vauvalla ravistelun oireet mutta mitään ei löytynyt
Tiedän, olen tehnyt aikaisemminkin aloituksen aiheesta. Jäänyt vaan vaivaamaan asia ja olen ihan paniikissa. Vauvalta otettiin siis aivosähkökäyrä, magneettikuva ja röntgenit ja kaikki oli ok. Ravistelun oireita vaan on edelleen ja olen lähes varma että jotain vaurioita on. Miten on mahdollista että mitään ei löytynyt mistään?
Kommentit (371)
Miten täällä jaksetaan tapella tästä samasta aiheesta monta päivää? Lapsi on käytetty lääkärissä ja ap saa apua. Joojoo ei se syyllistäminen auta mitään ja paskanjauhanta... Tapahtunut mikä tapahtunut ei ap sen fiksummaksi muutu
Vierailija kirjoitti:
Nukkuu nyt varmaan ainakin 16-20 tuntia ja ennen varmaan joku 12 maksimissaan. Söi ennen päivisin 2-5 tunnin välein ja yöllä saatto olla pidempikin tauko ja nyt syö yhtä usein mutta itse ei pyydä.
ap
Itkeekö vauva kun herää(syömään)? Minulla on 7kk vanha vauva ja nukkuu yöllä 12h (herää useasti) ja päivällä yhteensä n.3-4h. Joten toi 16h ei ole paha määrä 2kk vanhalle. Mutta jos on uneliaampi muutenkin.. Kolmen kuun iässähän se unen tarve alkaa vähenemään. Kerro Ap nyt sille miehellesi tästä! Ja raivoaminen, se ei auta mitään tulla tänne ketjuun moralisoimaan..
No siis ei herää edes kunnolla syömään vaan ennemmin ähisee mutta ei itke ja öisin ei herää ollenkaan. On paljon uneliaampi kun normaalisti. Äitini on sairaanhoitaja ja hän sanoi että vauva vaikuttaa ihan normaalille mutta hän ei tiedä tästä niin ei ehkä vaan tajua asian oikeaa laitaa.
Ap
Millaiset välit sulla on Ap äitiisi? Kerro hänelle. Kerro myös miehellesi! (Vaikka aika paska isänpäivälahja)
Minkä ikäinen vauvasi on? Minulla on 2 kk ikäinen vauva ja viime aikoina on juurikin ähissyt vain yöllä, kun haluaa maitoa. Aiemmin itki kunnolla. Ehkä unet ovat syventyneet eikä herää kunnolla. Tuo hymyilemisen puute tietysti mietityttää. Yrität nyt mahdollisimman paljon seurustella ja hymyillä vauvalle! En usko, että mitään peruuttamatonta on tapahtunut, mutta tottakai lääkärissä pitää käydä! Jaksamista sinulle!
Montako kertaa yössä vauva heräsi ennen kun ravistelit? Itkeekö vauva jos et heti reagoi kun herää? Eikö itke olleenkaan, missään tilanteessa?? Olen huolissani sun vauvasta.. Ap ymmärräthän, se auttaa sua ja vauvaa jos kerrot miehellesi!
Äitiin on hyvät välit. En haluaisi pilata tänään miehen isänpäivää.. ja välillä itkee jos ei heti reagoi mutta aina ei. Ja noin 2-4 kertaa heräsi öisin ennen ravistelua.
Ap
Ja aika vähän ylipäätään itkee enää.
Ap
Kyllä minä ajattelen että kaiken järjen mukaan vakavat vammat olisi varmasti näkyneet magneettikuvassa. En tietenkään lääkäri ole mutta silti. Henkilö joka kuvat katsoi oli kuulemma vielä joku joka on erikoistunut vauvojen ja lasten aivokuviin ja hän oli sanonut että aivot kehittyneet juuri niin kuin tuon ikäisellä pitää ollakin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukkuu nyt varmaan ainakin 16-20 tuntia ja ennen varmaan joku 12 maksimissaan. Söi ennen päivisin 2-5 tunnin välein ja yöllä saatto olla pidempikin tauko ja nyt syö yhtä usein mutta itse ei pyydä.
apItkeekö vauva kun herää(syömään)? Minulla on 7kk vanha vauva ja nukkuu yöllä 12h (herää useasti) ja päivällä yhteensä n.3-4h. Joten toi 16h ei ole paha määrä 2kk vanhalle. Mutta jos on uneliaampi muutenkin.. Kolmen kuun iässähän se unen tarve alkaa vähenemään. Kerro Ap nyt sille miehellesi tästä! Ja raivoaminen, se ei auta mitään tulla tänne ketjuun moralisoimaan..
Ap on kertonut, että vauva on 2 kk vanha. Ennen ravistelua huusi koliikkia. Ravistelun jälkeen alkanut nukkumaan pitkiä aikoja ja huutaminem loppunut.
Vierailija kirjoitti:
Äitiin on hyvät välit. En haluaisi pilata tänään miehen isänpäivää.. ja välillä itkee jos ei heti reagoi mutta aina ei. Ja noin 2-4 kertaa heräsi öisin ennen ravistelua.
Ap
Jos kuitenkin välillä itkee, niin parempi. 2-4x yössä herääminenkään ennen ei ole niin paljon. (Mun 7kk vanha vauva herää joka tunti tällä hetkellä) ja vauvathan käyvät läpi eri jaksoja . Voihan olla että vauva vaan jättänyt koliikin taakseen ja nyt nukkuu paremmin ja sä panikoit.. Koira rauhottua ja ole valmis kertomaan tästä nyt ainakin miehellesi. Ja kun kerrot, niin kerro totuus. Muuten et saa mielenrauhaa.
Eikö sun vauva sit hymyile ja ota katsekontaktia ollenkaan enää??
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ajattelen että kaiken järjen mukaan vakavat vammat olisi varmasti näkyneet magneettikuvassa. En tietenkään lääkäri ole mutta silti. Henkilö joka kuvat katsoi oli kuulemma vielä joku joka on erikoistunut vauvojen ja lasten aivokuviin ja hän oli sanonut että aivot kehittyneet juuri niin kuin tuon ikäisellä pitää ollakin.
Ap
No sittenhän sulla ei ole mitään hätää? Miksi jankkaat? Mitä pelkäät? Mistä olet huolissasi? Mitä aiot tehdä asialle?
No vauva ottaa harvoin nykyään katsekontaktia ja hymyilee harvoin. minua huolestuttaa kun vauvan käytös on muuttunut niin paljon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No vauva ottaa harvoin nykyään katsekontaktia ja hymyilee harvoin. minua huolestuttaa kun vauvan käytös on muuttunut niin paljon.
Ap
Jos hymyilet vauvalle, niin eikö hän silloin hymyile takaisin? Kai pidät sylissä nyt paljon ja silität, ja annat olla rinnalla. Voit yrittää hassutella myös, niin saattaa olla että saat hymyn takaisin. :) Hymyileekö vauva miehellesi?
No välillä hymyilee takaisin mutta ei läheskään joka kerta. Miehelleni hymyilee myös välillä mutta ei aina, enemmän ehkä tosin kuin minulle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No välillä hymyilee takaisin mutta ei läheskään joka kerta. Miehelleni hymyilee myös välillä mutta ei aina, enemmän ehkä tosin kuin minulle.
Ap
Voiko silloin olla kyse siitä että ajattelet itse tapahtunutta ja annat sen vaivata liikaa itseäsi? Koita rauhoittua nyt.
Tää palsta menee taas ihan kohta lukkoon mutta jos olet vielä linjoilla ap niin älä välitä tuosta yhdestä riehujasta. Vaan kirjaudu ulos täältä palstalta, katso sun lasta ja mieti mikä elämässä on tärkeää. Kerro sun miehelle. Soita vaikka päivystykseen. Hae heti apua lapsellesi ja itsellesi. Sun lapsi ansaitsee sen, eikä yhtään vähempää.