Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko pyöreän perseen saada kotona?

Vierailija

Pyllyni on littana kuin lätty mutta en tahdo mennä salille, varsinkaan kun täällä Jumalan selän takana salit on jossain hikisissä kellareissa ja siellä on vain muutama laite ja nekin melkein kaikki rikki. Jos tekee joka päivä paljon kyykkyjä kotona niin tuleeko pyöreä pylly?

Kommentit (15)

Vierailija

Voi kuule, pyöreä ja kauniin muotoinen perse saadaan syntymälahjana ja sellaisena se pysyy ilman treeniäkin. Littanasta perseestä et pyöreää saa treenaamalla, sori vaan :)

Vierailija

Voi muokata myös kotona. Onko sinulla esim. käsipainot? Niillä voi tehdä mavea ja askelkyykkyä tai kyykkyä siten, että laitan puntit olkapäille. Yhden jalan kyykkyjä (pistol squat) on erinomaista tehdä kotona, ja ne todella tehoavat sinne peräsimeen. Lisäksi myös lantion nostot vatsallaan ja selällään ovat tehokkaita oikein tehtynä. Extra-hyvän lisän saat lantionnostoihin, kun laitan lantion päälle puntin (tai mikä tahansa hyvin painava juttu, joka pysyy lantiolla), ja nostelet takapuolta maasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, pyöreä ja kauniin muotoinen perse saadaan syntymälahjana ja sellaisena se pysyy ilman treeniäkin. Littanasta perseestä et pyöreää saa treenaamalla, sori vaan :)

 

Terveisin, Martta 120kg 

Vierailija

Kyllä saa kotona, jos on painot. Tosin lapsikin käy siihen hommaan hyvin. Kätevintä on ottaa sopivan painoinen lapsi selkään ja kyykätä ja tehdä askelkyykkyä ympäri taloa lapsi reppuselässä. Voit myös hypätä ilmaan leveässä kyykkyasennossa ja yrität saada painon pepulle.

Ilman lastakin homma onnistuu. Ostat vaikka jalkapainoja, sellaisia pusseja joita voit sitoa jalkoihin. Sitten koirankusetus liikettä ja myös jalkaa taaksepäin ylös. Puristus loppuun ja välillä eri tyylejä esim. Pidät ylhäällä jonkun aikaa ja lepo jne. Lihas kaipaa vaihtelua.

Kyykätä voit kahvakuulalla tai käsipainoilla.

Syö paljon proteiinia, muuten lihas ei kasva. Treenin jälkeen joku palautusjuoma. En muista mikä proteiini oli sopivin, jos ei ole valmisjauhetta. Muistaakseni maitotuotteista saatava proteiini esim. Raejuusto tai ihan vaan maito. Kannattaa googlettaa. Kerran-kaksi viikossa treeni. Älä treenaa uudestaan jalkoja, jos ne ovat vielä kipeät. Siitä tiedät seuraavan treenaamisajan. Treeni on tehonnut, jos lihas on kipeä seuraavina päivinä. Paras on niin, ettet pysty kunnolla kävelemään.

Vierailija

Voit saada, mutta lisäpainojen kanssa. Äläkä silloin missään tapauksessa treenaa lihasta joka päivä.

Jos haluat oikeasti pyöreän pepun, niin se vaatii paljon työtä ja kotona treenaaminen saattaa muodostua hankalaksi ja yksipuoliseksi. Toisaalta kun pääset vauhtiin kotona, niin ehkä se kynnys kuntosalillekin menemisestä pienenee.

Suosittelen myös treenaamaan muita lihasryhmiä, ettet tule aivan hullunkuriseksi.

Vierailija

Etsi netistä "peppujulkkisten" (tyyliin Jen Selter) treenivideoita. Niissä esitellään paljon liikkeitä, joita voi tehdä kotona.

Vierailija

Onnistuu mainiosti kotona erilaisia kyykkyjä ja lantionnostoja tekemällä, kuten täällä jo mainittiin. En kuitenkaan allekirjoita edellisten väitteitä siitä, että tällaiseen projektiin vaadittaisiin lisäpainoja, oman kehon painolla tekeminen riittää etenkin alkuun varsin hyvin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onnistuu mainiosti kotona erilaisia kyykkyjä ja lantionnostoja tekemällä, kuten täällä jo mainittiin. En kuitenkaan allekirjoita edellisten väitteitä siitä, että tällaiseen projektiin vaadittaisiin lisäpainoja, oman kehon painolla tekeminen riittää etenkin alkuun varsin hyvin.

Alkuun se riittää, mutta oikeasti pyöreää peppua ei saa ilman lisäpainoa. Jopa harvalla kuntosalikävijällä on pyöreä peppu. Kuukaudenkin kun tekee oman kehon painolla liikkeitä, niin alkavat käymään niin keveiksi, että ei sillä ole enää kummoista lihasta kasvattavaa vaikutusta.

Vierailija

Tasan ei vissiin käy onnen lahjat. Minulla on sopivan pyöreä, kiinteä ja nätti perse, vaikken juurikaan ole elämäni aikana treenannut. Ja ikääkin on jo 47 :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu mainiosti kotona erilaisia kyykkyjä ja lantionnostoja tekemällä, kuten täällä jo mainittiin. En kuitenkaan allekirjoita edellisten väitteitä siitä, että tällaiseen projektiin vaadittaisiin lisäpainoja, oman kehon painolla tekeminen riittää etenkin alkuun varsin hyvin.

Alkuun se riittää, mutta oikeasti pyöreää peppua ei saa ilman lisäpainoa. Jopa harvalla kuntosalikävijällä on pyöreä peppu. Kuukaudenkin kun tekee oman kehon painolla liikkeitä, niin alkavat käymään niin keveiksi, että ei sillä ole enää kummoista lihasta kasvattavaa vaikutusta.

Jaa, itselläni on ainakin hyvin toiminut ilman painojakin. Kyse on ennemminkin lihasmassan ylläpidosta kuin sen kasvattamisesta. Toki muulla urheilutaustalla ja genetiikalla on tässä varmasti osansa.

Vierailija

Osta kahvakuula. Tarpeeksi iso. Kyykkyjä, askelkyykkyjä ja lantionnostoja kahvakuulan kanssa. Ei todellakaan ole pakko mennä salille. Voit aina ostaa isomman ja isomman kuulan :)

Vierailija

Kunnon nätti perse saadaan aikaan salilla. Edes synnynnäinen pyöreä perse ei ole mitään verrattuna kyykättyyn takamukseen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat