

Vierailija
67/69 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hanki vahva lääkitys itsellesi. Teillä on niin kovat säännöt, että nyt sulta vaaditaan MUNAA! Sanot ihmisille, että meillä ei voi olla normaalisti, hiivitään varpasillaan niinkuin siinä joululaulussa, joten ellet osaa olla epätavallisen hiljaisesti, älä tule meille! Ja koskee lapsias kans!

Vierailija
68/69 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä vanhempi, jotka eivät voi opettaa lapsiaan nukkumaan ilman kuolemanhiljaisuutta. Sitten ollaan koko ajan hyssyttelemässä muita hiljaiseksi, kun on itse töpätty.

Kun alusta asti eletään normaalisti ja ei lopeteta elämää lasten nukkuessa, ei tarvitse valitella vieraiden käytöksestä.

Teilläkö osataan olla vain kuolemanhiljaa tai huutaen ja tavaroita heitellen, ei mitään välimuotoja?

Meillä on hiljaista silloin kun pienempi alkaa nukkua päiväunia, koska esikoinen on koulussa ja itse teen töitä. Tapaan laittaa radion päälle juuri siksi, että kotona on pientä taustahälyä, johon mahdollinen puhelimen soiminen, puhelimessa puhuminen ja oven kolahdukset esikoisen saapuessa ym. normaalit äänet uppoavat, eikä mun tarvitse kulkea varpaisillaan. Huutaminen ja astioiden paiskominen ei kuitenkaan käy.

Vierailija
69/69 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kun puhu siinä tilanteessa, jos ongelmia ilmenee, mutta jätä nuo kyräilyt ja arvailut siitä, mitä perhe tekee, jos sinä teet jotain.

No aivan varmasti minulla on edelleen lupa ajatella mitä itse haluan. Varsinkin kun tunnen perheen ja heidän tapansa. Ovat jankkaajia nimittäin hekin, jos ymmärrät mitä tarkoitan ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme